• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3427 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۹ دي

خبر كوتاه

مرگ ۱۱۲ نفر بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا
 آخرين وضعيت آنفلوآنزا در كشور
اعتماد|  رييس مركز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت گفت: از ابتداي مهر امسال ۱۱۹۰ نفر به دليل تشخيص قطعي آنفلوآنزا بستري شده و ۱۱۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند. فارس گزارش داد كه محمدمهدي گويا روز دوشنبه با اشاره به آخرين وضعيت آنفلوآنزا در كشور گفت: واكسن آنفلوآنزا 100 درصد اثر بخش نيست اما خوشبختانه كمبود دارو در مورد آنفلوآنزا نداريم. گويا گفت: 13 قطب آزمايشگاهي در كشور به صورت شبانه روزي در مورد تشخيص آنفلوآنزا فعال هستند. وي با اشاره به موارد مصرف ماسك براي پيشگيري از ابتلا به اين بيماري گفت: ماسك براي برخورد با بيمار و فقط براي داخل بيمارستان براي پزشك و پرستار و همراهان كاربرد دارد؛ چراكه در تماس مستقيم با بيمار مبتلا هستند و بايد مراقبت بيشتري انجام دهند. آنفلوآنزاي فصلي از بيماري‌هاي شايع در تمام دنياست كه در ماه‌هاي سرد سال ويروس آن فعال شده و منجر به اپيدمي مي‌شود. بنا بر توصيه‌هاي مسوولان وزارت بهداشت، موثرترين راه پيشگيري از ابتلا به اين بيماري، خودداري از روبوسي و دست دادن با بيماران، رعايت بهداشت فردي، شستن مكرر دست‌ها با آب و صابون است و استراحت، مصرف مايعات و مراجعه به پزشك در نخستين لحظات پس از مشاهده علايمي همچون آبريزش بيني و چشم و استفراغ و دردهاي عضلاني، بهترين راه براي مداواي بيماران است. از ابتداي فصل پاييز تاكنون، استان‌هاي كرمان، مازندران، فارس، اصفهان، البرز از مشاهده و ثبت موارد بيماري و فوت گزارش داده‌اند كه اغلب متوفيان، افرادي هستند كه داراي بيماري‌هاي زمينه‌اي و نقص سيستم ايمني بدن (ديابت، بيماري‌هاي قلبي و تنفسي) باردار، سالمند يا كودك بوده‌اند.

دستگيري عامل مسموم شدن رانندگان تاكسي
ايرنا| فرمانده نيروي انتظامي شهرستان آستارا گفت: يكي از سارقان سابقه‌دار با مسموم كردن سه راننده تاكسي، وجوه نقدي داخل خودروها را به سرقت برده كه پليس به صورت جدي، شناسايي و دستگيري او را پيگيري مي‌كند. سرهنگ رحيم مهدي‌زاده گفت: اين اتفاق براي سه راننده تاكسي در يك روز، به صورت جداگانه و در فاصله‌هاي زماني مشخص افتاد. وي افزود: پس از مسموميت و به خواب رفتن اين رانندگان، سارق اقدام به سرقت وجوه نقدي داخل تاكسي‌ها كرده است. رانندگان مسموم نيز بلافاصله به بيمارستان منتقل شده‌اند. فرمانده انتظامي شهرستان آستارا با بيان اينكه شهروندان از دريافت هر نوع مواد خوراكي از دست افراد ناشناس خودداري كنند، گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك، مراتب را به پليس 110 اطلاع بدهند.

مسموميت 25نفر بر اثر نشت گاز منواكسيد كربن درمسجد
باشگاه خبرنگاران جوان| بر اثر انتشار گاز منو اكسيد كربن در مسجدي در مشهد 25 نفر مسموم شدند. اين حادثه حوالي ساعت 22 دوشنبه شب گذشته در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) واقع در بولوار جانباز مشهد رخ داد كه مصدومان به بيمارستان امام رضا (ع) مشهد منتقل شدند. شهرام طاهرزاده، كارشناس مسوول حوادث و فوريت‌هاي پزشكي خراسان رضوي درباره اين خبر گفت: علت اين حادثه در دست بررسي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون