• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3575 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۶ تير

پاسخي به يك اتهام جديد به معاون اول دولت

جهانگيري از سال 92 از هيات‌مديره شركت سيمان استعفا داد

گروه سياسي| اسحاق جهانگيري در تمام اين سه سال پس از رييس‌جمهور، هدف شماره دو مخالفان دولت بوده است. اين هدفگذاري بيشتر از آن جهت صورت گرفته است كه اسحاق جهانگيري پس از خود حسن روحاني بيشترين حجم از انتقادها و روشنگري‌ها را از آنچه به آنها ارث رسيده بود داشته است. همين باعث شده است كه همچون خود رييس‌جمهور بيشتر در سيبل حملات باشد. با آغاز ماجراي فيش‌هاي حقوقي باز هم اسحاق جهانگيري مصون نماند و حملات به او آغاز شد. كار از هفته گذشته با دستور كار ويژه‌تري هم دنبال شد. آنجا كه حميد بقايي، معاون تازه از زندان آزاد‌شده محمود احمدي‌نژاد در نامه‌اي به اسحاق جهانگيري او را متهم به دريافت پاداش‌هاي كلان از شركت سيمان كرده و خواهان بازگشت اين پاداش‌هاي به اصطلاح كلان به خزانه شد. نامه‌اي كه جهانگيري حتي آن را در خور پاسخ هم ندانست. اين‌بار اما يكي از اعضاي كميته پيگيري پرداخت‌هاي غيرمتعارف توضيحات تكميلي‌تري در مورد اتهاماتي كه اين روزها به اسحاق جهانگيري وارد مي‌شود داد. كاظم پاليزدار، عضو كميته پيگيري پرداخت‌هاي غيرمتعارف در پاسخ به اين سوال كه آيا دريافت پاداش 865 ميليوني توسط اعضاي هيات‌مديره شركت سيمان تهران كه جهانگيري معاون اول رييس‌جمهور هم عضو آنها بوده صحت دارد يا خير، اظهارداشت: آقاي جهانگيري در دوره‌اي به عنوان نماينده بنياد مستضعفان به رياست هيات‌مديره غيرموظف اين شركت در آمد كه هيچ‌گونه سمت و منصب دولتي در دولت نداشته‌اند. همچنين آقاي جهانگيري در سال 92 و پس از پذيرش مسووليت در دولت از سمت رياست هيات‌مديره اين شركت استعفا داده و در جلسات سال 93 نيز حضور نداشته‌اند. به گزارش فارس، دبير ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي ادامه داد: پاداش اشاره شده جمع ارقام پاداشي است كه به تمام پنج عضو حقوقي هيات‌مديره شركت سيمان تهران و آن هم در طول چهار سال پرداخت شده و اين كلي‌گويي و بزرگنمايي در تيتر مطلب درج شده جاي تامل دارد. پاليزدار تصريح كرد: براي بررسي رقم دريافتي هر عضو حقوقي هيات‌مديره تنها با يك ضرب و تقسيم ساده مي‌توان متوجه شد كه سهم يك عضو حقوقي از مبلغ پاداش مورد بحث در طي چهار سال و براي پنج نفر و با توجه به سهم افزوده مديرعامل و كمتر بودن سهم ساير اعضاي هيات‌مديره، چه رقمي است كه آن نيز به حساب اشخاص حقوقي عضو هيات‌مديره و سهامداران واريز مي‌شده و سپس توسط بنياد پس از انجام كسور قانوني به رييس وقت هيات‌مديره و نماينده بنياد پرداخت شده است؟
وي با اشاره به رويه جاري در استفاده از تجارب مديران عاليرتبه و ارشد كشور در دوره بعد از مسووليت‌شان در همه ادوار دولت با هدف بهره‌گيري از تجارب و دانش مديريتي آنان گفت: اين موضوع امري طبيعي و مرسوم بوده و عضويت آقاي جهانگيري با اعتقاد به صلاحديد مسوولان ارشد بنياد و در راستاي استفاده از تجارب وي به عنوان شخصي كه سوابق متعددي در نظام در سمت‌هايي مثل وزارت، استانداري و نمايندگي مجلس داشته، انجام گرفته به‌طوري كه هم‌اكنون نيز بسياري از دولتمردان دولت قبل در تعدادي از شركت‌هاي دولتي و حاكميتي و نهادهاي عمومي عضويت و مسووليت دارند.
عضو كميته پيگيري پرداخت‌هاي غيرمتعارف در دولت ادامه داد: در آن دوره‌اي كه بخشي از مديران دلسوز كشور كنار ننشسته بودند ايشان با توجه به اعتقاد و عرقي كه به كمك براي ارتقاي صنعت كشور داشته‌اند قبول مسووليت كردند. بنابراين انگيزه مال‌اندوزي يا استفاده شخصي در اين امر از اساس منتفي است.
پاليزدار تاكيد كرد: اكنون بايد بررسي شود كه آيا انتشار اين مطلب در يكي از روزنامه‌هاي كشور، با هدف شفافيت، اطلاع‌رساني، ترويج راستگويي و مبتني بر اصول تقوا و رعايت اصل انصاف صورت گرفته يا خير.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون