• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3575 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۶ تير

متهم با پيشنهاد ازدواج از چندين زن كلاهبرداري كرده است

تعرض خواستگار قلابي به زن جوان

اعتماد| مجرمي سابقه‌دار كه با طرح پيشنهاد ازدواج، با زنان جوان ارتباط برقرار كرده و به يك نفر از آنها تعرض كرده بود، با هويت جعلي در زندان به سر مي‌برد.
23 دي پارسال زني جوان به كلانتري 157 مسعوديه مراجعه كرد و به ماموران گفت كه پسري جوان با پيشنهاد دروغين ازدواج با او قرار ملاقات گذاشته و پس از بيهوش كردنش، او را مورد آزار و اذيت قرار داده است. با تشكيل پرونده مقدماتي با موضوع «آزار و اذيت» تيمي از كارآگاهان پايگاه شانزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ مسوول رسيدگي به پرونده شدند. شاكي به آنها گفت: «چندي پيش براي خريد به ميدان امام‌حسين رفته بودم. آنجا جواني (متهم) براي ما ايجاد مزاحمت كرد. او با مظلوم‌نمايي مدعي شد قصد ازدواج دارد و حتي حاضر است براي جلب اعتمادم، با هم به محوطه يكي از اماكن متبركه در ميدان تجريش برويم. حرف‌هايش باعث شد به او اطمينان كنم. او خودش را طلافروش معرفي كرد و گفت كه پس از مدتي مرا به مادرش معرفي خواهد كرد. در دومين ملاقات، در حوالي ميدان صادقيه با يك دستگاه خودروي پرايد هاچ‌بك سبز رنگ (شيشه دودي) دنبالم آمد تا مرا پيش مادرش ببرد. در مسير جلوي مغازه‌اي نگه داشت و آبميوه خريد. هنوز مقداري از آن نخورده بودم كه دچار سرگيجه و بيهوشي شدم. وقتي به هوش آمدم ديدم در يك فضاي سبزي افتاده‌ام و نمي‌توانم حركت كنم. چند عابر كمكم كردند و مرا به اورژانس بردند. مدتي به دليل مسموميت شديد تحت درمان بودم و در همين مدت متوجه شدم كه از سوي او مورد تعرض قرار گرفته‌ام و كيف دستي‌ام حاوي گوشي همراه، طلا و جواهرات و يك ميليون تومان پولم هم دزيده شده.»
با ثبت اظهارات شاكي و احتمال وقوع حادثه مشابه براي افراد ديگر، كارآگاهان به شناسايي مالباخته‌هاي ديگر پرداختند و موفق شدند تعدادي از آنها را شناسايي كنند.
يكي از‌ آنها به كارآگاهان گفت: «به‌عنوان مسافر سوار خودروي متهم شدم. او در مسير با طرح پيشنهاد ازدواج، شماره‌اش را به من داد. عصباني شدم و خواستم خودرو را نگه دارد اما او پيشنهاد داد كه براي صحبت كردن به يكي از امامزاده‌هاي شمال تهران برويم. او خودش را طلافروش معرفي كرد و قرار شد يك ماه با هم در ارتباط باشيم. سرانجام يك روز پيشنهاد تعويض طلاهايم را داد. وقتي قبول كردم، با پرايد هاچ بك سبز (شيشه دودي) دنبالم آمد اما گفت سردرد شديد دارد. براي همين مقابل يك داروخانه ايستاد و از من خواست برايش داروي سردرد بخرم. وقتي از داروخانه بيرون آمدم، ديدم اثري از متهم نيست. او كيف پولم حاوي طلا و جواهرات و سه ميليون تومان پول را دزديده و فرار كرده بود.
با ثبت شكايت مالباخته‌ها، كارآگاهان به چهره‌نگاري از متهم پرداخته و متوجه شدند كه او اسدالله (36 ساله) از مجرمان سابقه‌دار است كه از 20 سال پيش تاكنون 11 بار به اتهام جرايم مختلف سرقت طلاي زنان، كلاهبرداري، آدمربايي و سرقت مقرون به آزار زنداني شده است. در ادامه تحقيقات ماموران گشت پليس آگاهي خودروي متهم را در منطقه ناصر خسرو كشف كردند. در بازرسي از آن تعداد قابل‌توجهي مدارك شناسايي متعلق به زنان جوان به دست آمد كه همه آنها به شيوه مشابه برقراري ارتباط با پيشنهاد ازدواج مورد كلاهبرداري قرار گرفته بودند. سرانجام به دليل اينكه، كارآگاهان با هيچ پرونده سرقت مشابهي كه منجر به شناسايي تصوير متهم شود، مواجه نشدند، تمركز خود را بر فرضيه «حضور او در زندان» گذاشته و پس از استعلام از زندان متوجه شدند كه متهم پيش از اين دستگير شده و با هويت جعلي در زندان است. به اين ترتيب متهم شناسايي و به پايگاه شانزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد.
سرهنگ كارآگاه حمـيد مكرم، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به اعتراف متهم در بازجويي‌ها، از انتشار تصوير بدون پوشش او در رسانه‌ها خبر داد و از شهرونداني كه از سوي او مورد كلاهبرداري قرار گرفته‌اند خواست تا براي پيگيري شكايت خود به پايگاه شانزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون