• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3505 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۹ فروردين

ادامه امدادرساني در مناطق سيل‌زده

هشدار نسبت به انتقال بيماري‌ها در مناطق سيل‌زده

 

اعتماد| چهار روز پس از جاري شدن سيل در استان‌هاي غربي و جنوب‌غربي كشور كه باعث وارد شدن خسارات سنگين به زمين‌هاي كشاورزي و زيرساخت‌ها شده و جان شش نفر را گرفت، آمارها از امدادرساني به بيش از 9000 سيل‌زده حكايت مي‌كند. هنوز ميزان خسارات وارده به كشاورزان و زيرساخت‌هاي شهري و روستايي در همه استان‌هاي سيل‌زده برآورد نشده است اما مي‌توان حدس زد كه مشابه محمدرضا مرواريد، استاندار ايلام كه از تخريب 50 درصدي محصولات كشاورزي اين استان خبر داده است، ساير مسوولان استان‌هاي سيل‌زده نيز در روزهاي آينده، از رقم‌هايي اينچنيني سخن بگويند زيرا تصاوير نشان مي‌دهد كه به اهالي مناطق سيل‌زده و به خصوص كشاورزان اين مناطق آسيب‌هاي بسياري وارد شده است.
آمارهاي سازمان امداد و نجات هلال احمر نشان مي‌دهد كه در چهار روز گذشته، 9900 نفر از شهروندان 17 استان غربي و جنوب غربي كشور به دليل بارندگي‌هاي شديد و جاري شدن سيل خسارت ديده‌اند كه نيروهاي امدادي با برپايي 740 دستگاه چادر، 3631 نفر از آنها را تحت اسكان ضروري قرار داده‌اند.
 مصطفي مرتضوي، سخنگوي سازمان امداد و نجات با بيان اين آمار از جان باختن شش نفر (پنج نفر در استان ايلام و يك نفر در استان خوزستان) خبر داد و گفت: دو نفر از جانباخته‌ها به علت برخورد صاعقه و يك نفر ديگر نيز به دليل سكته جان خود را از دست داده است.
همزمان رييس اورژانس كشور درباره انتقال بيماري‌هاي «مدفوعي، دهاني و انتقالي از طريق آب» در مناطق سيل‌زده هشدار داد و گفت: فعاليت‌هاي اورژانس در اين مناطق همچنان ادامه دارد و هنوز نگراني‌هايي از جمله انتقال بيماري‌ها در مناطق سيل‌زده وجود دارد از جمله در منطقه پلدختر به خاطر قطع آب شرب و انتقال آب از طريق تانكر و همچنين قطعي راه‌هاي مواصلاتي كه در سيل اتفاق افتاده است.
صابري‌نيا افزود: كار‌شناسان بهداشت محيط و بهداشت بيماري‌ها
 ۲۴ ساعته كار خود را انجام مي‌دهند و اميدواريم در يكي دو روز آينده به شرايط مطلوبي برسيم. تاكيد مسوولان امداد و نجات كشور به ادامه امدادرساني در مناطق سيل‌زده در حالي است كه اميرحسين نقشينه، كارشناس سازمان هواشناسي از احتمال سيلابي شدن شش استان در روزهاي آينده خبر داد و گفت: در سه روز آينده براي استان‌هاي خراسان شمالي، خراسان رضوي، خراسان جنوبي، شرق سمنان و شرق يزد آب گرفتگي معابر عمومي و سيلابي شدن رودخانه‌ها و مسيل‌ها پيش‌بيني شده است. همچنين با توجه به بارش‌هاي قابل ملاحظه در كشور افغانستان مي‌توانيم رخداد طغيان حوضه آبريزهايي كه جرياناتش از افغانستان به شمال سيستان و بلوچستان وارد مي‌شود، مانند حوضه آبريز رودخانه هيرمند را داشته باشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون