• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3533 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۳ خرداد

موضع شفاف و صريح نوبخت، دبيركل حزب اعتدال و توسعه:

به فراكسيون اميد اعتقاد كامل داريم، بايد جواب مردم را بدهيم

 

در هفته‌هاي گذشته حاميان دولت خاصه حزب اعتدال و توسعه در تلاش بودند راهي براي جلوگيري از انجام رقابت در صحن علني مجلس و كرسي رياست آن بيابند. آنها به هر قيمتي بود كج‌دار و مريز ايام انتخابات را پشت سر گذاشتند و با پيروزي ائتلاف اميد نفس راحتي كشيدند. با اين حال پس از انتخابات مواضع حزب اعتدال و توسعه در خصوص فراكسيون‌هاي مجلس دهم و به ويژه بحث رياست چندان شفاف نبود. همين شفاف نبودن نيز باعث شد تا اصلاح‌طلبان از طرق مختلف همه اركان ائتلاف اميد را به حفظ ائتلاف و پايبندي به آن در مجلس دعوت كنند تا اينكه بالاخره انتخاب نهايي حزب اعتدال و توسعه انجام شد و آنگونه كه محمد باقر نوبخت دبيركل اين حزب گفته است اين انتخاب چيزي نيست جز راي و نظر فراكسيون اميد. فراكسيوني با رياست عارف كه ناگفته پيداست گزينه‌اش براي رياست مجلس چه كسي خواهد بود. اگرچه در ايران گاهي پيش مي‌آيد كه حزبي به يك جمع‌بندي كلي برسد اما دبيركل به خود اجازه دهد بر خلاف نظر تشكيلات متبوعش عمل كند اما اعتدال و توسعه‌اي‌ها بر خلاف برخي احزاب اصلاح‌طلب با سخنان شفاف دبيركل‌شان به استقبال روزهاي حساس انتخابات هيات رييسه، اركان و رياست مجلس مي‌روند.
محمد باقر نوبخت نه در مقام سخنگوي دولت روحاني و نه در جايگاه رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي بلكه با عنوان دبيركل حزب اعتدال و توسعه طي روزهاي گذشته سفري به استان گلستان داشت تا در جمع اصلاح‌طلبان اين استان موضع حزب خود را اينگونه بازگو كند: من با صراحت و شفافيت اعلام مي‌كنم كه ما به فراكسيون اميد اعتقاد كامل داريم چون براي ليست اميد تلاش‌هاي زيادي صورت گرفت و مردم به ما اعتماد كردند و بايد جواب مردم را بدهيم. انتخابات هيات رييسه در يك روند دموكراتيك انجام خواهد شد و ما هر نتيجه‌اي به دست آيد، مي‌پذيريم.
دبيركل حزب اعتدال و توسعه در سفر خود به استان گلستان با مسوولان احزاب و شوراي سياستگذاري اصلاح‌طلبان گلستان ديدار كرد و ضمن تشكر از تلاش اصلاح‌طلبان در اين استان، با اشاره به روند پيروزي انتخابات 92 تصريح كرد: در آن انتخابات ما اصلا به دنبال پيروزي نبوديم، بلكه با توجه به شرايطي كه در كشور وجود داشت تصميم گرفته بوديم در انتخابات شركت كرده تا به وظيفه شرعي خود عمل كنيم، اما با اتحاد و وحدت نيروهاي اصلاح‌طلب و اعتدالگرا و مشاركت مردم پيروز شديم.
وي در ادامه با اشاره به فعاليت‌هاي ديپلماسي دولت روحاني و تصويب برجام تاكيد كرد: اگر دولت روحاني هيچ كاري نكرده بود الا اينكه برجام را تصويب كرده و آثار شوم تحريم را از ملت ايران دور كرد براي ما كافي است. برجام آثار و بركات زيادي دارد كه در آينده روشن خواهد شد.
نوبخت در ادامه گفت: اين امر در صورتي محقق شد كه مخالفان دولت تلاش‌هاي زيادي را در مخالفت با آن انجام دادند تا جايي كه برخي از تندروهاي آنها ما را به خيانت متهم كرده و افراد منصف‌تر آنها مي‌گفتند كه اين كار ارزشي ندارد. سخنگوي دولت روحاني در ادامه با اشاره به انتخابات 7 اسفند سال 94 و 10 ارديبهشت95 تا كيد كرد: در اين دو مرحله انتخابات نيز ما چنين تحولي را انتظار نداشتيم، اما مردم ما با راي اثرگذار خود و با همكاري اصلاح‌طلبان و اعتدالگرايان توانستيم در اين انتخابات به پيروزي برسيم.
وي با اشاره به دو جريان اصلاح‌طلبي و اصولگرايي در كشور تصريح كرد: هر دو جريان خواستار توسعه كشور هستند و هر كدام تصور مي‌كنند كه راه بهتر را آنها مي‌توانند انجام دهند. در چنين شرايطي بود كه اعتدال با استفاده از نيروهاي هر دو جناح وارد ميدان شد و ما در حقيقت دولت اعتدال هستيم براي توسعه كشور و از ظرفيت‌هاي كشور استفاده كرده و هر كسي را كه علاقه‌مند بود سوار قطارانقلاب كرده و در اين انتخابات وارد ليست اميد كرديم.
نوبخت در رابطه با رياست مجلس آينده و نظر حزب اعتدال و توسعه تصريح كرد: من با صراحت و شفافيت اعلام مي‌كنم كه ما به فراكسيون اميد اعتقاد كامل داريم چون براي ليست اميد تلاش‌هاي زيادي صورت گرفت و مردم به ما اعتماد كردند و بايد جواب مردم را بدهيم. انتخابات هيات رييسه در يك روند دموكراتيك انجام خواهد شد و ما هر نتيجه‌اي به دست‌ آيد مي‌پذيريم.

تلاش دولت براي استان گلستان
رييس سازمان برنامه و بودجه كشور با اشاره به وضعيت استان گلستان و ضرورت برنامه‌ريزي مناسب براي توسعه همه‌جانبه در آن بيان داشت: شاخص‌هاي موجود نشان مي‌دهد كه استان گلستان توسعه يافته نيست. فلسفه تشكيل اين استان بر اين مبنا بود كه شرايط بهتري براي آن فراهم شود.
وي در ادامه تاكيد كرد: در سفر رييس‌جمهور به استان گلستان مصوباتي را داشتيم كه من براي پيگيري آن مصوبات آمدم در ادامه مسير استاندار شما 35 طرح ديگر را هم آماده كرده كه ما با توجه به محروميت اين استان تلاش خواهيم كرد كه آنها را هم اجرايي كنيم و هيچ طرحي را براي سال آينده نگذاريم. ما امين مردم هستيم و بايد عدالت را در توزيع منابع رعايت كنيم. وي در پايان خطاب به حاضران يادآور شد: شما نخبگان و صاحب نظران اين استان هستيد، تلاش كنيد تا برنامه پنج ساله استان را تدوين كرده و ما هم تمام همت خود را براي اجرايي كردن آن خواهيم داشت.

حرف‌هاي بي‌پرده اصلاح‌طلبان
در اين ديدار عبدالسلام مهيمني، رييس شوراي اصلاح‌طلبان گلستان ضمن تاكيد بر ادامه روند اين شورا و اتحاد اصلاح‌طلبان گفت: اين اتحاد جبهه اصلاح‌طلبان و اعتداليون هزينه‌هاي بسياري داشته و بسياري ستاره‌دار، اخراج و تعليق و خانواده‌هاي بسياري پاشيده شده تا اين اتحاد به دست آمده است و بايد حفظ شود، ما نگران اتحاد اين جبهه هستيم و احساس مي‌كنم دولت و حزب اعتدال و توسعه نبايد خلاف اين روند عمل كنند.
وي در ادامه افزود: ما با همفكري بزرگان اصلاحات در تابستان سال جاري چگونگي ادامه روند شوراي اصلاح‌طلبان را بررسي خواهيم كرد ولي مطمئنا اين روند ادامه خواهد داشت، حزب اعتدال و توسعه بايد تمرين بيشتري روي كار جمعي و ائتلافي و كار جبهه‌اي انجام دهد. مبادا طوري شود كه بگويند حزب اعتدال و توسعه با اين دولت آمد و با اين دولت رفت.
مهيمني در رابطه با گردهمايي بزرگ اصلاح‌طلبان كه در هفته گذشته برگزار شد، افزود: در نشست اخير شوراي اصلاح‌طلبان سراسر كشور كه ما هم از گلستان حضور داشتيم بنده فضاي خوبي را احساس نكردم. دلسوزان اصلاحات غالبا نگران و شاكي و بغض گرفته بودند و بعضا عصباني، حتي من آقاي دكتر عارف را با همه تحمل و بزرگواري‌اش گله مند يافتم.
اميدوارم دولت محترم و حزب اعتدال و توسعه ولي نعمتان خود را فراموش نكنند و مصداق عمل به اين سخن گهر بار باشند كه هل جزاء الاحسان الا الاحسان؟ (آيا پاسخ نيكي، به جز نيكي است؟)

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون