• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3470 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱ اسفند

عدد نوشت

ضرر فرانسه از سهام پژو

افت سهام پژو از تابستان، ارزش سهم فرانسه در اين خودروساز را به ميزان 768 ميليون يورو كاهش داده و دولت را ناچار كرده براي فروش دست نگه دارد. بلومبرگ به نقل از يك منبع آگاه گزارش داد حدود 24 ماه پس از اينكه فرانسه به همراه شركت دانگ فنگ موتور چين به نجات مالي پژو اقدام كردند، دولت اين كشور آماده است سهمش در اين خودروساز را واگذار كند. اگر فرانسه اكنون سهمش در پژو را بفروشد حدود 600 ميليون يورو (670 ميليون دلار) سود خواهد كرد اما اين كشور با نفروختن سهم در ماه مه كه ارزش سهام پژو به بالاترين سطح چهار سال گذشته صعود كرده بود فرصت خوبي را از دست داد و از آن زمان پيامدهاي رسوايي آلايندگي فولكس واگن در صنعت خودرو به همراه ريزش بازارهاي سهام جهان به افت 35 درصدي ارزش سهام پژو از 27 ماه مه به اين سو منجر شده است.

 تعرفه واردات پوشاك سال ۹۵

مديركل مبارزه با قاچاق كالاهاي هدف گفت: در صورت تصويب دولت، تعرفه واردات پوشاك سال آينده به ۵۵ درصد كاهش مي‌يابد و پوشاك تركيه به دليل قرارداد تعرفه ترجيحي با ۴۰ درصد كمتر از اين رقم مي‌توانند وارد كشور شوند. عباس نخعي درمورد راهكارهاي ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز براي پيشگيري از قاچاق پوشاك به عنوان يكي از چند كالاي اصلي قاچاق‌پذير گفت: مي‌دانيم كه در حوزه پوشاك 530 تا 550 هزار نفر فعاليت مي‌كنند و اگر واردات پوشاك از مبادي قاچاق كنترل نشود نتيجه آن جز تعطيلي واحدها و بيكاري نخواهد بود.

پيش بيني قيمت نفت  

«سي ان بي‌سي» گزارش داد: با اجراي سياست‌هاي بهبود قيمت جهاني نفت، بهاي طلاي سياه تا پايان سال جاري ميلادي به بشكه‌اي ۵۰ دلار افزايش پيدا مي‌كند. كارشناسان حوزه اقتصادي بر اين باور هستند كه با اجراي دور جديد مذاكرات نفتي ميان توليدكنندگان بزرگ، نتايج مثبتي در بازار جهاني نفت رقم خواهد خورد و نكته قابل توجه اين است كه تحليلگران معتقدند حتي عدم رسيدن به توافق ميان توليد‌كنندگان هم مي‌تواند موجب بهبود قيمت جهاني نفت شود. در همين حال، مذاكرات روسيه و عربستان و همچنين ورود غير مستقيم جمهوري اسلامي ايران در جهت اجراي سياست‌هاي بهبود بهاي طلاي سياه موجب افزايش قيمت جهاني نفت در روزهاي اخير شده و قيمت آن را به ۳۵ دلار در هر بشكه افزايش داده است.

صادرات خودروي فرانسوي به ايران در يك ماه  

فروش رنوي فرانسه به ايران در نخستين ماه سال جاري ميلادي به سه هزار دستگاه رسيد كه نسبت به ماه قبل از آن افت قابل توجه داشته است. شركت خودروسازي رنوي فرانسه اعلام كرد در نخستين ماه سال جاري ميلادي سه هزار دستگاه از محصولات خود را روانه بازار ايران كرده است. فروش رنوي فرانسه به ايران در ژانويه 2016 برابر با دي 94 نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد
46 درصدي داشته است. فروش رنو به ايران در ژانويه 2015 برابر با دو هزار و 50 دستگاه اعلام شده بود. فروش سه هزار دستگاه از محصولات رنو به ايران در ژانويه امسال در حالي است كه در ماه پيش از آن و با فضاي ايجاد شده در نتيجه امضاي توافق هسته‌اي بيش از 13 هزار دستگاه از محصولات اين شركت در ايران مونتاژ شده بود.

تعداد بنگاه‌هاي تعطيل يا نيمه تعطيل

مديرعامل اتحاديه تعاوني‌هاي توليدي كشور درباره وضعيت توليد گفت: در حال حاضر شبكه توليد حداكثر با ۳۵ تا۴۰ درصد از ظرفيت توليد واقعي خود فعاليت مي‌كند و دولت هيچ‌‌گونه حمايتي از توليد ندارد. عليرضا مرادي، نسبت به وضعيت نابه‌سامان توليد در كشور هشدار داد و گفت: اينكه مسوولان وعده كردند بعد از اجراي برجام مشكلات توليدي حل مي‌شود صحت ندارد. عدم همسويي متوليان اجرايي كشور در صدور مجوزهاي فعاليتي و ارتباطي، عدم ثبات نرخ ارز و هزينه‌هاي جاري در شبكه حمل و نقل، عدم برنامه‌ريزي براي تامين بي‌واسطه و ارزان مواد اوليه و عرضه كالا و خدمات توليدي مورد نياز جامعه در سطوح داخلي و بروز مشكلات و بروكراسي اداري در حوزه مراودات بين‌المللي از جمله مشكلات مرتبط به توليد است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون