• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3470 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱ اسفند

استاندارخوزستان :

رفع مشکلات رودخانه‌ای خوزستان نیازمند نسخه تاثیرگذار است

استاندار خوزستان گفت: در سمینار مهندسی رودخانه در خوزستان باید یک نسخه تاثیرگذار برای حل مشکلات رودخانه‌ای استان پیچیده شود تا شاهد حل شدن بخشی از مشکلات در این زمینه باشیم.
به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، «عبدالحسین مقتدایی» در دهمین سمینار بین‌المللی مهندسی رودخانه‌ در اهواز اظهارکرد: تمام نشست‌های علمی باید به یک مصوبه، قطعنامه یا بیانیه‌ای ختم شوند تا اثربخشی لازم را برای استان یا منطقه برگزارکننده داشته باشد.
وی افزود: برگزاری سمینار مهندسی رودخانه در خوزستان به دلیل مشکلات زیست‌محیطی فراوان در استان و وجود پنج رودخانه بزرگ و اصلی که کارون در راس آنها قرار دارد، مناسب و اقدامی کاملا مرتبط و سازنده برای استان محسوب می‌شود.
مقتدایی تصریح کرد: موارد و موضوعاتی که در چنین سمینارها و جلساتی مطرح می‌شوند، باید به نتیجه برسند و همچنین باید نتایج علمی تمام بررسی‌ها به شورای برنامه‌ریزی هدایت شود، تا تاثیرگذاری بیشتری در زمینه‌های مختلف برای استان از این سمینارها را شاهد باشیم.
وی ادامه داد: اگر قرار است کار تاثیرگذاری در استان صورت بگیرد، باید یک پشتوانه علمی داشته باشد تا بتوان با کمک اساتید و نخبگان آنها را به‌خوبی عملی کرد.
مقتدایی عنوان کرد: سمینار مهندسی رودخانه جایی است که می‌توان در آن ایده‌های تاثیرگذار و توانمند را به بحث گذاشت و از میان این ایده‌ها بهترین‌ها را انتخاب کرد.
استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: در شرایطی که کشور با آن روبه‌رو است و خشکسالی که در چند سال اخیر شاهد آن بوده‌ایم، هر استان سعی می‌کند تا سهم خود را از سرریز رودخانه‌ها برداشت کند، اما باید این برداشت‌ها به‌صورت علمی باشد تا استانی در این زمینه متضرر نشود.
وی ادامه داد: ظرفیت‌های علمی کشور بهترین فرصت برای اخذ ایده‌های جدید و تاثیرگذار و فرستادن پیام آنها به همه نقاط کشور است و با کمک این ایده‌ها می‌توان به توسعه استان‌ها کمک کرد.
مقتدایی بیان کرد: برگزاری سمینار مهندسی رودخانه در خوزستان، یک کار بسیار خوب و جمعی بود که در سطح کشور و استان صورت گرفت و مباحث آن نیز کاملا علمی و کاربردی هستند که باید در این خصوص از تمام برگزارکنندگان این سمینار قدردانی کرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون