• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3423 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۳ دي

اعتراض جامعه روحانيت به ثبت‌نام سيد حسن‌خميني


ثبت‌نام سيد حسن خميني براي انتخابات مجلس خبرگان هر چند با استقبال فقها و علماي سرشناس كشور، نيروهاي سياسي اصلاح‌طلب و السابقون انقلاب همراه شد اما جريان‌ها و گروه‌هاي سياسي اصولگرا را گويي در شوك و هراس فرو برد. البته از ميان گروه‌هاي اصولگرا تنها حزب موتلفه اسلامي بود كه حمايت با اما و اگر از حضور سيد حسن خميني در انتخابات خبرگان داشت. از سوي ديگر رسانه‌هاي جناح راست
نوه بنيانگذار انقلاب اسلامي را از حملات خود بي‌نصيب نگذاشتند و كمتر چهره سياسي جناح راست حاضر به حمايت از يادگار امام راحل شد. در اين ميان جامعه روحانيت مبارز به عنوان مهم‌ترين تشكل سياسي- مذهبي اصولگرايان سياست سكوت را در پيش گرفته بود تا اينكه روز گذشته حسين ابراهيمي از اعضاي شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز ضمن اشاره به كانديداشدن سيد حسن خميني، گفت: نظر من قبل از كانديدا شدن ايشان اين بود كه براي حفظ طيف امام خميني (ره) بهتر است كه كانديدا نشوند و به دنبال يك حركت اثرگذار و جزو ذخاير جامعه باشند. ابراهيمي با بيان اينكه ورود به جريانات سياسي خواسته يا ناخواسته ايجاد رقابت مي‌كند، گفت: گرچه مجلس خبرگان يك جايگاه معنوي است و افراد فرهيخته در آن جاي دارند اما اگر رقابت به تعرض حيثيت افراد بكشد مناسب با بيت امام خميني (ره) نيست. وي با اشاره به اينكه هنوز كسي در شوراي نگهبان ايمن و مصون نيست، افزود: اگر چنانچه شرايط لازم براي شوراي نگهبان احراز شود بين اصلاح‌طلب و اصولگرا تفاوتي نمي‌گذارند. وي افزود: حساسيت شوراي نگهبان در مورد فتنه سال ۸۸ بسيار زياد است و اگر محرز شود كسي به هر نحوي در فتنه سال ۸۸ حضور و دخالت داشته است، رد خواهد شد.
حسين ابراهيمي همچنين درباره وحدت انتخاباتي اصولگرايان با بيان اينكه تاكنون هيچ مشكلي در اصل وحدت اصولگرايي وجود نداشته است، افزود: آقاي لاريجاني، قاليباف و ولايتي در حال حاضر در متن اصولگرايي هستند. وي افزود: در كل جريانات اصولگرايي هنوز كسي به‌صورت تك‌تك اعلام موضع نكرده و بنا براين است كه سخنگو مصوبات شورا را به اطلاع مردم برساند و نياز به اعلام تك‌تك شوراي مركزي ائتلاف اصولگرايان نيست. وي با بيان اينكه هنوز در جمع شوراي مركزي ائتلاف اصولگرايان كانديدايي به صحنه نيامده است، تصريح كرد: تنها كانديداي جامعه روحانيت مبارز براي مجلس خبرگان رهبري در استان خراسان جنوبي، آيت‌الله رييسي است. عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز با بيان اينكه استان‌ها نياز به ورود و دخالت ندارند، گفت: در استان‌هاي كشور تفاهم نزديك است و نياز به دخالت ندارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون