• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3470 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱ اسفند

در مراسم سالگرد آيت‌الله توسلي مطرح شد

خاطره انقلابي‌هاي حقيقي نبايد محو شود

گروه سياسي| مراسم هشتمين سالگرد درگذشت آيت‌الله توسلي روز پنجشنبه با حضور شخصيت‌ها و چهره‌هاي بزرگ برگزار شد. بر اين اساس در اين مراسم يك خطيب برجسته ديني در اين مراسم تاكيد كرد: امروز ادب و احترام نسبت به خاندان امام براي هركسي كه انقلاب را باور دارد واجب است. به گزارش جماران، حجت‌لاسلام حميد‌زاده در مراسم هشتمين سالگرد رحلت يار ديرين امام آيت‌الله توسلي در حسينيه جماران، با اشاره به عظمت شخصيت امام راحل در عرصه فقاهت و مرجعيت، اظهار داشت: امام راحل طي قرون متمادي و سلسله‌الذهب فقهاي اسلام و تشيع، دردانه‌اي است كه خداوند در دوران اخير به ما عطا كرد. وي امام را مرجعي خواند كه دستش به سوي آسمان و دلش همراه مردم بود و افزود: امام نه لحظه‌اي از خدا غافل شد و نه در قبال مسائل مردم لحظه‌اي در آسايش و آرامش بسر برد. حميد‌زاده گفت: خداوند افقي را براي امام ايجاد كرد تا بتواند در تك‌تك ملت اثر بگذارد و دل همگان را در بستر توحيد و براي شكستن بت طاغوت بسيج كند. وي افزود: امام روي انجام تكاليف تاكيد داشت و اينكه عمل‌شان خوشايند كسي باشد براي‌شان مطرح نبود؛ گويي حساب و كتاب خدا آنچنان نزد او جلوه داشت كه لحظه‌اي از خدا غافل نمي‌شد. حميد‌زاده با اشاره به «پايداري در مسير انقلاب» به عنوان يكي از درس‌هاي امام، تاكيد كرد: امام فقط خلاصه شده در اين حسينيه نيست بلكه امام با بيت و دودمانش مطرح است. بنابراين مطلبي كه اخيرا آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در قضيه مربوط به حضرت آيت‌الله حاج حسن‌آقا خميني گفتند يك تعارف نبود، بلكه يك سوز و گداز و آتش درون بود كه زبانه كشيد. وي ادامه داد: ادب و احترام نسبت به بيت امام از قانون فراتر است؛ زيرا قوانين در جريان زندگي انسان امور اعتباري هستند كه اگر انسان در ميان آنها گم شود يك زندگي مانند روبات خواهد داشت؛ لذا اخلاق در منطق دين از قانون بالاتر است و مفاهيمي چون ايثار، مواسات، مكارم اخلاق و... در هيچ قانوني قابل تبيين نيستند. اين خطيب برجسته تاكيد كرد: امروز ادب و احترام نسبت به خاندان امام براي هركسي كه انقلاب را باور دارد واجب است. وي در ادامه سخنان خود تصريح كرد: انقلابي كسي نيست كه در فضاي آرامش و در جست‌وجوي نام و نشان انقلابي شود، بلكه انقلابي آن كسي است كه در كوره حوادث انقلاب آبديده شده و جان خود را تقديم اين مسير كرده است. اين خطيب برجسته ديني با انتقاد از برخي برنامه‌هاي صدا و سيما در ايام دهه فجر گفت: به فراموشي سپردن تاريخ انقلاب، ناديده گرفتن حقوق زنان و مرداني است كه شعار «فضل‌الله مجاهدين علي القاعدين» كه از سوي امام سر داده شد را چون تابلويي در مقابل خود قرار دادند و با تمام وجود و هستي خويش به مقابل دشمن رفتند. وي افزود: بنابراين يكي از ابعاد حق‌شناسي نسبت به امام وانقلاب نه از طريق تصاوير سانسور شده و سخنان تقطيع شده ايشان براي توجيه كارهاي زشت برخي، بلكه ديدن تاريخ انقلاب و امام است و آيت‌الله توسلي يكي از شخصيت‌هاي برجسته اين عرصه بود كه افتخار خدمت در دقتر و بيت امام را داشت.
حميد‌زاده، ادب، اخلاق، لب متبسّم و شرح صدر را از خصائل آيت‌الله توسلي ذكر كرد و يادآور شد: برخي افراد مدعي فعلي، روزگاري به دنبال ايشان بودند تا از امام در امور شرعي اجازه بگيرند. وي تصريح كرد: اينكه دلسوزان امام راحل، دلسوز اهداف ايشان هستند همچون برخي دلواپسان و مدعيان دروغين نيستند؛ لذا بايد اين ارزش‌ها را حفظ كرد. اين خطيب برجسته ديني با اشاره به شخصيت علمي يادگار گرامي امام خميني حجت‌الاسلام والمسلمين سيد حسن خميني گفت: آنچه مراجع بزرگوار عظام همچون آقايان وحيد خراساني، جوادي‌آملي، راستي كاشاني، موسوي اردبيلي، شبيري زنجاني و ديگر آيات بزرگوار در رابطه با آيت‌الله حاج حسن آقاي بزرگ گفتند تعارف نبود؛ چرا كه بعضي از اين آقايان بعضا حتي اهل سياست هم نيستند و نگاه‌شان حوزوي است. لذا برخي افراد در شرايطي كه دنياي قبر و قيامتي هم وجود دارد، سخنان باطلي مي‌گويند، در حالي كه بايد به عواطف و احساسات مردم جواب داد. وي در ادامه يادآور شد: وقتي خدا اراده كند كه كسي را بالا ببرد كسي نمي‌تواند جلوي آن را بگيرد و بنابراين بيت امام همچنان مي‌تابد و اشعه‌هاي خود را پرتو افكن خواهد كرد و اين‌گونه نيست كه خدا اجازه دهد آنچه برخي افراد مي‌خواهند تحقق يابد. حميد‌زاده در پايان سخنان خود بر ضرورت حضور مردم در انتخابات آتي مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد. در اين مراسم يادگاران گرامي امام راحل حجج اسلام سيد حسن خميني، سيد ياسر خميني، سيد علي خميني، مرتضي اشراقي، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، رييس دولت اصلاحات، جمعي از علما و شخصيت‌هاي سياسي
از جمله آيت‌الله سيد محمد موسوي‌بجنوردي، آيت‌الله سيد محمد موسوي‌خوئيني‌ها، آيت‌الله سيد محمد هاشمي، حجج اسلام مجيد انصاري، موسوي‌لاري، سيد سراج‌الدين موسوي، محمدصادق صالحي‌منش، محمدعلي ابطحي، كيان‌ارثي، احمدي بروجردي، مسعود اديب و آقايان سيد حسين هاشمي استاندار تهران، دكتر حميد انصاري، سيدعلي خاتمي، غلامحسين كرباسچي، فيض‌الله عرب‌سرخي، جواد اطاعت، جواد امام، جهانبخش خانجاني و... حضور داشتند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون