• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3505 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۹ فروردين

خبر كوتاه

عرب‌سرخي:
 تريبون‌هاي رسمي، عامدانه دولت را تخريب مي‌كنند
فيض‌الله عرب‌سرخي، فعال سياسي اصلاح‌طلب، وظيفه مجلس دهم را برداشتن موانعي كه افراطيون هر روز در پيش پاي دولت ايجاد مي‌كردند خواند و آن را منبع حركت‌هاي مثبت دولت در حوزه‌هاي مختلف اقتصادي، اجتماعي، سياسي و بين‌المللي دانست كه با ايجاد فضاي اطمينان در داخل و خارج راه را براي سرمايه‌گذاري‌هاي مولد باز كرده و زمينه‌هاي رشد و بهبود فضاي كسب و كار، گسترش زمينه‌هاي اشتغال و كاهش رنج و آلام مردم را فراهم مي‌كند. عرب سرخي در گفت‌وگو با ايلنا نقش رييس‌جمهور اصلاحات و آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در بسيج مردم را تحليل و اظهار كرد: رييس دولت اصلاحات به عنوان شخصيت محوري و قابل قبول براي همه نيروهاي اصلاح‌طلب به همراه آقاي هاشمي كه به عنوان امين و همراه امام راحل در طول سال‌هاي پيش از انقلاب و پس از انقلاب توسط همه نيرو‌ها حتي مخالفانش شناخته مي‌شود با حمايت بسياري از روحانيون حوزه‌ها و چهره‌هاي دانشگاهي و غير دانشگاهي با دغدغه حفظ و حراست از ميراث ماندگار امام (ره) دست‌اندركار هدايت و راهبري جرياني در انتخابات شدند كه نمايندگان آن با عنوان ليست «اميد» در سراسر كشور معرفي شدند. او پيروزي قاطع ليست اميد را موجب وحشت افراطيون دانست و پيش‌بيني كرد كه با تكميل اين فرآيند در دوم انتخابات مقدمات آغاز كار مجلس دهم فراهم شود. عرب‌سرخي نقش هدايت و راهبري بزرگاني چون خاتمي و هاشمي در اين انتخابات را براي كمتر كسي پنهان دانست و افزود: مجموعه نيروهايي كه با صبوري و حوصله و صرف زمان قابل توجه توانستند اين ائتلاف را سامان دهند، در ساير امور هم تدبير خواهند كرد و مسائل را به سرپنجه تدبير اتخاذ تصميم خواهند كرد. او تصريح كرد: امروزه امور پيچيده كشور را صرفا مي‌توان با اتكا به فهم جمعي كه از دل كار گروهي حاصل مي‌شود راهبري كرد و حتي ادعاي حل قطعي مسائل را نمي‌توان داشت. عرب‌سرخي خطاب به اصلاح‌طلبان گفت: با توجه به شرايط قيمت نفت و وضعيت ويژه درآمد‌ها و هزينه‌هاي دولت به‌خصوص در وضعيتي كه برخي تريبون‌هاي رسمي، آگاهانه و عامدانه تلاش مي‌كنند زمينه را براي وارد كردن هجمه به مجلس و دولت به بهانه ناتواني در پيگيري مطالبات مردم فراهم كنند، نبايد با ايجاد انتظارات نابجا و خارج از تحمل و توانايي‌هاي كشور در كوتاه‌مدت بر رويه آنها دامن زد.

صوفي:
توافق درباره رياست عارف مربوط به سال‌گذشته است
علي صوفي، رييس ستاد اصلاح‌طلبان در شهر تهران در مورد خبر توافق روحاني، هاشمي و خاتمي براي رياست عارف در مجلس دهم گفت: اين خبر برمي‌گردد به يك سال پيش كه بحث سرليستي آقاي عارف مطرح شد و بعد هم آقايان به توافق رسيدند و مطابق همان سرليستي بحث رياست آقاي عارف در مجلس دهم هم مطرح شد. صوفي در گفت‌وگو با فارس ادامه داد: همه به اين نتيجه رسيدند كه كانديداي رياست مجلس ليست اميد آقاي عارف است اما اينكه آقايان هاشمي، خاتمي و روحاني در برهه فعلي جلسه‌اي داشته باشند، خير چنين اتفاقي نيفتاده است.

ترقي: وعده هسته‌اي روحاني عملي شد
حميدرضا ترقي، معاون بين‌الملل حزب موتلفه اسلامي و منتقد دولت به بررسي برخي چالش‌هاي موجود در كشور و نقد عملكرد دولت روحاني پرداخت و گفت: آقاي روحاني شايد خودش هم فكر نمي‌كرد اداره كشور اين‌قدر مشكل باشد؛ به ويژه در شرايط تحريم. وقتي هم رييس‌جمهور شد تصور مي‌كرد با كمك عناصر باسابقه در وزارتخانه‌هاي گوناگون مي‌تواند بر مشكلاتي كه آنها را شناسايي كرده است غلبه كند. وي در گفت‌وگو با ايرنا در پاسخ به اين سوال كه پس بايد گفت روحاني به وعده هسته‌اي‌اش عمل كرد، گفت: بله اين جزو وعده‌هايي بود كه عملي شد. اما درباره بقيه موارد حرف وجود دارد. ترقي در پاسخ به اين سوال كه آيا هنوز آقاي احمدي‌نژاد را اصولگرا مي‌دانيد لبخندي زد و گفت: اين را جواب نمي‌دهم. وي سپس با اشاره به سفر اخير احمدي‌نژاد به آمل تصريح كرد: اولا سفرها و سخنراني‌هاي ايشان طبيعي است. همه روساي جمهور سابق هم سخنراني مي‌كنند و در مجالس مختلف حضور مي‌يابند. چرا اين حساسيت نسبت به آنها وجود ندارد؟ در ثاني بايد ديد كدام خبرنگار از ايشان درباره كانديداتوري پرسيده و پاسخ آقاي احمدي‌نژاد چه بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون