• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3144 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۱ دي

تشكل‌ها

80 درصد واردات پوشاك قاچاقي است|رييس اتحاديه پوشاك مي‌گويد: اگرچه آمار رسمي نداريم، اما گزارش‌هاي ميداني نشان مي‌دهد، حدود ۸۰ درصد واردات پوشاك از مبادي غيررسمي انجام مي‌شود و برخي توليد‌كنندگان داخلي پوشاك، محصول خود را با نام و برند خارجي عرضه مي‌كنند.

افزايش 200 درصدي قيمت گل در گل‌فروشي‌ها!|با پايان يافتن ماه‌هاي محرم و صفر و آغاز جشن‌ها و عروسي‌ها، حجم تقاضا براي خريد گل افزايش يافته و همين موضوع باعث گراني در بازار گل شده است اما قيمت مشخصي در بازار وجود ندارد و قيمت‌ها كاملا سليقه‌يي به مصرف‌كنندگان تحميل مي‌شود.
سيدجلال عجايبي، رييس اتحاديه فروشندگان گل به ايسنا گفت: فروشندگان مي‌توانند 100 تا 200 درصد بيشتر از قيمت خريد خودشان، گل‌ها را بفروشند، در حال حاضر قانون مشخصي در رابطه با قيمت گل وجود ندارد و بازار نابسامان است.

90 درصد پله برقي‌ها وارداتي هستند|عضو سنديكاي صنايع آسانسور و پله برقي ايران با اشاره به نبود سرمايه‌گذاري خوب در اين صنعت از بي‌حمايتي وزارت صنعت، معدن و تجارت انتقاد كرد.
داوود اشتياقي به ايسنا گفت: در زمينه پله برقي و آسانسور سرمايه‌گذاري خوبي دراين سال‌ها نشده است و به طور متوسط در آسانسور حدود 45 درصد و در پله برقي بيش از 90 درصد متكي به واردات هستيم.

كاهش توليد سيمان به دليل ركود در ساخت‌وساز|دبير انجمن صنفي كارفرمايان صنعت سيمان از كاهش شش درصدي توليد سيمان نسبت به سال گذشته خبر داد.
عبدالرضا شيخان با اشاره به كاهش توليد سيمان در هشت ماه اخير اظهار كرد: طي هشت ماه اول امسال 47 ميليون تن سيمان توليد شده كه نسبت به سال گذشته شش درصد كاهش داشته است.
وي در خصوص دليل كاهش توليد سيمان گفت: توليد سيمان بستگي به بازار دارد كه به دليل ركود ساخت‌وساز و پروژه‌هاي عمراني توليد اين صنعت با كاهش روبه‌رو شده است.

روغن و دانه‌هاي روغني روي دست توليدكنندگان ماند|دبير انجمن روغن‌كشي گفت: روغن خام استحصال شده از دانه‌هاي روغني توليد داخل را از توليدكنندگان نمي‌خرند و سازوكار مناسبي براي حمايت از كشاورزان وجود ندارد. اكبر سبقتي به ايسنا گفت: كارخانه‌ها به دليل آنكه برايشان توجيه اقتصادي نداشت، آنقدر دانه روغني را از كشاورزان نخريدند كه سازمان تعاون روستايي مجبور شد اين محصول را زير قيمت آن هم به صورت كارمزدي از كشاورزان خريداري كنند كه البته در اين خريد و فروش بعضا تا كيلويي 500 تومان هم ضرر كرد اما اين سازوكار اصلا براي حمايت از كشاورزان مناسب نيست.

مصرف سرانه لبنيات 89 كيلوگرم در سال |رييس هيات‌مديره انجمن صنفي گاوداران با انتقاد از كساني‌كه بحث كاهش مصرف لبنيات و قدرت خريد مردم را بيان مي‌كنند، گفت: اگر مردم توان خريد نداشتند نان هم نمي‌خريدند. سيد احمد مقدسي گفت: سرانه مصرف در كشور ما نسبت به ميانگين جهاني كه 160 كيلوگرم و ميزان استاندارد آن كه 300 كيلوگرم است، بسيار كم و در حدود 100 كيلوگرم عنوان مي‌شود كه با توجه به آنكه مقداري از اين ميزان نيز صادر مي‌شود، مصرف سرانه لبنيات در كشورمان 89 كيلوگرم است. وي با بيان اينكه اگر مردم توان خريد ندارند چرا مصرف نوشابه، روغن، قند و شكر در ايران چند برابر ميانگين جهاني آن است؟ گفت: وزارت بهداشت، توليدكنندگان و ساير دستگاه‌هاي مسوول موظفند در زمينه ارتقاي مصرف سرانه لبنيات در كشور تلاش كنند و ما بايد اين فرهنگ را ترويج كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون