• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3423 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۳ دي

چاپ دوم رمان «اندوه بلژيك» منتشر شد

چاپ دوم رمان «اندوه بلژيك» نوشته هوگو كلاوس با ترجمه سامگيس زندي از سوي نشر آموت راهي بازار كتاب شد. «اندوه بل‍ژيك» مشهورترين و برجسته‌ترين اثر هوگو كلاوس در سال 1983 منتشر شد. اين رمان بلافاصله بعد از انتشار در رديف پرفروش‌‌ترين رمان‌هاي آلمان، هلند و بلژيك قرار گرفت و بار ديگر در سال 2008 پس از مرگ هوگو كلاوس در ليست كتاب‌هاي پرفروش اروپا قرار گرفت. منتقدان ادبي اروپا، رمان «اندوه بلژيك» را يكي از شاهكارهاي ادبي- تاريخي قلمداد كرده‌اند كه بي‌ترديد در كنار آثار كلاسيك ادبيات داستاني جهان ماندگار خواهد شد. از هوگو كلاوس بارها با جوايز معتبر ادبي بلژيك، فرانسه و هلند تقدير شده است. در رمان «اندوه بلژيك» لويي، پسري 11 ساله، شخصيت اصلي رمان، خاطراتش را از يك سال پيش از شروع جنگ جهاني دوم تا دو سال پس از پايان جنگ روايت مي‌كند. اين خاطره‌نگاري از روزگاري آغاز مي‌شود كه او در مدرسه شبانه‌روزي يك صومعه‌ با سرپرستي راهبه‌ها زندگي و تحصيل مي‌كند. با بالا گرفتن آتش جنگ، لويي به خانه برمي‌گردد و داستانش را با روايت خاطرات تك‌تك افراد خانواده پدري و مادري‌اش و ماجراهاي همكاري تنگاتنگ‌شان با نازي‌ها ادامه مي‌دهد.
روزنامه‌هاي دي‌تيد (هلند)، لوموند و فيگارو (فرانسه) و دي‌مورخن (بلژيك) درباره اين رمان نقدهايي را منتشر كردند. روزنامه لوموند درباره اين رمان نوشت: «اندوه بلژيك، همه ويژگي‌هاي يك رمان كلاسيك را داراست» و به نوشته روزنامه فيگارو «اندوه بلژيك، يك رمان بي‌مانند است كه بايد آن را خواند. » «يك‌ رمان مهيج با قلمي خيره‌كننده و طناز» و «يك رمان پرشكوه و جادويي» هم توصيفات روزنامه‌هاي دي‌تيلد و دي‌مورخن از اين رمان بود.
هوگو كلاوس (2008- 1929) شاعر، نمايشنامه‌نويس، نقاش و سرشناس‌ترين نويسنده بلژيك در عرصه بين‌المللي، در طول زندگي خود هزاران شعر، ده‌ها نمايشنامه و بيش از 20 رمان نوشته است. اين نويسنده‌ بزرگ در آخرين سال‌هاي زندگي پر‌ثمرش به بيماري آلزايمر مبتلا شد و در سن 78 سالگي درگذشت. ستايش ‌بين‌المللي از رمان «اندوه بلژيك» و نويسنده‌اش همچنان ادامه دارد.
از «سامگيس زندي» مترجم اين رمان نيز پيش از اين ترجمه‌ رمان «تشريفات» (نوشته‌ سيس نوتبوم) و چند اثر ديگر منتشر شده است.
چاپ دوم رمان «اندوه بلژيك» در 744 صفحه به قيمت 47 هزار تومان با جلد سخت (گالينگور) توسط نشر آموت منتشر شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون