• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3135 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۷ آذر

خبر كوتاه

نخستين پيروزي شاگردان كي‌روش در آفريقا

تيم‌هاي ملي فوتبال ايران و كايزرچيف آفريقاي جنوبي از ساعت 12:30 به وقت ايران در ديداري تداركاتي در محل باشگاه كايزرچيف آفريقاي جنوبي به مصاف هم رفتند كه اين ديدار با برتري 2 بر صفر شاگردان كي‌روش به پايان رسيد. تيم ملي در دقيقه 27 توسط آزمون به گل رسيد كه اين گل با ضربه سر روي ارسال رامين رضاييان به دست آمد. مرتضي پورعلي گنجي نيز در دقيقه 32 روي ارسال ايمان مبعلي از روي نقطه كرنر براي تيم ملي گل دوم را به ثمر رساند. عليرضا بيرانوند، رامين رضاييان، اميرحسين صادقي، اميد ابراهيمي، احسان حاج صفي، مرتضي پورعلي گنجي، وحيد اميري، سردار آزمون، ايمان مبعلي، وريا غفوري و مسعود حسن‌زاده بازيكنان تيم ملي را در نيمه اول اين ديدار تشكيل مي‌دادند. حبيب گرداني، محمدرضا خانزاده، سجاد شهباززاده، هاشم بيگ‌زاده و محسن فروزان در نيمه دوم وارد زمين شدند. تيم ملي نسبت به نيمه اول جوانتر شد. كايزر چيف نيمه دوم را با فشار بيشتري آغاز كرد. در دقيقه 85 يك موقعيت براي سجاد شهباززاده ايجاد شد.

احضار بازيكنان سرباز به حوزه نظام وظيفه

سازمان وظيفه عمومي كشور به بازيكنان داراي كارت معافيت سربازي مهلت 10 روزه داد تا خود را معرفي كنند. در حالي كه به نظر مي‌رسيد مراحل احضار ورزشكاران داراي كارت معافيت از خدمت به پايان رسيده و سازمان وظيفه در حال بررسي نهايي مدارك ورزشكاران خصوصاً فوتباليست‌ها است، خبري در رسانه‌ها منتشر شد مبني بر اينكه سازمان وظيفه عمومي با ارسال نامه كتبي به آدرس منازل بازيكنان داراي كارت معافيت سربازي كه در ليگ‌هاي دسته 2 و 3 ايران بازي مي‌كنند، از آنها خواسته تا ظرف مدت 10 روز با در دست داشتن كارت معافيت، خود را به حوزه‌هاي نظام وظيفه در شهرهاي صادر‌كننده كارت معافيت معرفي كنند. هدف از اين دعوت بررسي مجدد مدارك منجر به صدور كارت است. بايد منتظر ماند و ديد كه آيا پس از بررسي مجدد مدارك منجر به صدور كارت‌هاي معافيت از سربازي بازيكنان شاغل در ليگ‌هاي دسته 2 و 3 نام بازيكنان جديدي به فهرست محرومان فوتبال ايران اضافه خواهد شد يا خير.

مايلي‌كهن مدير تيم ملي اميد مي‌شود

محمد احساني عضو كميته فني فدراسيون فوتبال از انتخاب محمد مايلي‌كهن به عنوان مدير جديد تيم ملي اميد خبر داد/ پيش از اين مايلي‌كهن در مصاحبه‌يي اعلام كرده بود كه محمد خاكپور بهترين گزينه براي هدايت تيم ملي اميد است و حالا كه اين مربي هدايت تيم اميد را برعهده گرفته اين چهره هم گويا قرار است كار خود را به عنوان مدير در تيم ملي اميد آغاز كند. به اين ترتيب به نظر مي‌رسد حمايت همه‌جانبه محمد مايلي‌كهن در هفته گذشته و قبل از تعيين تكليف كادر فني تيم ملي اميد چندان بي‌هدف نبود. حالا كه خاكپور با تصميم فدراسيون سرمربيگري تيم اميد را در اختيار گرفته تصميم دارد تا از تجربيات مربي سابق خود براي كمك به تيم اميد استفاده كند. اين در حالي است كه هنوز تكليف بازگشت حبيب كاشاني به تيم اميد مشخص نشده است. حاج حبيب چندي پيش بعد از اينكه وزارت ورزش با حضور زلاتكو كرانچار در تيم اميد مخالفت كرد، از مديريت تيم اميد رسما با انتشار نامه‌يي در رسانه‌ها استعفا داد.

مشكلات مالياتي افشين قطبي همچنان ادامه دارد

افشين قطبي، سرمربي سابق تيم‌ملي براي بازگشت به ايران با مشكل بدهي مالياتي سنگين مواجه است. قطبي بابت دوران حضور در تيم‌ملي فوتبال و پرسپوليس مبلغي در حدود 300 ميليون تومان به اداره ماليات بدهكار است كه البته قرار بوده فدراسيون فوتبال و باشگاه پرسپوليس اين مبلغ را پرداخت كنند كه در سال‌هاي گذشته اين اتفاق رخ نداده و اين بدهي به حساب قطبي منظور شده است. مهدي حاجي‌بابايي، وكيل قطبي در ايران در اين باره مي‌گويد: «آخرين تماسي كه من با اداره ماليات داشتم اين بدهي به 800 ميليون تومان رسيده بود كه طبعا با گذشت زمان بيش از 100 ميليون تومان ديگر به آن اضافه شده است. البته قسمت اعظم اين مبلغ ارزش افزوده آن است و قاعدتا با پرداخت اصل مبلغ مي‌شود از اداره ماليات تخفيف گرفت. از مبلغ اصل ماليات 200 ميليون سهم پرسپوليس و 100 ميليون سهم فدراسيون فوتبال است. قطبي براي حضور در ايران بايد اين مبلغ را پرداخت كند. گفته مي‌شود كه احتمال دارد با حل مشكل مالياتي، اين مربي در يكي از تيم‌هاي ليگ برتري مشغول به فعاليت خواهد شد.»

 

پايان مديرعاملي سياسي در پرسپوليس اعلام شد

هيات‌مديره بايد به فكر انتخاب مديرعامل جديد باشد

روز يكشنبه هفته جاري بود كه حسين كلاني، عضو هيات‌مديره باشگاه پرسپوليس به همراه بهروز منتقمي، سرپرست پيشين اين باشگاه به دادسرا مراجعه كردند تا درباره مسائل گوناگون و مرتبط به بازداشت حميدرضا سياسي توضيحاتي ارايه بدهند. مسوولان باشگاه پرسپوليس قبل از حضور در دادسرا تاكيد داشتند كه سياسي مديرعامل باشگاه باقي خواهد ماند و در صورت آزاد شدن مشكلي براي ادامه كار ندارد. آنها حتي بعد از جلسه در دادسرا هم بر اين موضع خود پافشاري و در جلسه مجمع، بر حمايت از حميدرضا سياسي تاكيد كردند. با اين حال به نظر مي‌رسد اين حمايت‌ها ظاهري بوده و قرار نيست سياسي حتي بعد از آزادي از زندان اوين مديرعامل پرسپوليس باقي بماند. اين موضوع در همان جلسه بهروز منتقمي و حسين كلاني در دادسرا به آنها منتقل شده و به آنها گفته شده است پرسپوليس بايد به دنبال مديرعامل جديد ديگري باشد، چراكه سياسي ديگر نمي‌تواند به عنوان مدير فعاليت كند. شرايط مبهم باشگاه پرسپوليس در طول ۱۰ روز گذشته با توجه به از دست دادن زمان براي نقل و انتقالات نيم فصل و همچنين مشكل ادامه‌دار حميدرضا سياسي، وزارت ورزش را بر آن داشت تا روز گذشته يك‌بار ديگر با بهروز منتقمي جلسه‌يي را برگزار كند. گفته مي‌شود منتقمي موقتا به عنوان سرپرست باشگاه انتخاب خواهد شد تا امور جاري را رتق و فتق كند و سپس در يك زمان مناسب‌تر، مديرعامل باشگاه معرفي شود. با اين حساب، بايد منتظر چندمين موج تغيير در تركيب هيات‌مديره باشگاه پرسپوليس هم بود چرا كه حسين كلاني بارها تاكيد كرده بود در صورت آزادنشدن سياسي تا پايان اين هفته به همراه يكي، دو نفر ديگر از اعضاي هيات‌مديره از سمت خود استعفا خواهند داد تا افراد ديگري جاي آنها را بگيرند. روز گذشته هم شايعه‌يي در رسانه‌ها منتشر شد مبني بر اينكه محمدحسين نژادفلاح، مديركل ورزش و جوانان استان تهران يكي از اصلي‌ترين گزينه‌هاي مديرعاملي پرسپوليس است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون