• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3105 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۱ آبان

امنيتي كه جامعه را به چالش بكشد ثمري ندارد


گروه سياسي/ وزير اطلاعات با تاكيد بر اينكه وزارت اطلاعات ايران الگوي كار اطلاعاتي شرعي را نشان خواهد داد تا همه بدانند لازمه انجام كارهاي طلاعاتي در پيش گرفتن اقدامات خلاف شرع نيست، گفت: وظيفه نهادهاي اطلاعاتي فراهم كردن امنيت توام با نشاط در جامعه است. حجت‌الاسلام محمود علوي همچنين با اشاره به اينكه امنيت بايد براي دانشگاه نه بر دانشگاه باشد اظهار داشت: نبايد فضاي دانشگاه به گونه‌يي شود كه استاد از بيان مطالب و دانشجو از پرسيدن هراس داشته باشد. به گزارش ايرنا، گزيده سخنان وي در ادامه مي‌آيد:
  وزارت اطلاعات متعلق به كل نظام و به ساير نهادهاي آن خدمت رساني مي‌كند و ما سربازان رهبري هستيم كه همراه و در كنار سربازان نظام در حوزه‌هاي ديگر خدمت مي‌كنيم و وظيفه اين وزارتخانه كمك و همكاري با ساير نهادها و دستگاه‌هاي اطلاعاتي در اجراي ماموريت‌هاست.
  قدرت و حكومت وسيله‌يي براي اجراي احكام دين است. بر اين اساس اين وسايل و ابزارآلات اجراي احكام شرع را نمي‌توان از طريق انجام اقدامات خلاف شرع به دست آورد و نظام اسلامي را حفظ كرد. نمي‌توان در هر مسووليتي به بهانه حفظ نظام از احكام ديني عبور كرد چرا كه اين گونه اقدامات و تحركات خلاف شرع، با اسلام در تضاد است.
   در هيچ دستگاهي وجه غير شرعي براي پيشبرد فعاليت‌ها نداريم. كارهاي اطلاعاتي در چارچوب اخلاق و شرع پيش مي‌رود و در اين صورت نتيجه بخش نيز خواهد بود.
  وزارت اطلاعات ايران الگوي كار اطلاعاتي شرعي را نشان خواهد داد تا همه بدانند لازمه انجام كارهاي طلاعاتي در پيش گرفتن اقدامات خلاف شرع نيست.
  برخورداري از امنيت حق طبيعي جامعه با ايمان است و خدمتگزاران حكومت اسلامي بايد اين امنيت پويا و با نشاط را در تمامي نقاط كشور حاكم كنند. وظيفه نهادهاي اطلاعاتي فراهم كردن امنيت توام با نشاط است. امنيتي كه جامعه را در بخش‌هاي مختلف به چالش بكشد ثمري ندارد چرا كه امنيت بايد همراه با سرور باشد.
 امنيت بايد براي دانشگاه، نه بر دانشگاه باشد. نبايد فضاي دانشگاه به گونه‌يي شود كه استاد از بيان مطالب و دانشجو از پرسيدن هراس داشته باشد.
  اين وزارتخانه در اوج صلابت و اقتدار قرار دارد و اين قدرت براي برخورد با دشمنان نظام است. برخي از افراد، همسو با دشمنان نظام حركت مي‌كنند كه شمار آنها بسيار اندك است و تمامي آنها در چنگ نيروهاي نظامي و امنيتي فعال در كشور قرار دارند. دشمنان زيادي در دستگاه‌هاي ديپلماسي و ديگر نهادهاي دشمن عليه ايران فعال شدند كه با هم‌افزايي‌هاي صورت گرفته بين دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي هيچ نقطه كوري براي رخنه دشمن وجود ندارد.
  با توجه به تلاش‌هاي دشمن براي ضربه زدن به نظام اسلامي يك ذره از توان خود را عليه يكديگر نمي‌گذاريم و تمامي تلاش خود را بايد معطوف به تقابل با دشمن كرد. راهبرد وزارت اطلاعات به تبعيت از دولت تدبير و اميد اتحاد و همدلي تمامي گرايش‌هاي سياسي و كمك به يكديگر است.
 وزارت اطلاعات با مفاسد اقتصادي كه سرمايه‌گذار را دچار سرخوردگي مي‌كند با جديت برخورد كرده تا سربازان جبهه اقتصادي در فضايي سالم فعاليت خود را ادامه دهند.
 افزودن يك سرباز به زير خيمه ولايت خدمت به ولايت است در غير اين صورت جدا كردن مردم از ولايت، هنر نيست.
 در اين وزارتخانه بر مبناي گرايش سياسي با افراد برخورد نمي‌شود. افرادي از هر جناح و طيف سياسي كه اسلام، قانون اساسي، اصل ولايت فقيه و شخص ولي فقيه را قبول دارند حتي در صورتي كه با گرايش و ذايقه ما سازگار و همسو نباشند مورد احترام وزارت اطلاعات هستند.
 وزارت اطلاعات توجهي به گرايش سياسي ندارد، كاركنان اين وزارتخانه در كارهاي اطلاعاتي به صورت حرفه‌يي كار خود را دنبال كرده و هر جرياني كه در چارچوب قانون فعاليت دارد مورد احترام وزارت اطلاعات است ولي ما با هرگونه فعاليت با منشأ ضد امنيتي برخورد مي‌كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون