• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3565 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۲ تير

بيابانگرد: براي جهاني انتخابي مي‌گذارند، براي المپيك نه

افشين بيابانگرد، دارنده مدال برنز كشتي فرنگي جهان درباره علت عدم دعوتش به اردوي تيم ملي اظهار كرد: من در اردوي قبلي نيز به دليل مصدوميتي كه داشتم در كنار ساير كشتي‌گيران تمرين نكردم و دو هفته‌اي بود كه به علت مصدوميت از حضور در تمرين‌ها خودداري كردم اما سه، چهار روز است تمرين وزنه و دووميداني را شروع كرده‌ام. سرمربي تيم ملي از من سوال كرد آيا مي‌تواني در اردوي جديد در كنار كشتي‌گيران تمرين كني كه من هم در جواب گفتم به علت مصدوميت قادر به حضور در تمرين‌هاي تيم ملي نيستم. بايد 10 روز ديگر استراحت كنم تا به بهبودي كامل برسم.
 بيابانگرد در ادامه با انتقاد از اينكه شانسي به او براي حضور در المپيك داده نشده است، گفت: متاسفانه در حالي كه بايد نفر اصلي وزن 66 كيلوگرم براي حضور در المپيك من مي‌شدم اما فرد ديگري جايگزين شد و حتي اين فرصت به من داده نشد كه در انتخابي كشتي بگيرم. وقتي نمي‌خواهند من در تيم باشم، نمي‌توانم خود را گول بزنم. البته علاقه‌اي هم به حاشيه‌سازي ندارم چرا كه موفقيت تيم ملي در المپيك از هر چيزي براي من مهم‌تر است. در هر مسابقه‌اي كه طي سه، چهار سال گذشته به من گفته‌اند كشتي گرفته‌ام و كاملا اين حق را داشتم كه برايم انتخابي بگذارند. در مسابقه‌هاي جام جهاني مقابل حريف روس كه در انتخابي روسيه  اول شده بود به برتري رسيدم. در قهرماني آسيا و جام تختي قهرمان شدم و در جام جهاني نيز سه مبارزه را با پيروزي پشت سر گذاشتم اما همه اينها را ناديده گرفتند و خيلي راحت شانسي براي من قايل نشدند تا در المپيك كشتي بگيرم. اين فرنگي‌كار با بيان اينكه با محمد بنا، يك ماه پيش در اين باره صحبت كرده است، گفت: با بنا در اين باره صحبت زيادي داشتم اما در نهايت نه او موفق شد من را با صحبت‌هايش قانع كند و نه من توانستم او را قانع كنم. بنا صراحتا اعلام كرد «ما در وزن 66 كيلوگرم به تو نياز نداريم و بايد به كار خود در همين وزن 71 كيلوگرم ادامه دهي.» من هم در جوابش گفتم «من در بازي‌هاي آسيايي در وزن 66 كيلوگرم كشتي گرفتم و 9 كيلو وزن كم كردم» كه او نيز پاسخ داد «من آن موقع سرمربي نبودم و نظري در اين باره ندارم.» البته شوراي فني هم به من اعلام كرد نظر ما نيز اين است كه تو در رقابت انتخابي شركت كني اما كادر فني تيم ملي قبول نمي‌كند.
 سه سال است كه هميشه نفر اول اوزان 66 و 71 كيلوگرم ايران بوده‌ام. حداقل مي‌توانستند من را به همراه نفر برتر به يك تورنمنت بفرستند تا عملكردم را بررسي كنند اما متاسفانه اين حق را نيز براي من قايل نشدند اما در مقابل اعلام كرده‌اند براي انتخاب ملي پوش وزن 71 كيلوگرم و 80 كيلوگرم در مسابقات جهاني مسابقه انتخابي مي‌خواهند بگذراند. چگونه است براي رويداد مهمي به اسم المپيك اعتقادي به مسابقه انتخابي ندارند اما براي جهاني فورا به ياد انتخابي ميفتند؟دارنده مدال برنز جهان با بيان اينكه از صميم قلب خواستار موفقيت فرنگي‌كاران در المپيك است، گفت: به سرمربي  هم گفتم نمي‌خواهم با حاشيه‌سازي و انجام مصاحبه‌هاي مختلف براي تيم ملي دردسر درست كنم چرا كه موفقيت كشتي براي من در اولويت است و اگر حق من اين است كه به المپيك بروم، مطمئن باشيد خدا كمك خواهد كرد. در غير اين صورت حتما قسمت اين‌گونه بوده است. همه افرادي كه اطراف كشتي هستند شاهدند من در سه سال گذشته چقدر براي تيم ملي زحمت كشيدم. به غير از جهاني لاس وگاس به هر مسابقه‌اي كه اعزام شدم يا قهرمان شدم يا مدال گرفتم. اما نظر اينها درست يا غلط اين بود كه من به المپيك نروم. اما با اين حال نمي‌توانم خود را گول بزنم و حق خودم مي‌دانستم كه در انتخابي شركت كنم.
 بيابانگرد با انتقاد از اينكه بسياري از رسانه‌ها در قبال اين موضوع سكوت پيشه كرده‌اند، گفت: اگر كوچك‌ترين اتفاقي براي يكي از نورچشمي‌هاي‌شان بيفتد انواع و اقسام مطالب را مي‌نويسند اما در مقابل اجحافي كه در حق من شد، هيچ كس دم نزد. واقعا از اين موضوع ناراحتم و به خاطر اينكه حاشيه‌اي براي تيم ملي به وجود نيايد، از خير اين موضوع گذشتم اما از اين افراد مي‌خواهم دست روي قرآن بگذارند و بگويند كه حق من نبود كه در انتخابي شركت كنم. از اين اتفاق خيلي ناراحتم اما وقتي مي‌بينم كسي به حرف‌هايم توجه نمي‌كند و حق من را ناديده مي‌گيرند، ترجيح دادم دست به حاشيه‌سازي نزنم و صحبتي را مطرح نكنم تا مبادا به موفقيت دوستانم در المپيك لطمه‌اي وارد شود. مطمئن باشيد اگر آسيب ديده نبودم به كمك تيم ملي مي‌آمدم. من با مربيان زيادي در تيم ملي كار كرده‌ام. هيچ‌وقت متكي به كادر فني نبوده‌ام و هميشه نان بازويم را خورده‌ام. يك نفر پيدا كنيد كه سفارش من را به كسي كرده باشد. هميشه با تمام وجود زحمت كشيدم و الان هم اگر آسيب ديده نبودم با جان و دل به تيم ملي خدمت مي‌كردم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون