• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3470 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱ اسفند

هشدارهاي انتخاباتي اصولگرايان

از پول‌هاي بادآورده تا تلاش امريكا براي مهندسي كردن انتخابات

گروه سياسي| هشدارهاي انتخاباتي اصولگرايان ادامه دارد؛ از نفوذ سياسي تا تلاش امريكايي‌ها براي مهندسي كردن راي مردم. چهره‌هاي مختلف جريان اصولگرا در روزهاي اخير هشدارهاي مكرري داده‌اند تا راي‌دهندگان حواس‌شان به تبليغات انتخاباتي و آنچه كه «پشت صحنه ليست‌هاي انتخاباتي» مي‌خوانند باشد. آيت‌الله صديقي، امام جمعه موقت تهران ديروز در همين راستا در خطبه‌هاي نماز جمعه پايتخت گفت كه «پول‌هاي بادآورده براي بعضي‌ها هزينه انتخابات مي‌شود.» همزمان هم غلامعلي حدادعادل، نماينده فعلي مجلس و نامزد انتخابات مجلس دهم هشدار داده است كه «امريكا به فكر مهندسي‌كردن انتخابات است.»
پول‌هاي بادآورده در انتخابات
ديروز خطيب جمعه تهران با اشاره به شرايط انتخابات پيش رو و نامزدهاي اين رقابت سياسي گفت كه «ملاحظات سياسي بعضي‌ها را از خط صلابت، استقامت و شفافيت بيرون برده است، اين افراد نمره ندارند، ما راه ناصاف و غير شفاف را در اسلام منتج نمي‌دانيم و از ديرباز شعار ما اين بوده كه هدف وسيله را توجيه نمي‌كند. بايد با مردم و ولايت و شهدا صداقت داشته باشيم، اين مردم انقلاب كردند و انقلاب را نگه مي‌دارند و خوب تشخيص مي‌دهند.» وي درباره تذكرات مربوط به انتخابات گفت: «من به مردم اعتماد الهي دارم و مردم را مومن و حسيني و امام زماني و انقلابي مي‌دانم و كساني هم در خلال اين مردم كه بسيار نيستند از طريق روزنامه‌هاي خاص و فضاي مجازي بزرگ مي‌شوند، ولي بدانيد كه مردم ما به جمهوري اسلامي و ولايت راي دادند.» صديقي افزود: «براي نخستين بار است كه رسانه‌هاي بيگانه و دشمنان قسم خورده و دشمناني كه موضوع هسته‌اي و شهدا را از ما گرفتند و كسي را محكوم نكردند و امروز سر مومنان را مي‌برند و با آن توپ بازي مي‌كنند، امسال دلسوز ما شدند كه همه بيايند. اما اينها چند پايگاه را تخريب مي‌كنند يكي شوراي نگهبان و ديگري ولايت است.» خطيب اين هفته نماز جمعه تهران تصريح كرد: «در اين ميان حساسيت خاصي روي شوراي نگهبان شروع شده است كه مطالب گوهرباري را در اين زمينه مقام معظم رهبري با حضور در بين مردم تبريز بيان كردند.» وي افزود: «دشمنان مطالبي را به شوراي نگهبان وارد كرده‌اند كه من به آقايان مي‌گويم اعتبار شما از كجاست؟ خودتان را از بين مي‌بريد. معلوم است كه شما رهبري و ولايت را قبول نداريد. اين افراد مي‌خواهند متدينين را به عنوان عناصر تندرو معرفي كنند. در حالي كه مردم ما دشمن امريكا و انگليس هستند. مردم ما هميشه از ولايت و آرمان‌هاي ديني حمايت كرده‌اند و اين غيرت را سر صندوق‌هاي راي نشان خواهند داد.» صديقي تصريح كرد: «پررويي و بي‌حيايي و جسارت و حمايت انگليس و امريكا در شبكه‌هاي فارسي زبان است كه آن را به روز كرده و از فتنه حمايت كرده‌اند، امروز هم مطرح مي‌كنند كه ملت ايران به استوانه‌هايي كه از اول انقلاب تا به امروز پاي ولايت ايستاد‌ه‌اند، راي ندهند. شما فكر مي‌كنيد چرا اين جور شده؟ چرا اين قدرت‌هاي كينه‌ورز اسلام چنين فكر مي‌كنند؟ آنها بدانند كه مردم عزيز ما به توصيه مقام معظم رهبري به كساني راي مي‌دهند كه آنها مي‌گويند به آنها راي ندهيد؟»
امريكا در پي مهندسي كردن انتخابات
در همين حال سخنگوي ائتلاف اصولگرايان نيز گفت: «امريكا به فكر مهندسي كردن انتخابات ايران است و آنها از اول انقلاب با ما دشمن بوده‌اند، اما ملت ايران بصيرت خود را نشان داده است.» غلامعلي حدادعادل كه صبح ديروز در اجتماع انتخاباتي مسجد امام صادق (ع) سخن مي‌گفت، اظهار داشت: «انتخابات پيش رو از جهات مختلف حائز حساسيت‌هاي گوناگون است. در دوره‌هاي قبل رسانه‌هاي بيگانه مرتب مردم را به عدم شركت در انتخابات دعوت مي‌كردند اما آنها امروز برعكس عملكرد گذشته خود مردم را به شركت در انتخابات دعوت مي‌كنند.» وي تصريح كرد: «امريكايي‌ها با شل و سفت كردن برجام و از طريق تبليغات ماهواره‌اي سعي داشتند مردم را در مقابل نظام قرار دهند اما بصيرت مردم باعث شد كه آنها در اين عرصه نيز شكست بخورند.» سخنگوي ائتلاف اصولگرايان ادامه داد: «ملت ايران، ملتي است كه 37 سال پيش اين انقلاب را به پيروزي رساند و هرگز فريب دشمن را نمي‌خورد. مردم در 9 دي اوج بصيرت خود را نشان دادند و آنها مي‌دانند كه باني اصلي مشكلات اقتصادي چه كساني هستند. ملت ايران بار ديگر در حضور خود در انتخابات 7 اسفند دشمن را ناكام خواهند گذاشت.» حدادعادل در بخش ديگري از سخنان خود به وحدت اصولگرايان اشاره كرد و گفت: «يكي از اين فرصت‌هايي كه در اين انتخابات پيش آمد وحدت اصولگرايان بود و به لطف الهي اين احساس وحدت در بين همه اصولگرايان ايجاد شد و فقها از قم و تهران به ويژه آيت‌الله موحدي‌كرماني لطف كردند و زمينه وحدت را به وجود آوردند.» وي به فهرست ائتلاف اصولگرايان گفت: «در تنظيم فهرست اصولگرايان توازني ميان تجربه و نوگرايي ايجاد شده است. در اين ميان 15 نفر از 30 نفردر سطح وزير و رده‌هاي بالا كه در گذشته مسووليت داشتند وجود دارند. از اين ليست 10 نفر استاد عالي علم اقتصاد هستند كه توازني ميان تجربه و نوگرايي رعايت شده است.» سخنگوي ائتلاف اصولگرايان تاكيد كرد: «باورمان بر اين است كه مهم‌ترين مطالبه مردم و مساله كشور اقتصاد و معيشت مردم است و مجلسي كه اميدواريم با راي مردم تشكيل شود مجلسي است كه بايد عاقلانه و عادلانه به حل معضلات اقتصادي بپردازد.» وي افزود: «نبايد با شروع دوران پسابرجام راه براي نفوذ اقتصادي بيگانه باز شود و نبايد اقتصاد وابسته و معرفي و مصرفي گسترش پيدا كند بلكه ارتباطات اقتصادي بايد در مسيري باشد كه اقتصاد ما ريشه بومي پيدا كند.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون