• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3575 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۶ تير

درباره «حسين هدايتي» چهره ويژه پرسپوليسي‌ها در فصل نقل و انتقالات

وعده‌هاي توخالي

حسين هدايتي نامي آشنا در فوتبال ايران است. او را با نام «عابر بانك» مي‌شناسند. خودش درباره ثروتش ادعا دارد مالكيت صنايع استيل‌آذين، كارخانه‌هاي فولادسازي و ورق، شركت پرورش ميگو، برج‌سازي در امارات، مالكيت اراضي زراعي، فعاليت در بازار مبل و رياست شركت‌هاي تجاري در خاورميانه را به عهده دارد، بله اينها بخشي از دارايي‌ها و شركت‌هاي آقاي هدايتي به گفته خود اوست. جست‌وجو در روزنامه رسمي كشور، فهرست شركت‌هايي كه هدايتي طي يك دهه تاسيس كرده يا در آن سمتي كليدي گرفته را نشان مي‌دهد: كشت و صنعت خليج ناي‌بند، مديا گستر رونا، سرمايه‌گذاري اتحاد شكوفا، توسعه صنعت خاور آذين، صنايع گالوانيزه فجر، موسسه رهروان حضرت زهرا، شركت افروز آذين، توسعه صنعت خاورساز، صنايع غذايي كرانه جنوب البرز و فرآورده‌هاي لبني گيلان‌شير. اما حسين هدايتي پيش از اين يك‌بار اعلام كرده بود براي هميشه از فوتبال مي‌رود. شهريور ۸۹ هدايتي در متن استعفاي خود بعد از ناكامي در باشگاه استيل‌آذين نوشت: «با سلام به ارواح طيبه شهدا و رهبر عظيم‌الشان انقلاب اسلامي؛ اين جانب حسين هدايتي دولابي متولد روز عاشوراي حسيني افتخار نوكري اهل بيت عصمت و طهارت را داشته‌ام. در شرايطي كه رهبر فرزانه انقلاب مي‌فرمايند هر شخصي عمدا به وحدت اسلامي آسيب وارد كند گناه كرده، جايز نمي‌دانم در فوتبال بمانم. » اما بر سر حرفش نماند و بازگشت. حضورش در تيم‌ها، برابر با شكست بود. از استيل‌آذين تا ملوان بندانزلي. او را مرد قول‌هاي انجام‌نشده مي‌شناسند. از آن‌دست مديراني كه قول مي‌دهند اما عمل نمي‌كنند. همين چند ماه پيش و براي واگذاري پرسپوليس به او اعلام شد «اهليت ندارد». يعني فرد قابل اعتمادي براي واگذاري باشگاه پرسپوليس نيست. اما هدايتي حضورش نه‌‌تنها كمتر نشد بلكه پررنگ‌تر شد. در سال 93، رسانه‌ها اعلام كردند حسين هدايتي، سرمايه‌دار و مدير ورزشي ايراني، ۵۵ درصد سهام باشگاه ختافه اسپانيا را خريد. سايت تسنيم با اعلام اين خبر نوشت: او نوزدهم آذر راهي اسپانيا مي‌شود «تا باشگاه را تحويل بگيرد. » اين انتقال مالكيت كه سرانجام به نتيجه نرسيد با سر و صداهاي زيادي در ايران همراه بود و هدايتي را ميزبان خبرنگاران ماركا نيز كرد اما هيچگاه اين اتفاق نيفتاد. در اين گزارش به مهم‌ترين وعده‌هاي حسين هدايتي در پرسپوليس اشاره مي‌كنيم.
وعده اول به برانكو
بيست‌وهفتم ارديبهشت، هدايتي نخستين اظهارنظرش را براي پرسپوليس فصل شانزدهم ليگ‌برتر اعلام كرد: «من به آقاي برانكو گفتم براي خريد 4 بازيكن سطح بالا و تاپ روي من حساب كند و من اين قول را به ايشان دادم كه از نظر مالي اين پروژه را حمايت كنم تا هديه‌اي ناقابل به پرسپوليسي‌ها بدهم.» اوايل فصل نقل و انتقالات بود كه حسين هدايتي با چنين وعده بزرگي بسياري از پرسپوليسي‌ها از جمله برانكو را اميدوار كرد. مديران پرسپوليس كه پول نقد براي چانه‌زني با بازيكنان مدنظر برانكو را نداشتند به عابربانك سابق اميد بستند تا از طريق او بتوانند بازيكنان مدنظر خود را جذب كنند. اما هر چه كه از نقل و انتقالات مي‌گذشت نه تنها خبري از چهار خريد بزرگ نشد بلكه پرسپوليس عملا در رقابت با استقلال قافيه را به حريف ديرينه خود باخت. شانزدهم خرداد، سايت ورزش سه نوشت: «مالك متمول استيل آذين كه علاقه‌اش به پرسپوليس را هيچگاه پنهان نكرده، در پايان فصل و در ديدار با برانكو ايوانكوويچ قول خريد 4 بازيكن مورد نظرش و تامين بودجه مربوط به آن را داده بود. اين در حالي است كه با شروع جدي نقل و انتقالات اين تيم تنها موفق به خريد عليرضا بيرانوند شده كه آن نيز ادامه مذاكرات نيم فصل ليگ پانزدهم مسوولان پرسپوليس با اين بازيكن بوده است. در اين شرايط و با توجه به شروع خريد بازيكن توسط استقلالي‌ها، پرسپوليسي‌ها در انتظار تحقق قول حسين هدايتي هستند و بايد ديد او به وعده‌هايش عمل خواهد كرد يا خير.» اما هيچ خبري نشد.
ناكام در خريد شجاع خليل‌زاده
يك روز بعد از اين گزارش، حسين هدايتي در صفحه اينستاگرامش واكنش نشان داد و نوشت: «دوستان عزيزم، حلول ماه ميهمانى خدا، ماه رمضان را تبريك عرض مي‌نمايم. امروز بلافاصله پس از برگشتن از سفر، بودجه كافى براى عقد قرارداد با بازيكنان جديد را تقديم مديريت باشگاه نمودم. از شما عزيزان تقاضا دارم تا ضمن صبورى، در اين ماه عزيز بنده را از دعاى خير فراموش نكنيد. به اميد خدا به‌زودى اخبار خوبى از جذب بازيكنان خواهيد شنيد و پيش‌بينى مي‌كنم كه با ليست آقاى برانكو و همدلى هواداران و مديريت باشگاه تيمى قدرتمند راهى مسابقات شود». رسانه‌هاي نزديك به حسين هدايتي نوشتند كه باتوجه به اينكه چند روزي از او خبري نبود و در ادامه با انتشار پستي دليل سكوت خود را عدم حضور در ايران اعلام كرده بود، به دنبال اين است تا شرايط شجاع خليل‌زاده براي حضور در پرسپوليس فراهم كند. خليل‌زاده كه فصل گذشته را با توجه به خدمت سربازي در تراكتورسازي پشت سر گذاشته، 6 ماه ديگر از قراردادش با سپاهان باقي مانده است و به دنبال اين است تا با مذاكره با مسوولان اين تيم رضايتنامه‌اش را دريافت كند و به نظر مي‌رسد هدايتي براي تامين مبلغ مورد درخواست اين باشگاه براي صدور رضايت قول‌هايي داده است. شجاع هيچگاه نيامد اما در همين زمان‌ها بود كه وحيد اميري رسما پرسپوليسي شد.
خريد مدافع پرسپوليسي
 و خروج طارمي
وضعيت نقل و انتقالات در پرسپوليس چندان خوب به‌نظر نمي‌رسيد. در حالي كه استقلال با ستاره‌هاي مختلف به توافق مي‌رسيد، به‌نظر مي‌آمد روند خريد در پرسپوليس متوقف شده است. هدايتي كه مسوول تامين مبلغ قرارداد گولچ مدافع خارجي پرسپوليس بود، به هواداران وعده داد كه براي حفظ مهدي طارمي وارد عمل مي‌شود. مدافع استراليايي جذب شد اما خبر نگران‌كننده خروج طارمي و رضاييان بود. هدايتي در ادامه، وعده‌ جديدي به قرمزها داد. حفظ طارمي هدفي بود كه قول داد به هر شكلي شده او را در پرسپوليس نگه دارد. هواداران پرسپوليسي‌ها همزمان با مطرح كردن اين موضوع به‌شدت پشت مهدي طارمي آقاي گل فصل گذشته ليگ برتر درآمدند و در صفحه اجتماعي اين بازيكن و همچنين مديران و حاميان پرسپوليس تقاضا كردند به جاي دنبال كردن حضور رضايي، براي تمديد قرارداد با طارمي كه در فصل اخير 10 گل بيشتر از مهاجم 6 گله ذوب‌آهن زده و از طرف ديگر با جو تيمي سرخپوشان آشنا است اقدام كنند. تماشاگران پرسپوليس در گام اول دست به دامان حسين هدايتي كه تاكنون از آنها حمايت كرده، شده‌اند و از او كه چندي پيش گفته بود يك مهاجم طراز اول جايگزين طارمي مي‌كند خواسته‌اند به جاي جذب هر گزينه ديگري به دنبال حفظ آقاي گل فصل اخير باشد و اجازه رفتن او به تيم‌هاي خارجي را ندهد. در پي درخواست مكرر هواداران پرسپوليس از هدايتي، او با وكيل مهدي طارمي تماس گرفت. هدايتي مالك سابق باشگاه استيل آذين كه در فصل نقل و انتقالات وظيفه تامين مالي استخدام ستاره‌ها را برعهده گرفته است، كامنتي جديد در اينستاگرام منتشر كرد و نسبت به برخي واكنش‌هاي هواداران، كامنتي منتشر كرد. او نوشت: « واقعا كه يه خرده انصاف داشته باشيد طرف هنوز يا نيامده يا با باشگاه تماس و مراجعه نكرده مي‌گوييد چرا كمك نمي‌كنيد. چرا قول داديد عمل نمي‌كنيد؟ خجالت دارد شما از كجا مي‌دانيد پول ندادم و دست باشگاه پول نيست. پس اين چند بازيكن را كي گرفته پول اينها از كجا داده شد؟» اما بهترين مهاجم برانكو هم به سرنوشت همان چهار خريد بزرگ خيالي تبديل شد. هدايتي پس از اينكه عكس‌هاي طارمي با پيراهن ريزه اسپور منتشر شد، با سوار شدن بر موج خشم هواداران پرسپوليس در اينستاگرامش در متني تند عليه طارمي نوشت: «يارب روا مدار كه گدا معتبر شود.»
پايان وعده‌ها؟
هدايتي با وجود اينكه در عمل كمتر حركت مثبتي براي پرسپوليس انجام داد، اما در اينستاگرامش تا توانست وعده‌هاي خوب به هواداران ولي تو خالي داد. مردي كه مي‌گويد براي خدمت در پرسپوليس نبايد حتما عضو هيات‌مديره باشد، مدام در اينستاگرامش از اين مي‌نويسد كه پول مهياست و هر بازيكني لازم باشد را مي‌گيرد. حسين هدايتى با توجه به كمك مالى‌اش به پرسپوليس هميشه مورد توجه هواداران اين تيم بود و اين مساله باعث شده تا صفحه اينستاگرام او در مقاطع مختلف مورد هجوم هوادارانى قرار گيرد كه خواهان خريد بازيكن براى پرسپوليس از سوى او باشند. هدايتى كه گفته مى شود روى تك‌تك كامنت‌هايى كه برايش ارسال مى‌شود حساس است و آنها را مورد مطالعه قرار مى دهد، چند هفته قبل و پيش از خريد وحيد اميري در ميان هجوم‌هاي شبانگاهى هواداران، آنها را با اين كامنت اميدواركننده دعوت به خواب كرد: «انجام شد، فردا صدايش درمى‌آيد، برويد بخوابيد يا على». اما او حالا به جايي رسيده كه زير كامنت هواداران پرسپوليس به دنبال محبوبيتي مي‌گردد كه هيچ‌وقت نتوانست به آن دست پيدا كند و با تكذيب مطالبي كه در اينستاگرام به نقل از او نوشته شد، مي‌گويد: «پيج‌هايي هستند كه به نام من باز شده يا كار هكرها است. توجه نكنيد من بي‌اطلاع هستم».

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون