• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3506 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۳۰ فروردين

عدد نوشت

حجم واردات سيگار
بر اساس آمار گمرك در سال گذشته 120 ميليون دلار صرف واردات سيگار به كشور شد.
به گزارش ميزان، بر اساس آمار گمرك در سال گذشته 17 هزار و 323 تن سيگار حاوي توتون به كشور وارد شد.
براي واردات اين ميزان سيگار 120 ميليون و 233 هزار و 286 دلار ارز از كشور خارج شد.
بر اساس اين گزارش، آلمان، امارات‌متحده عربي، تركيه، جمهوري كره، سوييس، فدراسيون روسيه، هلند و ويتنام از كشورهاي مبدا واردات در مدت ياد شده هستند. اين گزارش مي‌افزايد كه بيشترين واردات سيگار از كشور تركيه و كمترين ميزان واردات از سوييس انجام شده است.

نرخ تورم در ونزوئلا
كاهش جهاني قيمت نفت موجب تنزل شديد در رشد اقتصادي ونزوئلا و ظاهر شدن نرخ تورم نجومي در اين كشور شده است.
صندوق بين‌المللي پول پيش بيني كرد روند كاهشي نرخ رشد اقتصادي ونزوئلا در سال جاري ميلادي هم ادامه يابد، ضمن اينكه نرخ تورم اين كشور ۷۲۰درصد خواهد بود.
پيش‌بيني مي‌شود نرخ بيكاري ونزوئلا در سال ۲۰۱۶ ميلادي به ۱۷ درصد افزايش يابد، اين در حالي است كه اين كشور با بحران شديد كمبود انرژي، آب، غذا و دارو روبه‌رو شده است.

خسارت سالانه سيلاب به خاك

 رييس سازمان جنگل‌ها گفت: در حالي كه بايد در سطح ۱۰۰ ميليون هكتار از اراضي كشور عمليات آبخيزداري انجام شود، اما با توجه به بودجه سالانه مي‌توان اين عمليات را فقط در سطح ۵۰۰ هزار هكتار انجام داد. خداكرم جلالي در مورد وقوع سيل در استان‌هاي مختلف كشور و عوامل موثر بر اين پديده به فارس گفت: زمين داراي پوشش گياهي مانند يك اسفنج عمل مي‌كند و آب را در خود جذب مي‌كند، به‌طوري كه جذب آب در يك زمين با پوشش مطلوب 40 برابر بيشتر از زميني فاقد پوشش گياهي است. وي افزود: به‌طور متوسط ميانگين
10 ساله نشان مي‌دهد كه وقوع سيلاب‌ها موجب فرسايش خاك مي‌شود و سالانه 1600 ميليارد تومان خسارت به اين بخش وارد مي‌كند.

سود فروش ميوه‌هاي نوبرانه

قيمت ميوه و تر‌بار در مغازه‌هاي سطح شهر بر اساس آنچه مصوب شده است بايد حداكثر 35 درصد بيشتر از قيمت‌هاي ميدان ميوه و تر‌بار باشد اما بررسي‌ها نشان مي‌دهد اكثر اقلام بيشتر از سقف تعيين شده 35 درصدي در مغازه‌ها فروخته مي‌شود. به گونه‌اي كه در زمينه فروش ميوه‌هاي نوبرانه شاهد افزايش
سه برابري قيمت و سود نزديك به
200 درصدي هستيم، چراكه توت فرنگي كه بايد كيلويي 9500 تومان فروخته شود كيلويي 20 هزار تومان و بعضا بيشتر عرضه مي‌شود كه شامل سود 185درصدي براي فروشنده مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون