• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3578 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۹ تير

قطع درخت‌هاي خيابان لارستان تهران به بهانه پوسيدگي

درختان خيابان لارستان تهران به بهانه پوسيدگي قطع شدند. شهرداري تهران در پاسخ به اعتراض اهالي، ‌از پوسيده بودن اين 10 تا 12 اصله درخت و احتمال سقوط‌شان خبر داد. رييس اداره فضاي سبز شهرداري منطقه شش تهران، ‌تعداد درختان را چهار اصله اعلام كرد. سيد رضا خاتمي در اين خصوص به ايرنا گفت: قطع چهار اصله درخت در خيابان لارستان واقع در مطهري تهران با رأي كميسيون ماده هفت سازمان بوستان‌ها و فضاي سبز شهر و به دليل خشك شدن آنها انجام شده است.
او با اشاره به اينكه عمر تعدادي از درختان در طول زمان به دلايل مختلفي پايان مي‌يابد، افزود: شهرداري به عنوان يك نهاد خدماتي موظف به جلوگيري از سقوط و رفع خطر اين درختان است، ضمن اينكه باقي ماندن درخت خشك شده به محل آفات تبديل مي‌شود. احتمال سقوط چهار اصله درخت در خيابان لارستان به دليل خشك شدن وجود داشت كه شهرداري با قطع اين درختان نسبت به رفع خطر اقدام كرد زيرا احتمال ريزش شاخه درختان خشك با وجود وزش باد زياد است.  خاتمي با بيان اينكه به دليل تردد زياد و خطر سقوط درخت روي عابران يا خودروها امكان قطع درختان خشك شده در طول روز نيست، افزود: به همين دليل براي قطع درختان در شب اقدام مي‌شود. در روزهاي آينده چند اصله نهال به جاي درختان قطع شده كاشته مي‌شود. در خيابان لارستان هيچگونه طرح تعريضي وجود نداشته و تنها دليل قطع چهار درخت در اين خيابان خشك شدن آنها بود.
خاتمي گفت: شهرداري منطقه شش در طول سال گذشته 20 هزار نهال در سطح منطقه كاشت و علاوه بر آن 30 هزار نهال نيز ميان شهروندان توزيع كرد.
با وجود اينكه ميزان از ساختماني در حال احداث ‌در محل قطع درختان خبر داده بود كه مي‌توانست قطع آنها را بي‌ارتباط با ساخت و سازهاي اخير در اين محدوده ندانست، اما رييس اداره فضاي سبز شهرداري منطقه شش با تاكيد بر اينكه حفظ فضاي سبز يكي از وظايف اصلي شهرداري است، افزود: كساني كه به عمد يا با ساختمان‌سازي موجب خشك شدن درختان يا قطع آنها شوند مرتكب تخلف شده و پرونده آنها به كميسيون ماده هفت ارسال مي‌شود.
وي تاكيد كرد: در صورتي كه تشخيص داده شود خشك شدن درختان عمدي بوده، متخلف با ضريب سه جريمه شده و موظف مي‌شود در مكاني كه از سوي شهرداري تعيين خواهد شد چند برابر درختان قطع شده نهال بكارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون