• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3449 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۵ بهمن

خبر كوتاه

پيشروي ارتش سوريه در ربيعه
سازمان حقوق بشر سوريه، مستقر در لندن گزارش داده است كه حمله نيروهاي ارتش براي بازپس‌گيري شهر ربيعه با كمك نيروي هوايي روسيه انجام شده و فرماندهان نظامي روس هدايت بخشي از حمله را نيز
برعهده داشته‌اند. با تصرف شهر ربيعه نيروهاي دولتي به اين ترتيب حضور خود را تا مرز تركيه گسترش داده‌اند. شهر ربيعه كه در استان لاذقيه در سوريه واقع شده، آخرين شهري است كه از كنترل شورشيان خارج شده است. اوايل ماه ژانويه امسال نيروهاي ارتش سوريه موفق به بازپس‌گيري شهر سلما شدند. تصرف دوباره اين شهر يكي از پيروزي‌هاي چشمگير ارتش از زمان آغاز عمليات نظامي روسيه در سوريه بود. به گفته رامي عبدالرحمن، مسوول ديده‌بان حقوق بشر سوريه، ربيعه پس از سلما دومين پايگاه مهم شورشيان در لاذقيه بوده است.
 
تهديد به بمب‌گذاري
تهديد به بمب‌گذاري در يك هواپيماي بويينگ 777 تركيه موجب فرود اين هواپيما در فرودگاهي در ايرلند شد. به گزارش رويترز هواپيماي مسافربري بويينگ ۷۷۷ خطوط هواپيمايي تركيه كه از هيوستون تگزاس در امريكا عازم استانبول بود، به دنبال تهديد به بمب‌گذاري نوشته شده در يك ورقه مجبور به فرود در فرودگاه بين‌المللي سيونيين در ايرلند جنوبي شد. بر اساس اين گزارش، بويينگ ۷۷۷ تركيه با ۲۰۹ مسافر منجمله دو كودك به سلامت در فرودگاه سيونيين ايرلند از هواپيما خارج شدند. بعد از فرود هواپيما مسافران به بخش امني انتقال داده شده و ماموران به جست‌وجوي هواپيماي مسافربري بويينگ پرداختند.
 
دستگيري هفت عضو داعش در مالزي
فارس به نقل از رويترز گزارش داد، پليس مالزي از دستگيري هفت تن از اعضاي داعش طي عمليات در چهار ايالت اين كشور خبر داد. در اين عمليات سه روزه در چهار ايالت اين كشور هفت تن از اعضاي داعش كه همگي عضو يك مركز بودند، ‌بازداشت شدند. اداره كل بازرسي پليس مالزي هم اعلام كرده كه افراد بازداشت شده درصدد طراحي حملات تروريستي به مراكز حساس و استراتژيك مالزي در مناطق مختلف اين كشور بودند.
 
درخواست براي جلوگيري از اعدام برادرزاده شيخ نمر
محمد نمر، 29 ساله و پسر شيخ نمر كه در ايندياناپوليس ايالت اينديانا امريكا در رشته مهندسي مكانيك تحصيل مي‌كند، در مصاحبه با اينديپندنت گفت: از ديويد كامرون، نخست‌وزير انگليس مي‌خواهم تا به عنوان يك شهروند انگليسي كه به آزادي و زندگي بشري ارزش مي‌گذارد، علي نمر، پسر عمويم را همچون پسر خود بداند و براي نجات زندگي او از اعدامي كه دولت عربستان محكومش كرده، كاري انجام دهد. وي ادامه داد: انگليس اين گزينه را دارد كه يا در كنار دولت عربستان بماند يا كاري بهتر انجام دهد و اقدامات وحشيانه آن را محكوم كند. محمد نمر از زمان دستگيري پدرش در 2012 و از بيم نداشتن تامين جاني به عربستان بازنگشته است. عمويش نيز در روز حكم اعدام پدرش دستگير شده است. پسر شيخ نمر گفته كه اعدام پدرش و تداوم تهديدها عليه اعدام پسرعمويش تاثير مخربي بر زندگي آنها گذاشته است. به گفته او در سال 2013، يك سال پس از حبس پدرش، مادرش كه در بيمارستاني در نيويورك و تحت درمان بود، درگذشت. وي مرگ مادرش و حبس پدرش را بسيار سخت توصيف كرد و گفت: آنها حتي جسد پدرم را براي اجراي مراسم تدفين به ما  بازنگرداندند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون