• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3427 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۹ دي

خبر كوتاه

ليست‌مان با نظرات هاشمي، روحاني، ناطق و سيدحسن خميني تدوين مي‌شود
دبير كل جبهه مستقلين و اعتدال‌گرايان گفت: با استفاده از نظرات هاشمي رفسنجاني، سيدحسن خميني، حسن روحاني و ناطق نوري ليست مستقلين و اعتدالگرايان براي مجلس دهم مشخص خواهد شد. قدرتعلي حشمتيان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مصوبات دو جلسه گذشته جبهه مستقلين و اعتدالگرايان اظهار داشت: در جلسه اول 51 تشكل و حزب سياسي حضور داشتند و ليست 37 نفر اوليه ما تهيه و در نهايت علي مطهري به عنوان سرليست انتخاب شد. وي در خصوص دومين جلسه جبهه متبوعش گفت: در اين جلسه نيز 38 حزب، جمعيت و تشكل سياسي حضور داشتند كه براي مناطق مختلف كشور نسبت به انتخابات مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي در نظر گرفتن رابط مصوب شد تا موضوعات پيرامون انتخابات را پيگيري كند. حشمتيان در رابطه با داوطلبان مجلس خبرگان رهبري بيان كرد: هاشمي رفسنجاني، سيدحسن خميني، حسن روحاني، هاشم‌زاده هريسي، اشرفي اصفهاني، علوي و محسن اسماعيلي به صورت مستقل براي مجلس خبرگان رهبري داوطلب شدند و به همين خاطر از حمايت جبهه مستقلين و اعتدالگرايان برخوردار هستند. دبيركل جبهه مستقلين و اعتدالگرايان با تاكيد بر اينكه پس از تاييد صلاحيت‌ها ليست كامل داوطلبان مورد حمايت جبهه مستقلين و اعتدالگرايان براي مجلس خبرگان رهبري مشخص خواهد شد، گفت: در هفته گذشته با آيت‌الله هاشمي رفسنجاني ملاقاتي داشتيم و هفته آينده نيز با سيدحسن خميني ديدار خواهيم داشت، لذا با استفاده از نظرات هاشمي رفسنجاني، سيدحسن خميني، حسن روحاني و ناطق نوري ليست مستقلين و اعتدالگرايان براي مجلس شوراي اسلامي مشخص خواهد شد. وي با بيان اينكه مجلس آينده با مجالس گذشته تفاوت زيادي خواهد داشت، افزود: پيش بيني ما اين است كه اكثريت مجلس دهم با حضور حدود 90 الي 120 نماينده از مستقلين و اعتدالگرايان شكل خواهد گرفت. دبيركل جبهه مستقلين و اعتدالگرايان با تاكيد بر اينكه سرليستي ما براي مجلس شوراي اسلامي علي مطهري است و به هيچ‌وجه تغيير نخواهد كرد، تصريح كرد: حزب صداي ملت با ما همراه خواهد بود و علي مطهري در مصاحبه خود تاكيد داشته است كه با ليست صداي ملت و جبهه مستقلين و اعتدالگرايان به عرصه انتخابات خواهد آمد. حشمتيان با بيان اينكه اميدواريم مجلس آينده معتدل، مستقل و براي حمايت از دولت و ملت تشكيل شود، خاطرنشان كرد: شعار جبهه مستقلين و اعتدالگرايان، «نه افراط، نه تفريط، پيروي از خط امام و رهبري» است.

تشكيل هيات بررسي‌كننده نامزدها
در شوراي مركزي ائتلاف اصولگرايان
دبيركل جمعيت ايثارگران از تشكيل هيات اجرايي و هيات بررسي‌كننده وضعيت نامزدها در شوراي مركزي ائتلاف اصولگرايان خبر داد. حسين فدايي، در گفت‌وگو با تسنيم بااشاره به حضور نماينده لاريجاني در شوراي مركزي ائتلاف اصولگرايان گفت: بنا بر اين است كه همه باشند. وي درباره كارگروه‌هاي شوراي مركزي اصولگرايان افزود: يك هيات اجرايي جهت برنامه‌ريزي براي امورات اجرايي و يك هيات براي بررسي وضعيت نامزدها در شوراي مركزي ائتلاف اصولگرايان تشكيل شده است؛ ولي هنوز تصميمي براي تعيين رييس اين دو هيات گرفته نشده است. دبير كل جمعيت ايثارگران در پاسخ به اين پرسش كه ليست‌هاي انتخاباتي چه زماني بسته مي‌شود، يادآور شد: تصميمي در مقطع زماني گرفته نشده است.

هيچ اصلاح‌طلبي به‌دنبال ضربه زدن به‌نظام نيست
محمدرضا راه‌چمني، دبيركل حزب وحدت و همكاري ملي با بيان اينكه نبايد نسبت به مسائل كشور بي‌تفاوت باشيم، عنوان كرد: يكي از شعارهاي محوري اصلاح‌طلبان اصلاح امور از روش قانوني است، هيچ اصلاح‌طلبي به‌دنبال ضربه زدن به‌نظام نيست زيرا خود نظام را ساخته‌اند، بعضي از جريان‌هاي سياسي مي‌خواهند برچسب‌هايي را به نيروهاي اصلاح‌طلب درون نظام بزنند. به گزارش ايسنا، دبيركل حزب وحدت و همكاري ملي با اشاره به در پيش‌رو بودن دو انتخابات مهم اظهار كرد: انتخابات خبرگان از اين جهت كه در شرايط ضروري رهبر را انتخاب مي‌كنند و انتخابات مجلس هم چون با تمام مسائل كشور ارتباط دارد حائز اهميت هستند، به‌همين دليل حضور پرشور مردم و حضور نيروهاي با تجربه و پخته در انتخابات ضروري است. راه‌چمني اتحاد اصلاح‌طلبان را نكته مهمي دانست و گفت: تفكري كه در انتخابات رياست‌جمهوري حاكم شد، مشخص است دنبال چه مسائلي بود، انتخابات مجلس دهم نيز بايد به نحوي رقم بخورد كه مجلسي كارآمد و توانمند داشته باشيم تا بتوانند دولت را ياري دهند. وي ادامه داد: انتخابات مجلس دهم مكمل انتخابات رياست جمهوري خواهد بود، اصلاح‌طلبان بايد اتحاد خود را حفظ كرده و در بعضي مواقع ايثار كنند، براي پيروزي مسائل شخصي، گروهي و حزبي خود را درنظر نگيرند بلكه مسائل كلي مدنظرشان باشد تا شاهد مجلسي معتدل باشيم. دبيركل حزب وحدت و همكاري ملي با اشاره به اهميت اخلاق در انتخابات عنوان كرد: همه مردم را تشويق به رعايت اخلاق كنيم، بهترين الگو رعايت قانون و مقررات است، ما چيزي جز اجراي دقيق قانون نمي‌خواهيم تا هيچ نامزدي حقش ظالمانه تضييع نشود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون