• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3506 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۳۰ فروردين

تشكل‌ها

خسارت شديد سرمازدگي
به توليد سه محصول باغي|رييس اتحاديه باغداران استان تهران با بيان اينكه درختان گوجه سبز، بادام و زردآلو بر اثر سرمازدگي‌هاي اخير، آسيب شديدي ديده‌اند، گفت: درباره ديگر محصولات تا خردادماه نمي‌توان اظهار نظري كرد. مجتبي شادلو درباره خسارات واردشده به توليد محصولات باغي در پي سرمازدگي‌هاي اخير، با بيان اينكه امسال فصل بهار يك ماه زودتر از موعد مقرر آن فرارسيد، به مهر گفت: خوشبختانه به همين دليل، گلدهي درختان نوار نيمه گرمسيري تا نزديك نوار سردسيري كشور منتج به ميوه شده بود و سرما تاثيري بر آنان نداشت. وي با اشاره به اينكه شدت سرما در نوار سردسيري كشور بيشتر از ديگر نقاط بود، گفت: در اين مناطق درختان ميوه‌هايي مانند گوجه سبز، بادام و زردآلو آسيب شديدي ديدند، ضمن اينكه در نوار سردسيري ميزان درختان ميوه‌هاي مذكور چندان زياد نيست.

كاهش ۵۰ درصدي نرخ خيار|رييس اتحاديه ميوه و سبزي از افزايش ۵۰ درصدي قيمت گوجه‌فرنگي در بازار خبر داد و گفت: قيمت پرتقال و موز در بازار مصرف بالا رفته است. سيدحسين مهاجران از افزايش ۵۰ درصدي قيمت گوجه فرنگي در بازار خبر داد و به مهر گفت: حدود يك هفته است كه قيمت اين محصول گران شده و در ميدان مركزي به ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان رسيده است. مهاجران با بيان اينكه قيمت پياز و خيار نيز كاهش يافته است، گفت: خيار حدود ۵۰ درصد ارزان شده، چراكه توليد نوع گلخانه‌اي اين محصول زياد است. وي نرخ هر كيلوگرم خيار گلخانه را از ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان و نوع رسمي آن را از ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان اعلام كرد و ادامه داد: قيمت هر كيلوگرم پياز هم از ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان است. ‌

پيش‌بيني توليد 5/1 تن خاويار پرورشي|مديرعامل اتحاديه تكثير، پرورش و صادرات آبزيان گفت: پيش‌بيني مي‌شود امسال هزار و ۵۰۰ كيلوگرم خاويار پرورشي در كشور توليد شود. ارسلان قاسمي ميزان توليد خاويار پرورشي در سال ۹۴ را ۱۰۰۰ كيلوگرم عنوان كرد و به مهر گفت: اين عدد نسبت به ميزان توليد سال ۹۳ كه بين ۷۵۰ تا ۷۶۰ كيلوگرم خاويار در كشور توليد شد، افزايش چشمگيري ندارد. وي با بيان اينكه همه خاويار توليدي در كشور صادر مي‌شود، افزود: پيش‌بيني مي‌شود امسال هزار و ۵۰۰ كيلوگرم خاويار پرورشي در كشور توليد شود. مديرعامل اتحاديه تكثير، پرورش و صادرات آبزيان ايران قيمت هركيلوگرم خاويار را بين ۱۸۰۰ تا ۳۰۰۰ يورو اعلام كرد.

سكوت در برابر گراني برنج| به گفته مسوولان وزارت جهاد‌كشاورزي، هيچ كمبودي در بازار برنج وجود ندارد و وجود دلالان و به نوعي جوسازي عده‌اي سودجو، دليل اصلي گراني اخير برنج شده است كه سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان بايد در اين زمينه پاسخگو باشد و اين در حالي است كه با وجود پيگيري‌هاي خبرنگار ايسنا، اين سازمان همچنان، موضع سكوت اختيار كرده است. در بازار شب عيد برنج تنها محصول خوراكي بود كه با نوسان قيمت مواجه شد و وزارت جهاد كشاورزي نيز نسبت به آن اعتراض داشت و به گفته معاون اين وزارتخانه، دلالان عامل گراني اين محصول شده‌اند، چراكه هيچ كمبودي در بازار نداريم و قيمت منطقي هر كيلوگرم برنج بايد نهايتا 8000 تومان باشد. در اين زمينه رييس اتحاديه بنكداران مواد غذايي نيز با انتقاد از فعاليت سودجويان و دلالان برنج در بازار تاكيد كرد: گراني برنج كه عده‌اي آن را به دليل افزايش قيمت در شهرهاي مصرف‌كننده عنوان مي‌كنند در واقع به دليل افزايش قيمت آن در شهرهاي توليدكننده و وجود دلالان در اين بخش است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون