• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3431 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۴ دي

خبر كوتاه

گودرزي: سوءاستفاده سياسي از ورزش ممنوع
محمود گودرزي، وزير ورزش در هفتاد و چهارمين نشست شوراي معاونان وزارت ورزش و جوانان با آرزوي موفقيت براي اميدهاي ايران در راه صعود به المپيك آينده گفت: «از ماه‌هاي گذشته با برنامه‌ريزي و پيش‌بيني هزينه‌هاي لازم از تيم‌ها و ورزشكاران براي كسب سهميه المپيك حمايت كامل را داشته‌ايم. تيم فوتبال اميد يكي از بخت‌هاي خوب ورزش ايران براي صعود به المپيك ريو خواهد بود و در واقع نگاه ما به اين تيم به عنوان سرمايه مردم است و دولت و وزارت از آن حمايت كامل داشته و خواهد داشت.» گودرزي با سفارش به پرهيز از سياست‌زدگي در ورزش يادآور شد: «نبايد تيم‌ها و ورزشكاران و در واقع فرزندان قهرمان مردم مورد استفاده گروه‌ها و افراد با گرايش‌ها و اميال سياسي قرار بگيرند و به هيچ عنوان اجازه چنين سوءاستفاده‌اي را از ورزش و قهرمانان به كسي نمي‌دهيم.»

تعريف و تمجيد ستاره واليبال روسيه از سعيد معروف
الكسي اسپيريدونوف، ستاره تيم ملي واليبال روسيه و عضو باشگاه زنيت‌كازان در مصاحبه مفصلي كه با سايت واليبال جهان داشت به تمجيد از سعيد معروف، پاسور تيم ملي واليبال ايران و هم تيمي سابق خود پرداخت. در اين مصاحبه از اسپيريدونوف پرسيده شد كه هواداران ايراني مي‌خواهند نظر شما را درباره سعيد معروف بدانند وي گفت: «معروف كجاست؟ فقط سعيد معروف! وقتي ما سال گذشته عكس‌هاي زنيت‌كازان را منتشر مي‌كرديم هواداران ايراني نظر مي‌دادند فقط معروف. سعيد كجاست... البته بايد يك پاسخ جدي هم بدهيم. اينكه معروف يكي از بهترين پاسورهاي جهان است و من او را به خاطر ترك روسيه درك مي‌كنم» سوال ديگر از ستاره روسيه اين بود كه چرا معروف در زنيت همه توانايي‌هاي خود را به نمايش نگذاشت كه وي اينگونه پاسخ داد: «شايد به خاطر اين است كه بازيكنان خارجي محدودي در روسيه حضور دارند. با اين حال من فكر مي‌كنم كه معروف بهترين بازي‌هاي خود را به نمايش مي‌گذاشت.»

واكنش حراست فدراسيون فوتبال
 به اتفاقات پرسپوليس
رييس حراست فدراسيون فوتبال مصاحبه‌هاي منتشر شده از قول خود در رسانه‌ها درباره تبرئه سوشا مكاني را تكذيب كرد. محمد حسين حميصي در خصوص صحبت‌هايي كه مبني بر تبرئه شدن دروازه‌بان پرسپوليس از اتهام عكس‌هاي جنجالي انجام داده بود، گفت: «من به هيچ عنوان حرفي از تبرئه شدن سوشا مكاني نزده‌ام و اظهارنظري كه از طرف من مطرح شده، صحت ندارد. چون ما در فدراسيون فوتبال نمي‌توانيم كسي را بازداشت يا تبرئه كنيم. ما تنها بر اساس يكي از عكس‌هايي كه سوشا در اختيارمان قرار داده بود، نظر داديم. عنوان شد يكي از خانم‌هايي كه در عكس بوده، نامزد مكاني بوده است. ما پرونده را از جنبه فوتبالي به ركن قضايي تحويل مي‌دهيم ولي از لحاظ قانوني، شرعي و... پرونده مكاني در مراجع قضايي بررسي مي‌شود و پس از بررسي جوانب پرونده توسط اركان قضايي و دستگاه‌هاي مربوطه در خصوص مكاني تصميم‌گيري مي‌شود». رييس كميته حراست فدراسيون فوتبال در پايان گفت: «جدا از اين، ركن قضايي فدراسيون فوتبال هم به پرونده مكاني ورود مي‌كند و از جنبه فوتبالي هم اين مساله را بررسي خواهيم كرد.»

كسب ۲۸ سهميه المپيك توسط ملي‌پوشان ايران
چهارمين نشست اعضاي هيات‌رييسه مركز نظارت بر تيم‌هاي ملي در خصوص چگونگي روند آماده‌سازي تيم‌هاي ملي نامزد حضور در المپيك ۲۰۱۶ ريودوژانيرو با حضور همه اعضا در محل سالن جلسات اين مركز تشكيل شد. در ابتداي اين نشست اصغر رحيمي، رييس مركز نظارت بر تيم‌هاي ملي در سخناني با تاكيد بر فعاليت همه‌جانبه كميته‌هاي مختلف تخصصي مركز نظارت گفت: «تاكنون 28 سهميه انفرادي بازي‌هاي المپيك 2016 توسط ملي‌پوشان كشورمان به‌ دست آمده و اميدواريم كه اين سهميه تا زمان آغاز بازي‌هاي المپيك افزايش چشمگيري داشته باشد. از كليه فدراسيون‌هاي المپيكي خواسته شده تا برنامه‌هاي تداركاتي خود را تا زمان آغاز المپيك به صورت مكتوب، مدون و اجرايي به مركز نظارت بر تيم‌هاي ملي ارايه دهند تا بتوانيم ورزشكاران كشورمان را با بالاترين آمادگي فني، پزشكي و روانپزشكي به المپيك اعزام كنيم.» باقرزاده، عضو هيات اجرايي كميته ملي المپيك نيز از احتمال بالاي كسب سهميه توسط تيم‌هاي ملي واليبال و فوتبال كشورمان خبر داد و اظهار اميدواري كرد كه كاروان ورزشي كشورمان در المپيك برزيل افتخارآفريني كرده و مدال‌هاي ارزشمندي را به دست آورد. المپيكي كردن فضاي كشور درراستاي ايجاد انگيزه و ارتقاي روحي و معنوي ورزشكاران المپيكي، از ديگر مباحث مطروحه در نشست فوق بود كه مقرر شد در اين ارتباط يك كارگروه تشكيل و اقدامات لازم صورت پذيرد. در اين نشست همچنين پيرامون اعزام مشاوران و متخصصان فرهنگي، پزشكي، روانپزشكي به فدراسيون‌ها در جهت آماده‌سازي همه‌جانبه ورزشكاران المپيكي براي حضور شايسته در المپيك 2016 بحث و تبادل‌نظر و تصميمات لازم اتخاذ شد.

هجوم كشتي‌گيران ايران به كشور آذربايجان!
به نظر مي‌رسد حضور ورزشكاران ايراني در رقابت‌هاي كشوري جمهوري آذربايجان از جمله در كشتي و تكواندو به يك اپيدمي تبديل شده است. رقابت‌هاي كشتي قهرماني جمهوري آذربايجان آخرين ميداني است كه تعدادي از ايراني‌ها در آنجا مسابقه داده‌اند. در رقابت‌هاي كشتي آزاد دو چهره ايراني به روي سكو رفتند. در وزن 57 كيلوگرم، اميد جلالي بهار تا فينال پيش رفت اما در اين مرحله با نتيجه 3 بر 2 مغلوب امير ارسلان‌اف شد و به مدال نقره رسيد. همچنين در وزن 125 كيلوگرم، سيدرضا موسوي كشتي‌گير شاخص سنگين‌وزن مازندراني به مدال برنز رسيد. او در نيمه نهايي 125 كيلوگرم 6 بر صفر مغلوب جمال‌الدين ماگومدف، نايب قهرمان جهان شد. مصطفي دامادي هم در وزن 61 كيلوگرم پنجم شد اما جلال زمان و محمدرضا سرگو ساير آزادكاراني بودند كه در باكو روي تشك رفتند و حذف شدند. اما اين پايان كار حضور ايراني‌ها در مسابقه‌هاي آذربايجان نبود چرا كه در كشتي فرنگي نيز مهدي كريمي در 98 كيلوگرم و حميد احمدي در 130 كيلوگرم به روي تشك رفتند. حميد احمدي كه در مسابقه‌هاي رقابت‌هاي انتخابي تيم ملي در وزن 130 كيلوگرم ششم شده بود در اين مسابقه‌ها به مدال برنز رسيد و مهدي كريمي هم در رده پنجم قرار گرفت. اين در حالي است كه دو چهره شاخص ايراني در حال حاضر عضو تيم ملي كشتي فرنگي جمهوري آذربايجان هستند. سامان طهماسبي در 85 كيلوگرم و صباح شريعتي در 130 كيلوگرم موفق شدند امسال دو سهميه المپيك براي جمهوري آذربايجان به دست آورند. اين دو بارها در ميادين جهاني و اروپايي آذربايجان را صاحب مدال كرده‌اند. آذربايجاني‌ها معمولا در مسابقات قهرماني كشور خود چهره‌هاي شاخص ساير كشورها را انتخاب مي‌كنند تا به عضويت تيم ملي درآورند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون