• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3470 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱ اسفند

چهره-گفته

سخنگوي وزارت كشور:
استفاده از تصاوير امام و رهبري در تبليغات انتخاباتي ممنوع نيست
به دنبال انتشار اطلاعيه‌اي مبني بر ممنوعيت استفاده از تصاوير امام و رهبري در تبليغات انتخاباتي، قائم مقام وزير كشور نسبت به اين موضوع واكنش نشان داد. به گزارش ايرنا، حسينعلي اميري اظهار كرد: شب گذشته به محض مشاهده اين خبر در سايت‌ها به استاندار تهران عرض كردم موضوع را رسيدگي كند؛ چنانچه در انتشار اطلاعيه سوء نيتي وجود داشته باشد برخورد لازم با عوامل انجام شود. كميته اطلاع‌رساني ستاد انتخابات حوزه انتخابيه تهران دو روز پيش با صدور اطلاعيه‌اي تاكيد كرد استفاده از تصاوير امام (ره) و مقام معظم رهبري در تبليغات ممنوع است. فرماندار تهران نيز با تاكيد بر اينكه استفاده از تصاوير امام خميني (ره) و رهبر معظم انقلاب در تبليغات داوطلبان انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي منعي ندارد درباره اطلاعيه ديروز كميته اطلاع‌رساني ستاد انتخابات حوزه انتخابيه پايتخت توضيحاتي ارايه كرد. عيسي فرهادي بيان كرد: هدف از انتشار اطلاعيه ديروز تنها دعوت داوطلبان به حفظ حرمت و شأن امام راحل و رهبر معظم انقلاب بود كه البته از سوي ما به خوبي تبيين نشد. وي تاكيد كرد: قصد ما جلوگيري از نصب تصاوير اين بزرگواران در محل‌هاي نامناسب يا افتادن اين تصاوير زير دست و پا بود. فرهادي با اشاره به اينكه اطلاعيه ديروز فقط مربوط به حوزه انتخابيه تهران بود، گفت: متاسفانه صدا و سيما در اقدامي اشتباه، مخاطب اطلاعيه را كل كشور نشان داد.

علي مطهري به حكم پرونده ضاربانش اعتراض نكرد
وكيل مدافع علي مطهري مي‌گويد كه موكلش به حكم پرونده ضاربانش مبني بر محكوميت شش نفر به دو ماه حبس و ۱۰ ضربه شلاق و دو نفر ديگر به چهار ماه و نيم حبس و ۳۷ ضربه شلاق، در مهلت قانوني اعتراضي نكرده است. مصطفي ترك‌همداني در گفت‌وگو با تسنيم گفت كه موكلش در اين پرونده به اصل احكام صادر شده از سوي شعبه 101 دادگاه كيفري 2 شيراز اعتراضي نكرديم و فقط به رد دادخواست مطالبه خسارت و اياب و ذهاب وكيل اعتراض داشتيم. وكيل مدافع علي مطهري افزود: ما دادخواست مطالبه خسارت و اياب و ذهاب وكيل داده بوديم كه شعبه دادگاه به اين دادخواست، ايراد شكلي گرفته است. به همين خاطر طي اعتراضي، خواستار رسيدگي به مطالبه خسارت و اياب و ذهاب در مرحله تجديدنظر شديم. ترك‌همداني در پاسخ به اين سوال كه آيا متهمان پرونده به حكم صادر شده اعتراض داشتند يا خير گفت: بر اساس آنچه در سامانه الكترونيكي قيد شده بود، وكيل هشت متهم پرونده به حكم صادر شده براي موكلانش اعتراض كرده است. وكيل علي مطهري همچنين درباره حكم صادر شده در خصوص سه متهمي مرتبط با دانشگاه نيز گفت: در ارتباط با اين افراد، شاكي مدعي‌العموم بود و موكل من شكايتي نداشت كه بخواهد اعتراض كند يا نكند. از اينكه آنها به حكم صادره اعتراض كرده‌اند يا خير اطلاع ندارم. وي تاكيد كرد: مهم براي موكل، تعقيب حمله‌كنندگان از سوي دستگاه قضايي و انتظامي و شناسايي آنها بود كه خوشبختانه اين اتفاق افتاد. ترك‌همداني پيش‌تر گفته بود از ميان سه دانشگاهي محكوم پرونده، يك نفر مسوول به دو سال انفصال از خدمت با دو سال تعليق و نفر ديگر از مسوولان دانشگاه نيز به دو سال انفصال از خدمات دولتي قطعي محكوم شده است. همچنين دانشجوي دعوت‌كننده از آقاي مطهري به‌دليل معاونت در امتناع از دستورات و قوانين دانشگاه، به پرداخت يك ‌ميليون تومان جزاي نقدي محكوم شده است. حكم صادره شده براي شش نفر از حمله‌كنندگان به مدت دو سال و براي دو نفر ديگر به مدت يك سال، تعليق شده است. گفتني است، علي مطهري، نماينده تهران در مجلس روز دوشنبه
 18 اسفند 93 به‌منظور سخنراني در دانشگاه شيراز به اين شهر سفر كرد اما در فاصله فرودگاه تا دانشگاه مورد هجوم افراد موتورسواري قرار گرفت كه خواستار لغو سخنراني وي بودند؛ در جريان اين حمله، شيشه‌هاي ماشين حامل مطهري شكسته شد و خود وي نيز مورد هجمه قرار گرفت اما در نهايت با دخالت پليس به ماجرا و انتقال موقت او به كلانتري براي مصون ماندن از حمله افراد مهاجم به تهران بازگشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون