• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3545 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۸ خرداد

عدد نوشت

 قيمت گوشت قرمز  

قيمت گوشت قرمز گوسفندي و گاوي در ماه مبارك رمضان افزايش نخواهد يافت. علي‌اصغر ملكي، رييس اتحاديه گوشت گوسفندي، با اشاره به اينكه در حال حاضر بازار از ثبات خوبي برخوردار است، اظهار كرد: گوشت گوسفندي در ماه مبارك رمضان بدون افزايش قيمت، كيلويي 30 هزار تومان در اختيار مشتري قرار مي‌گيرد. گوشت گوسفندي با قيمت 26 تا 26 هزار و 500 تومان به دست مغازه‌دار مي‌رسد و پس از آن نيز كيلويي 30 هزار تومان در بازار عرضه خواهد شد. وي با بيان اينكه قيمت گوشت در ماه رمضان افزايش نخواهد يافت، تصريح كرد: گوشت قرمز در حالي كيلويي 30 هزار تومان در بازار عرضه خواهد شد كه نسبت به اسفند‌ پارسال 4000 تومان كاهش يافته است.


 قيمت مرغ در ماه رمضان

رييس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتي گفت: تدارك لازم براي عرضه كافي گوشت مرغ در ماه رمضان ديده شده است و قيمت هر كيلوگرم گوشت مرغ براي عرضه در اين ماه حدود 6200 تومان است. محمد يوسفي، اظهار كرد: به طور معمول هر ماه بين 90 تا 100 ميليون قطعه جوجه وارد سالن‌هاي پرورش مرغ مي‌شود. از حدود دو ماه قبل براي ماه مبارك رمضان جوجه‌ريزي‌ها انجام شده است. توليد به اندازه كافي وجود دارد و كمبودي در اين زمينه نداريم و به طور كلي بازار آرام است. ضمن آنكه شركت پشتيباني امور دام ذخيره‌هايي را در اختيار دارد و اعلام كرده است كه افراد مي‌توانند از ذخيره‌ها نيز استفاده كنند. وي درباره اينكه براي ماه رمضان چه ميزان توليد گوشت مرغ پيش‌بيني مي‌شود، عنوان كرد: اگر وزن مرغ 5/1 كيلوگرم باشد توليد ماهانه حدود 150 هزار تن خواهد بود، در حالي كه وزن مرغ‌هايي كه اكنون توليد مي‌شود خيلي بيشتر از 5/1 كيلوگرم است و پيش‌بيني مي‌شود كه براي ماه رمضان حدود 180 هزار تن توليد مرغ داشته باشيم.

 

تعداد ابرنفتكش‌ فعال درصادرات نفت ايران

در حالي صادرات نفت ايران طي ماه‌هاي گذشته روز به روز در حال افزايش است كه 25 ابرنفتكش اروپايي و آسيايي در حال صادرات نفت ايران هستند. در ماه آوريل ايران با هدف افزايش صادرات نفت خود به دنبال همكاري با شركت‌هاي كشتيراني خارجي بود و در حال حاضر و با حل شدن موقتي مشكل بيمه كشتي‌ها حدود يك سوم از كل نفت صادراتي ايران توسط نفتكش‌هاي خارجي صادر مي‌شود. به گفته اوديسوس والاتساس، مدير بخش چارترينگ شركت دايناكوم تانكرز در حال حاضر شركت‌ها به صورت چارتري نفت ايران را خريداري كرده و به طور كلي در بازار نيز مشكلي با اين روند وجود ندارد. اين شركت يوناني تاكنون سه ابرنفتكش خود را به صادرات نفت ايران اختصاص داده است. در حال حاضر برخي شركت‌هاي كشتيراني خارجي نسبت به ورود به بازار صادرات نفت ايران ترديد داشته و يكي از مهم‌ترين دلايل آن باقي ماندن تحريم‌هاي امريكا عليه ايران است كه استفاده كشور از دلار را همچنان محدود كرده است. بنا به اطلاعات موجود از كشتيراني بين‌المللي در حال حاضر 26 تانكر خارجي با ظرفيت حمل 25 ميليون بشكه نفت سبك و سنگين و همچنين سوخت طي دو هفته گذشته درحال انتقال نفت ايران هستند و نفت را از دو ترمينال بندر ماهشهر و جزيره خارك به خارج از ايران صادر مي‌كنند.


 
پودر شوينده داخلي بي‌كيفيت

دبير انجمن صنايع شوينده از اخطار به 2، 3 واحد توليدكننده پودر شوينده به دليل كيفيت پايين توليدات خبر داد و گفت: ۱۰ درصد پودر شوينده توليد داخل غيراستاندارد و داراي مشكلات كيفي است. جمشيد فروزش با اشاره به برخي تخلفات توليدكنندگان پودر شوينده، اظهار داشت: براي حل اين مشكل نمونه‌هايي از توليدات داخلي به آزمايشگاهي در خارج از كشور ارسال شد و پس از اعلام نتايج، انجمن به 2 تا 3 برند مشكل‌دار اخطار داد. اين شركت‌ها نيز كيفيت محصولات خود را اصلاح كردند و در آزمايش‌هاي بعدي، اين مساله به اثبات رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون