تزريق درآمد فروش اوراق مشاركت به هزار و 103 كيلومتر آزادراه
معاون وزير راه و شهرسازي آزادراههاي تهران-شمال، تهران-رودهن، رشت-قزوين، تبريز-بازرگان، پل زال-انديمشك-اهواز، حرم تا حرم از قم تا مشهد و تهران-كرج را پروژههاي داراي اولويت در ساخت آزادراههاي كشور دانست كه در مجموع هزار و 103 كيلومتر طول دارند و تلاش ميشود با استفاده از درآمد حاصل از فروش اوراق مشاركت عمليات اجرايي ساخت آنها تسريع شود. به گزارش روابط عمومي شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، علي نورزاد ضمن اعلام اين مطلب افزود: مشاركت مردم در ساخت زيرساختهاي حمل و نقل از طريق خريد اوراق مشاركت منجر به تكميل پروژههاي نيمه تمام و افزايش سرعت و ايمني سفرهاي بين شهري خواهد شد. وي از آزادراهها به عنوان يكي از استانداردترين راههاي موجود ياد كرد و گفت: در حال حاضر 2 هزار و 200 كيلومتر آزادراه در كشور در دست بهرهبرداري است و اميدواريم با مشاركت بخش خصوصي هزار و 199 كيلومتر آزادراه در دست ساخت نيز تكميل و زير عبور قرار گيرد. معاون وزير راه و شهرسازي اتصال استانهاي مختلف كشور به كريدورهاي آزادراهي را از اولويتهاي وزارت راه و شهرسازي عنوان و اضافه كرد: با اولويتبندي طرحهاي آزادراهي تلاش شده تا منابع موجود به طرحهاي داراي اولويت اختصاص يابد تا زودتر شاهد بهرهبرداري از آنها باشيم. نورزاد يادآور شد: ميزان ترافيك عبوري، وضعيت راه موجود، جايگاه طرح در كريدورهاي اصلي كشور، نقش مسير در ترانزيت كالا و خدمات از جمله مواردي است كه در اولويتبندي آزادراههاي در دست ساخت لحاظ ميشود. مديرعامل شركت ساخت و توسعه ادامه داد: 2 هزار و 300 كيلومتر آزادراه نيز در دست مطالعه است كه پس از اتمام مطالعات و فراهم شدن تمهيدات لازم ساخت آنها آغاز خواهد شد. نورزاد نحوه اعتبار موردنياز براي احداث آزادراهها را فارغ از بودجه عمومي از منابعي چون فروش اوراق مشاركت، فاينانس، سرمايهگذاري بخش خصوصي و... اعلام كرد. لازم به ذكر است اوراق مشاركت طرح احداث و بهسازي زيربناهاي حمل و نقل كشور به ارزش 500 ميليارد تومان از روز دوشنبه 8 دي ماه سال جاري به مدت 3 روز كاري در شعب منتخب بانك تجارت سراسر كشور به فروش ميرسد. سود علي الحساب ساليانه اين اوراق 22 درصد، 4 ساله و قابل انتقال به غير است.