• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3545 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۸ خرداد

خبر كوتاه

قاليباف: اهل كار سياسي نيستم

اعتماد| محمدباقر قاليباف، شهردار تهران ديروز در مراسم افتتاحيه ايستگاه خواجه‌عبدالله انصاري در خط 3 مترو، ابتدا به عنوان يك شهروند كه در محله عراقي زندگي مي‌كند از كارمندان و پرسنل مترو تشكر كرد و گفت: امروز به عنوان شهروندي كه مترو به نزديكي محل زندگي‌اش آمده، از پرسنل مترو تشكر مي‌كنم چراكه سرانجام مترو به در خانه ما نيز رسيد.
شهردار تهران با بيان اينكه 38 درصد بودجه مترو به‌طور مستقيم و 60 درصد بودجه به صورت غيرمستقيم متوجه حمل و نقل عمومي است، گفت: حالا نمي‌دانيم برچه اساسي برخي رسانه‌ها مي‌گويند كه حمل و نقل عمومي در اولويت كار ما نيست.
قاليباف با بيان اينكه در ابتداي مديريتش در سال 84 تنها 39 كيلومتر مترو طي 20 سال ساخته شده بود، گفت: حالا طي 10 سال 160 كيلومتر ديگر مترو ساخته‌ايم و 300 كيلومتر مترو نيز در دست ساخت داريم و اين در حالي است كه ركود و مشكل اقتصادي عمده كارگاه‌هاي عمراني كشور را تعطيل كرده است.
شهردار تهران همچنين با ذكر اينكه در خط 6 مترو هفته گذشته يك ركورد جديد به ثبت رسيده است، گفت: هفته گذشته 880 متر حفاري و 680 متر لاينينگ به ثبت رسيده است.
قاليباف در لابه‌لاي سخنان خود باز هم به همان انتقاد هميشگي‌اش به دولت اشاره كرد و گفت: با اين حال كا همواره به قول‌هاي‌مان عمل كرده و متعهد بوديم و همان‌طور كه قول داده‌ايم در سال 96، 100 كيلومتر مترو ديگر به ناوگان اضافه مي‌كنيم.
وي با بيان اينكه توسعه مترو در توزيع عدالت و كم كردن فاصله شمال و جنوب موثر است، تنها مشكل كنوني مترو تهران را كمبود واگن اعلام كرد و گفت: ما فقط واگن كم داريم وگرنه مي‌شد با همين زيرساخت‌ها هر دو دقيقه يك قطار به ايستگاه وارد شود و سرفاصله حركت قطارها كاهش يابد.
بعد از اين سخنان شهردار تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي مبني بر سخنان سياسي وي و برخي معاونانش گفت: اينكه برخي از حرف‌هاي سياسي من انتقاد مي‌كنند، خود يك كار سياسي است.
قاليباف با بيان اينكه من در شهرداري سرم گرم خدمت به مردم است، گفت: هركجا كه كار كردم، اعم از نيروي انتظامي و شهرداري و... نه هيچ‌وقت كار سياسي خاصي كرده‌ام و نه كاري را با نگاه سياسي انجام داده‌ام.

 

از برخورد با روزه‌خواران تا كاهش ساعت طرح زوج و فرد

اعتماد| با آغاز ماه مبارك رمضان نيروي انتظامي و پليس راهور، تدابير ويژه‌اي را براي اداره شهر اعمال مي‌كنند. يكي از اين تدابير كاهش دو ساعتي طرح زوج و فرد است كه رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از آن خبر داده و گفته است: براين اساس ساعت اجراي طرح ترافيك بدون هيچ تغييري از ساعت 6:30 صبح آغاز شده و تا ساعت 17 ادامه خواهد داشت اما ساعت اجراي طرح زوج و فرد با دو ساعت كاهش از ساعت 6:30 صبح آغاز شده و به جاي ساعت 19 در ايام ماه مبارك رمضان همزمان با ساعات پايان طرح ترافيك، در ساعت 17 به پايان خواهد رسيد.
از سويي نيروي انتظامي نيز طي اطلاعيه‌اي نسبت به روزه‌خواري در ملاء عام هشدار داده و با اشاره به تلاش براي تسهيل در عبور و مرور و تامين امنيت مردم، بر برخورد با موارد تظاهر به روزه‌خواري تاكيد كرده است.
همچنين براساس اطلاعيه نيروي انتظامي، مراكز پذيرايي فاقد مجوز از اذان صبح تا اذان مغرب اجازه فعاليت نداشته و در صورت مشاهده برابر ضوابط و مقررات با متخلفان برخورد خواهد شد ضمن آنكه كليه رانندگان و سرنشينان وسايل نقليه اعم از عمومي و شخصي موظف به رعايت حرمت ماه مبارك رمضان بوده و از هرگونه تظاهر به روزه‌خواري، ايجاد آلودگي صوتي و اعمال منافي شؤونات مكتبي اجتناب كنند.
البته نيروي انتظامي در عين حال اعلام كرده كه آماده است تا ساعت يك بامداد امنيت بوستان‌ها و پارك‌هاي شهر را تامين كند تا شهروندان وروزه داران بتوانند بعد از افطار از اين مراكز تفريحي و گردشگري استفاده كنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون