• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3423 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۳ دي

تشكل‌ها

 خشكشويي برخي لباس‌ها نرخ مصوب ندارد|رييس اتحاديه خشكشويي و لباسشويي با بيان اينكه خشكشويي‌هاي غيرمجاز در شرق تهران فشرده‌تر هستند، گفت: تمامي خدمات نرخ مصوب دارند اما ارايه خدمات در البسه‌هايي همچون پالتو، باراني، كاپشن، پرده، اوركت، انواع جير، چرم، پوست، لباس شب، لباس عروس و لباس‌هاي سنگ‌دوزي شده نرخ مصوب ندارد و طبق توافق با مشتري قيمت‌گذاري مي‌شود. ابوالفضل رجب‌زاده، با بيان اينكه تمام واحد‌هاي خشكشويي و لباسشويي چهار درجه‌‌بندي «ممتاز، درجه يك، درجه دو و درجه سه» دارند، گفت: در حال حاضر 10 واحد ممتاز خشكشويي و لباسشويي در كشور داريم كه واحد‌هاي ممتاز داراي تجهيزاتي مدرن‌تر بوده و براساس تعداد پرسنل، متراژ مغازه و ديگر فاكتورها در رده ممتاز قرار مي‌گيرند و حداقل بايد هشت پرسنل بيمه شده و واحدي با متراژ حداقل 70 متر داشته باشند كه البته واحدهاي ممتازي كه در حال حاضر فعاليت مي‌كنند 100 متر به بالا هستند.

پرباري درختان مركبات|رييس اتحاديه مركب‌كاران، توليد مركبات در سال جاري را بيش از چهار ميليون و 300 هزار تن پيش‌بيني كرد و گفت: به واردات مركبات نياز نداريم و بايد تمهيداتي براي صادرات در نظر‌گيريم. عنايت‌الله بياباني اظهار كرد: آمار درستي براي توليد نارنگي، پرتقال و كيوي وجود ندارد چون بيشتر از 60 درصد از مركبات روي درخت است. اما امسال نه‌تنها به واردات مركبات نياز نداريم بلكه با توجه به پيش‌بيني توليد بيش از چهار ميليون و 300 هزار تن مركبات، دولت بايد تمهيداتي براي صادرات پيش‌بيني كند تا باغداران و توليدكنندگان متضرر نشوند. وي درباره راهكارهاي افزايش صادرات اظهار كرد: صادرات در گذشته خيلي بد بوده است، زيرا ما تشويق‌كننده خوبي براي صادرات نبوديم؛ بنابراين دولت بايد براي صادركنندگان تشويق صادراتي بگذارد و سرمايه‌گذاري در اين بخش تضمين شود تا صادركننده را به صادرات ترغيب كنند.

تخم مرغ ركورددار گراني |در هفته گذشته، كالاي خوراكي نوسان قيمت
قابل توجهي نداشته و اغلب با كاهش يا ثبات قيمت همراه شدند. اما در بين آنها تخم‌مرغ تنها كالايي بود كه تا بيش از چهار درصد گران شد. اعلام بانك مركزي از متوسط قيمت خرده‌فروشي مواد خوراكي در تهران در هفته منتهي به 27 آذرماه حاكي از ثبات قيمت در لبنيات، برنج، گوشت قرمز، قند و شكر، چاي و روغن نباتي نسبت به هفته ماقبل است. در عين حال تخم‌مرغ تنها كالاي گران شده در هفته گذشته بوده و حبوبات، ميوه‌هاي تازه، سبزيجات و گوشت مرغ كاهش قيمت داشتند. بنابراين گزارش، در هفته قبل در گروه لبنيات قيمت همه اقلام ثابت ماند. قيمت تخم‌مرغ 6/4 درصد افزايش يافته كه شانه‌اي 9500 تا 11هزار و 500 تومان فروخته شده است. اين در حالي است كه تخم‌مرغ در هفته منتهي به 27 آذرماه نسبت هفته مشابه سال قبل 9 درصد گران شد.

خريد 130 هزار تن دانه‌ روغني |قائم‌مقام وزير جهاد كشاورزي با بيان اينكه خريد دانه‌هاي روغني در سال جاري هنوز به پايان نرسيده است، گفت: تاكنون 130 هزار تن دانه خريداري شده است. علي‌اكبر مهرفرد گفت: طبق آخرين آمار و گزارش واصله بخش خصوصي در شش ماه دوم سال جاري، 83 هزار تن دانه‌ روغني خريداري كرده است. وي با بيان اينكه هنوز خريد دانه‌هاي روغني به پايان نرسيده است، افزود: در شش ماه نخست امسال در مجموع 83 هزار تن كلزا و گلرنگ خريداري شد. در نيمه اول سال جاري نيز در مجموع 46 هزار تن كلزا و حدود 4 هزار تن گلرنگ از كشاورزان خريداري شد. در 6 ماه اول سال كار برداشت كلزا و گلرنگ و در نيمه‌دوم سال برداشت سويا و آفتابگردان انجام   مي‌شود.

پول دامدار را بدهيد|رييس هيات مديره انجمن صنفي گاوداران گفت: صنايع لبني به‌جاي عوامفريبي پول دامدار را بدهند. سيداحمد مقدسي در واكنش به اظهارات صنايع لبني مبني بر عدم كشش براي افزايش قيمت لبنيات، اظهار داشت: در ابلاغيه سازمان حمايت آمده كارخانجاتي كه از پارسال قيمت محصولات خود را افزايش نداده‌اند، مجاز به افزايش شش درصدي قيمت سه فرآورده پرمصرف خود هستند، اين درحالي است كه پيش از اين برخي از كارخانجات در سكوت مطلق، قيمت محصولات خود را بالا برده‌اند و بنابراين اين ابلاغيه شامل آنان نمي‌شود. وي با بيان اينكه براساس ابلاغيه سازمان حمايت، تنها آن دسته از كارخانجات كه از سال قبل افزايش قيمتي در محصولات خود اعمال نكرده‌اند، مجاز به افزايش شش درصدي نرخ‌ها هستند، افزود: برخي از كارخانجات لبني قبلا قيمت محصولات‌شان را بالا برده‌اند و حالا كه بايد پول دامدار را بدهند، عوامفريبي كرده و مي‌گويند بازار كشش ندارد و مردم توان خريد  ندارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون