• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3505 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۹ فروردين

متهمان به ده‌ها فقره سرقت در غرب تهران اعتراف كردند

سرقت طلا و جواهرات زنان با تهديد چاقو

اعتماد| پليس پايتخت به زورگيري‌هاي خشن شش موتورسوار از زنان در غرب تهران پايان داد. دهم دي امسال زني به كلانتري 119 مهرآباد جنوبي مراجعه كرد و از زورگيري طلا و جواهراتش از سوي چهار سرنشين دو دستگاه موتوسيكلت با تهديد چاقو و بريدن النگو شكايت كرد. ماموران پرونده‌اي با موضوع زورگيري طلا و جواهرات تشكيل دادند و براي رسيدگي به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ فرستادند.
شاكي به كارآگاهان گفت: «ظهر روز حادثه بعد از خريد ميوه، در حال برگشتن به خانه‌ام بودم كه دو موتوري، هر كدام با دو سرنشين به من نزديك شدند. يكي از آنها آدرس پرسيد. تا گفتم چنين آدرسي در اين منطقه وجود ندارد، يكي ديگر از آنها جلوي دهانم را گرفت و با تهديد چاقو النگوهاي دستم را بريد. زني كه داشت از آنجا مي‌گذشت، داد و فرياد كرد و همين كار باعث شد آنها النگوهايم را بدزدند و فرار كنند.»
با ثبت شكايت مالباخته، كارآگاهان به تحقيق ميداني از محل وقوع سرقت پرداختند و موفق به شناسايي تصاوير متهمان شدند كه توسط دوربين مداربسته مركزي تجاري در همان نزديكي شكار شده بود.
با بررسي آنها هويت دو نفر از متهمان به نام‌هاي حامد و آرمان كه از مجرمان سابقه‌دار در زمينه سرقت و زورگيري بودند، به دست آمد.
همزمان با شناسايي حامد و آرمان، وقوع سرقت‌هاي مشابه ديگري نيز در مناطق غرب، شمال غرب و جنوب غرب تهران نيز اداره پنجم آگاهي تهران اطلاع داده شد كه بررسي همه آنها نشان مي‌داد متهمان با شيوه ايجاد تصادف عمدي از طريق تخريب آيينه خودرو، سرقت در پشت چراغ قرمز و   پرسيدن آدرس از شهروندان اقدام به سرقت طلا و جواهرات آنها مي‌كنند.
با شناسايي مناطق عمده سرقت‌ها، تيمي از كارآگاهان براي تحت نظر گرفتن آنها وارد عمل شده و موفق شدند آرمان و يكي از همدستان او به نام عليرضا را سوار بر يك دستگاه خودروي هوندا شناسايي و پس از تعقيب و گريز و شليك گلوله دستگير كنند. دو متهم كه مورد اصابت گلوله قرار گرفته بودند پس از دستگيري و مواجه حضوري با مالباخته‌ها به ده‌ها فقره سرقت طلا و جواهرات اعتراف كردند و ساير اعضاي باند را معرفي كردند.
سرانجام با اطلاعات به دست آمده، مخفيگاه ساير اعضاي باند نيز شناسايي و همه آنها در عملياتي غافلگيرانه به دام افتادند. سرهنگ كارآگاه داوودفرد، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ با بيان جزييات پرونده از اعتراف متهمان به ده‌ها فقره زورگيري و سرقت طلا و جواهرات از شهروندان خبر داد و با اشاره به انتشار تصاوير بدون پوشش آنها در رسانه‌ها از مالباخته‌هايي كه از سوي آنها مورد زورگيري قرار گرفته‌اند، خواست تا براي پيگيري شكايت خود به پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون