• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3472 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۳ اسفند

زير ذره‌بين اقتصاد

افزايش حقوق كارگران به شكل پلكاني| رييس اتحاديه كارگران قراردادي و پيماني كشور با اشاره به عقب افتادگي 70 درصدي مزد كارگران، گفت: حقوق كارگران بايد به شكل پلكاني و ظرف پنج سال افزايش يابد. فتح‌الله بيات، با اشاره به راي جديد هيات عمومي ديوان عدالت مبني بر منتفي شدن افزايش حقوق به تناسب نرخ تورم، گفت: معتقدم اصلاح اين راي و تغيير عنوان آن در حال حاضر چندان مطلوب نيست به ويژه آنكه هم‌اكنون از بحث حقوق و دستمزد بسيار عقب هستيم و كارگران در طول هشت سال جنگ تحميلي افزايش حقوقي نداشتند و به همين دليل امروز دريافتي آنها زير خط فقر است.

كارت اعتباري خريد لوازم خانگي منتفي شد| رييس انجمن توليدكنندگان لوازم خانگي اعلام كرد: صدور كارت‌ اعتباري خريد لوازم خانگي رسما منتفي شده و امكان اجراي آن نيست؛ لذا خريداران منتظر صدور اين كارت‌ها براي خريد نباشند. محمدرضا دياني اظهار كرد: استقبال مردم براي خريد نسبت به ماه‌هاي گذشته بهتر شده ولي مردم كماكان منتظر صدور كارت‌هاي اعتباري‌ براي خريد كالاي ايراني هستند كه دولت قول داده بود صادر مي‌شود اما بايد به اطلاع مردم برسانيم كه طرح كارت‌هاي اعتباري خريد كالا به هيچ‌وجه انجام‌شدني نيست.

احتمال لغو ورود ايرباس 380 به ايران| مديرعامل شركت هواپيمايي ايران اير اعلام كرد: در صورتي كه شرايط و مقدمات لازم براي وارد‌كردن ايرباس 380 فراهم نشود قرار‌داد خريد اين هواپيما با يك هواپيماي ديگر تعويض مي‌شود. فرهاد پرورش در حاشيه فرود نمادين ايرباس 380 در فرودگاه مهرآباد با بيان اين مطلب اضافه كرد: در طول روزهاي گذشته متاسفانه انتقادات زيادي درباره چرايي خريد ايرباس 380 مطرح شده است. اين در شرايطي است كه ايران در طول دوران طولاني تحريم‌ها نتوانست هواپيماي زيادي وارد كند و اين موضوع شرايط ناوگان را با دشواري جدي مواجه كرده است. وي ادامه داد: از اين‌رو ايران‌اير در طول مدت طولاني كه براي مطالعه و بررسي هواپيماهاي جديد زمان داشته تمام جوانب بازار را در نظر گرفته است و اگر هواپيمايي در سبد خريد ما قرار گرفته قطعا براي آن دليلي منطقي وجود داشته است.

همكاري مشترك ايران و ايتاليا در صنعت حفاري| مديرعامل شركت ملي حفاري با اشاره به مذاكرات نفتي با هيات‌هاي نفتي ايتاليا و سنگاپور، گفت: آماده مشاركت با شركت‌هاي معتبر نفتي اروپايي و آسيايي براي فعاليت مشترك در پروژه‌هاي حفاري نفت و گاز هستيم. حيدر بهمني با اشاره به راه‌اندازي كميته‌هاي پسا تحريم در سطح صنعت حفاري نفت و گاز ايران، گفت: با توجه به لغو تحريم‌ها، در اين كميته‌ها مباحث مربوط به ابعاد اقتصادي، فني، برنامه‌ريزي، مذاكره با شركت‌هاي خارجي و بررسي قراردادها دنبال مي‌شود. وي با اعلام اينكه در طول چند ماه گذشته تاكنون با 30 هيات نفتي اروپايي و آسيايي مذاكراتي را انجام داده‌ايم، اضافه كرد: مهم‌ترين محور اين مذاكرات صنعت حفاري و استفاده از تكنولوژي‌هاي روز جهان بوده است.

همكاري با آذربايجان در انرژي‌هاي نو| حميد چيت چيان وزير نيرو در ديدار با وزير اقتصاد و صنعت جمهوري آذربايجان از آمادگي ايران براي همكاري مشترك در زمينه توسعه انرژي‌هاي تجديدپذير خبر دادو گفت: مذاكراتي در خصوص احداث نيروگاه‌هاي بادي و زمين‌گرمايي با همكاري مشترك سازمان انرژي‌هاي نو ايران (سانا) و آژانس دولتي انرژي‌هاي تجديدپذير آذربايجان در مشكين شهر و خواف انجام شده بود كه در آينده نزديك، اجرايي خواهد شد. وي با اشاره به اينكه پس از برداشته شدن تحريم‌ها سطح روابط بين جمهوري اسلامي و جمهوري آذربايجان به سرعت رو به افزايش بوده و اين به نفع هردو كشور خواهد بود، افزود: از آغاز دولت يازدهم، تاكنون چهار ملاقات بين روساي جمهور دو كشور صورت گرفته و سفر چند روز آينده «الهام علي‌يف» رييس‌جمهور آذربايجان به ايران باعث گسترش و توسعه بيشتر روابط بين دو كشور خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون