• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3431 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۴ دي

سلطاني‌فر در كنفرانس بين‌المللي برند گردشگري اعلام كرد

ايران به دنبال برند ملي براي گردشگري است

 

كنفرانس بين‌المللي برند گردشگري با حضور معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي روز گذشته در اصفهان آغاز به كار كرد و تا پايان ساعت كاري امروز ادامه خواهد داشت. اين كنفرانس با حضور كارشناسان بين‌المللي حوزه گردشگري از سازمان‌ها و مراكز بين‌المللي در محل اتاق بازرگاني استان اصفهان در جوار زاينده‌رود كم رمقي كه پايه‌هاي پل خواجو را در سرماي دي ماه اصفهان نوازش مي‌كند برگزار شد.
در آيين افتتاحيه اين كنفرانس كه با حضور جمع كثيري از فعالان و اساتيد حوزه گردشگري برگزار شد مسعود سلطاني فر در ابتداي سخنانش ضمن تاكيد بر حضور ميهمانان خارجي در كنفرانس گفت: «بعد از مصوبه مجلس امريكا و ايجاد محدوديتي كه براي اتباع 38 كشور دنيا براي ورود به ايران ايجاد شده بود، حضور اين تعداد ميهمان خارجي در اين برنامه مويد بي‌اثر بودن اين تصميم‌گيري دولت امريكا در ايجاد محدوديت براي بخش اقتصادي ايران و توسعه گردشگري ايران است.»
سلطاني فر در ادامه سخنانش در آيين افتتاحيه كنفرانس برند گردشگري ضمن اشاره به اهميت نقش برند در صنايع مختلف دنيا و به ويژه گردشگري گفت: «بر كسي پوشيده نيست كه صنعت نوين گردشگري چه جايگاهي را در عرصه اقتصاد بين‌المللي دارد. مساله مهم اين است كه ما چه سهمي از اقتصاد اين حوزه را از آن خود كرده‌ايم، چه قدم‌هايي برداشته‌ايم و چه گام‌هايي نياز است كه در جهت كسب سهم موثر خودمان در بازار‌ برداريم. هدف از برگزاري كنفرانس برند گردشگري هم‌انديشي بزرگان و انديشمندان اين صنعت است تا به اين بينديشيم كه براي كسب سهمي در اين اقتصاد بزرگ با چه ابزار و سازوكاري و با چه نما و نمادي و با چه طرح و رنگي و با چه شعاري به سمت ايران گردشگران را جذب كنيم و چه خدماتي ارايه دهيم كه تصوير ذهني كه از برندمان ايجاد كرده‌ايم، همواره با خاطره‌اي خوش در ياد آنان بماند و شروعي باشد در رشد پايدار گردشگري كشورمان.»
سلطاني فر ضمن اشاره به پيشينه برند‌سازي در گزارش‌هاي تاريخي گفت: «هدف از مطرح شدن بحث برند در صنعت گردشگري اين است كه گردشگران امروزي داراي قدرت انتخاب بيشتر و زمان تصميم‌گيري كمتري هستند. گردشگران امروز بسيار آگاهند و از سوي ديگر رقابت در اين صنعت بسيار بالاست. از آنجا كه 70 درصد گردشگران بين‌المللي تنها از 50 كشور دنيا ديدار مي‌كنند بيش از 100 سازمان در كشورهاي ديگر در حال رقابت براي جذب 30 درصد از مجموع گردشگران بين‌المللي هستند. در اين صنعت رقابتي، برندي كه بتواند به ساده‌سازي فرآيند تصميم‌گيري كمك كرده و ريسك خريد را كاهش دهد و انتظارات را ايجاد و آنها را برآورده سازد داراي ارزش بسياري خواهد بود.»
سلطاني‌فر در ادامه در مورد مشخصات برندها و دلايل موفقيت‌شان در كشورهاي مختلف گفت: « در بسياري از كشورها كه برند گردشگري به صورت علمي طراحي و اجرا شده، نخستين قدم را خوش‌شانسي اعلام كرده‌اند، زيرا يك برند بايد قابل باور و قابل اعتماد باشد و نبايد تصوير اغراق‌آميز و نامناسب از مقصد ارايه كند. تصوير موجود در ذهن گردشگران به‌طور بالقوه در فرآيند انتخاب مقصد داراي چنان اهميتي است كه مي‌تواند كاملا بر موفقيت يك مقصد   تاثيرگذار  باشد.»
سلطاني‌فر در پايان با تاكيد بر نقش برند در بازاريابي گردشگري و توسعه صنعت نوپاي گردشگري در ايران گفت: برند گردشگري كه در اين همايش موضوع بحث است تنها يك لوگو يا يك نام يا شعار نيست بلكه يك نماد ملي است كه پشتوانه آن تاريخ، فرهنگ و ميراث اين كشور است؛  مفهومي كه از برند گردشگري در اين همايش مورد بحث است شامل تصور و احساسي است كه كشور ما مي‌تواند در بازديد‌كننده ايجاد كند.
جعفر جعفري، انسان‌شناس و كارشناس حوزه گردشگري به عنوان دبير علمي كنفرانس بين‌المللي گردشگري در آيين افتتاحيه اين كنفرانس ضمن اشاره به حضور ميهمانان خارجي در روزهاي ابتدايي سال نو از آنها كه در تعطيلات سال نو براي حضور در كنفرانس برند به ايران آمده‌اند تقدير ويژه كرد و گفت: نمي‌دانم كدام‌يك از ما حاضريم روزهاي آغاز سال نومان را به يك سفر علمي برويم. جعفري در ادامه گفت: گردشگري يعني صلح، يعني احترام به ارزش‌هاي ميزبان، يعني همبستگي و همدلي، يعني عضويت در دهكده جهاني. جعفري با اشاره به حضور پررنگ خانم‌ها در اين كنفرانس گفت: صنعت توريسم صنعت مردسالاري است، اما در سال‌هاي اخير حضور زنان در تمام دنيا در اين رشته قابل توجه است، امروز اكثريت دانشجويان هتلداري و توريسم بانوان هستند. جعفري ضمن اشاره به اينكه در كنفرانس بين‌المللي برند گردشگري كارشناسان و فعالاني از كشورهاي آلمان، امريكا، اسپانيا بلژيك، پرتغال، تركيه، دانمارك، چين، كرواسي و عمان حضور دارند، گفت: پايان اين همايش آغاز تفكر براي برندي است كه ايران مي‌خواهد براي صنعت گردشگري به وجود آورد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون