• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3427 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۹ دي

رهبر معظم انقلاب در ديدار جمعي از مسوولان نظام و مهمانان كنفرانس وحدت اسلامي:

امت اسلامی تمدن نوین اسلامی را پایه‌ریزی کند

رهبر انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه در تمدن اسلامي برخلاف تمدن غرب، هيچ كشوري با زور تحت سلطه قرار نمي‌گيرد، افزودند: در پايه‌ريزي تمدن نوين اسلامي نبايد نگاهمان به غربي‌ها باشد و نبايد به لبخند و اخم آنها توجه كنيم بلكه بايد با اتكا به توانايي‌ها و ظرفيت‌هاي خود، در مسير صحيح حركت كنيم.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي يكي از ابزارهاي دشمنان براي جلوگيري از برپايي تمدن نوين اسلامي را ايجاد تفرقه ميان مسلمانان دانستند و گفتند: از هنگامي كه موضوع شيعه و سني در ادبيات مقامات و سياستمداران آمريكايي مطرح شد، اهل فهم و اهل نظر نگران شدند زيرا مشخص بود آنها به دنبال يك توطئه جديد و خطرناك‌تر از قبل هستند. ايشان با تاكيد بر اينكه آمريكايي‌ها با اصل اسلام مخالف هستند و نبايد فريب اظهارات آنها را در حمايت از برخي فرقه‌ها، خورد خاطرنشان كردند: اظهارات رييس‌جمهور قبلي آمريكا بعد از ماجراي يازده سپتامبر كه سخن از جنگ صليبي بر زبان آورد، در واقع نشان‌دهنده جنگ دنياي استكبار با اسلام است. رهبر انقلاب اسلامي، اظهارات مقامات فعلي آمريكا مبني بر موافقت با اسلام را خلاف واقع و نشانه نفاق آنها دانستند و گفتند: مقامات فعلي آمريكا با اصل اسلام مخالف و برخلاف اظهاراتي كه مي‌كنند، به‌دنبال ايجاد اختلاف ميان مسلمانان هستند و نمونه آن هم ايجاد فرقه‌هايي تروريستي همچون داعش و فرقه‌هاي ديگر است كه با پول وابستگان به آمريكا و كمك‌هاي سياسي آنان به وجود آمده و فجايع كنوني را در دنياي اسلام به بار آورده‌اند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تاكيد بر اينكه اظهارات مقامات آمريكايي مبني بر موافقت با سني و مخالفت با شيعه، دروغ است افزودند: مگر مردم غزه كه آن گونه مورد تهاجم و تعرض قرار گرفتند، سني نبودند يا مردم كرانه باختري كه اين گونه تحت فشار هستند سني نيستند. ايشان با اشاره به اظهارات يك سياستمدار آمريكايي مبني بر اينكه «دشمن آمريكا، اسلام‌گرايي است» تاكيد كردند: براي آمريكايي‌ها شيعه و سني تفاوتي ندارند، آنها با هر مسلماني كه بخواهد براساس احكام و قوانين اسلامي زندگي و براي آن مجاهدت كند، مخالف هستند. رهبر انقلاب اسلامي مشكل اصلي آمريكايي‌ها با مسلمانان را، پايبندي و تقيد به احكام و دستورات اسلام و تلاش براي پايه‌ريزي تمدن اسلامي دانستند و خاطرنشان كردند: به همين دليل است، هنگامي كه بيداري اسلامي آغاز شد، آنها سراسيمه و نگران شدند و تلاش كردند آن را مهار كنند كه در برخي كشورها نيز موفق شدند اما بيداري اسلامي نابود شدني نيست و به لطف الهي، به اهداف خود خواهد رسيد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي هدف اصلي جبهه استكبار را ايجاد جنگ داخلي ميان مسلمانان و نابودي زيرساخت‌هاي كشورهاي اسلامي همچون سوريه، يمن و ليبي دانستند و گفتند: نبايد در مقابل اين توطئه ساكت نشست و تسليم شد بلكه بايد با كسب بصيرت و حفظ استقامت در مقابل توطئه‌ها ايستاد. ايشان با انتقاد از سكوت دنياي اسلام در قبال استمرار فشار بر مسلمانان بحرين و همچنين نزديك به يك سال بمباران شبانه‌روزي يمن، و اوضاع سوريه و عراق، به قضاياي اخير نيجريه اشاره كردند و افزودند: چرا بايد در مورد شيخِ مصلحِ تقريبي و مومن اين گونه فاجعه آفريني شود و حدود يك هزار نفر كشته شوند و فرزندان او به شهادت برسند و دنياي اسلام ساكت بماند؟ رهبر انقلاب اسلامي تاكيد كردند: اهداف دشمنان اسلام بسيار خطرناك است و وظيفه همه، بصيرت و بيداري است و در اين ميان وظيفه علماي اسلام و روشنفكران راستين است كه با مردم و سياستمداران داراي وجدان بيدار صحبت و واقعيت‌ها را بيان كنند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطرنشان كردند: هنگامي كه دنياي زر و زور با همه توان به دنبال طراحي‌هاي خطرناك براي دنياي اسلام است، كسي حق ندارد به خواب برود و متوجه واقعيت‌ها نباشد.

 

۹دي روز دفاع ملت از قانون و ولايت فقيه بود

پيش از بيانات رهبر انقلاب اسلامي، آقاي روحاني رييس‌جمهور با تبريك ميلاد نبي مكرم اسلام (ص) و حضرت امام صادق (ع)، پيامبر اسلام را اسوه اخلاق و پاكدامني خواند و افزود: حضرت محمد (ص) درس وحدت، اتحاد و برادري را براي جهان به ارمغان آورد. رييس‌جمهور با بيان اينكه امروز بيش از هر زمان ديگر نيازمند پيروي ازنبي مكرم اسلام هستيم، گفت: با وحدت ملت و هدايت رهبر بزرگ‌مان در برابر قدرت‌هاي جهان به پيروزي رسيديم و راه اين پيروزي ادامه خواهد داشت. وي با اشاره به در پيش بودن دو انتخابات مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي، اين انتخابات‌ها را آزمون عظمت جهاني كشور دانست و افزود: همه بايد به فكر پيروزي نظام اسلامي و كشور در اين انتخابات باشيم. آقاي روحاني به حماسه ايرانيان در 9 دي سال 88 نيز اشاره و تاكيد كرد: 9 دي، روز دفاع ملت ايران از خاندان رسالت، دفاع از نظام، قانون و دفاع از ولايت فقيه و ولي فقيه بود. رييس‌جمهور گفت: امنيت امروز جمهوري اسلامي ايران در سايه برنامه‌ها و تدابير رهبر معظم انقلاب تامين شده است و شكر اين نعمت با وحدت بيشتر و كمك به دنياي اسلام براي نجات كشورها از تروريسم و دخالت بيگانگان ميسر خواهد بود. آقاي روحاني با بيان اينكه دشمنان، جهان اسلام را به جان يكديگر انداخته‌اند، گفت: اگر كشورهاي بزرگ اسلامي در كنار يكديگر به فكر مسائل عامه مسلمين بودند، به راحتي مشكلات منطقه حل و فصل مي‌شد. وي با بيان اينكه برخي كشورهاي اسلامي به جاي تعامل فرهنگي و اقتصادي با يكديگر، با قدرت‌هاي بيرون منطقه تعامل مي‌كنند، افزود: جاي تاسف است كه كشوري از پيروزي يك ملت در عرصه سياسي ناراحت باشد و سرمايه سياسي جهان اسلام را به ثمن بخس در اختيار قدرت‌هاي بيگانه قرار دهد. رييس‌جمهور اضافه كرد: كشوري كه بيشترين نقش را در كاهش قيمت نفت داشت، اكنون بودجه سال آينده خود را با كسري صد ميليارد دلاري بسته كه اين نشان مي‌دهد، كسي كه چاه براي ديگران مي‌كند اول خود در آن خواهد افتاد. در پايان اين مراسم جمعي از ميهمانان شركت‌كننده در كنفرانس وحدت اسلامي، از نزديك با رهبر انقلاب اسلامي ديدار كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون