• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3588 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۱ مرداد

واكنش به يك توهين

گروه سياسي|  واكنش‌ها به اظهارات حسن عباسي در مورد ارتش كه كار را به شكايت ارتش از اين فعال سياسي اصولگرا كشانده است همچنان ادامه دارد. پس از اظهارنظر فرمانده نيروي زميني ارتش و فرمانده نيروي دريايي ارتش نوبت به اظهارنظر مسوول روابط عمومي سپاه رسيد تا از تلاش‌ها براي ايجاد شكاف ميان نيروهاي مسلح انتقاد كند و آن را محكوم به شكست بداند. مسوول روابط عمومي كل سپاه تاكيد كرد: ارتش و سپاه يد واحده و مشت آهنين ملت ايران برابر جبهه دشمن هستند. به گزارش ايلنا، در پي انتشار گزيده‌اي از اظهارات يكي از كارشناسان كه در تاريخ 3/4/89 در جمع دانشجويان دانشگاه تهران با موضوع «سند راهبردي نيروهاي مسلح امريكا»، پيرامون «ارتش» ايراد شده است، سردار سرتيپ دوم پاسدار رمضان شريف، مسوول روابط عمومي كل سپاه اظهار كرد: انتشار ويديو مربوط به بخشي از سخنان يكي از كارشناسان پيرامون ارتش كه در ۶ سال قبل و در تيرماه سال ۱۳۸۹ و در جمع دانشجويي ايراد شده است، اقدامي سوال‌برانگيز به شمار رفته و به واسطه اهداف تفرقه افكنانه قابل تامل بوده و مي‌تواند مورد پيگرد قرار گيرد. وي افزود: طرح اين‌گونه مسائل هرگز مورد تاييد سپاه نبوده و هر حركتي كه موجب تضعيف نهادها و ساختارهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي شود محكوم است. سردار شريف با بيان اينكه با وجود تلاش‌هاي استكبار جهاني و جبهه معاندين انقلاب اسلامي و ملت ايران، ارتش جمهوري اسلامي و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تحت منويات و تدابير مقام معظم رهبري و فرماندهي كل قوا در وحدت و هماهنگي كامل، شجاعانه و سلحشورانه به ماموريت‌هاي خطير خود مي‌پردازند، تصريح كرد: هرچند حدود، ثغور و عرصه‌هاي ماموريت و وظايف ارتش و سپاه تفاوت‌هايي با يكديگر دارند اما اين دو سازمان با هماهنگي، هم‌افزايي و همكاري‌هاي همه‌جانبه، ايران اسلامي را به عنوان قدرت ممتاز منطقه‌اي و در شرايط پرآشوب و پرفتنه ناشي از جنگ‌هاي نيابتي و تروريسم تكفيري از امنيت پايدار و مثال زدني برخوردار ساخته‌اند و همين نقش‌آفريني‌هاي سترگ و راهبردي جبهه دشمنان داخلي و خارجي را بيمناك ساخته است. وي، سپاه و ارتش را يك روح واحد كه در كالبد اين دو سازمان جاري شده است دانست و تاكيد كرد: ارتش و سپاه يد واحده و مشت آهنين ملت ايران برابر جبهه دشمن است و هرگونه تلاش براي تضعيف و ايجاد اختلاف و شكاف بين نيروهاي مسلح و مدافع انقلاب و كشور محكوم به شكست است. سخنگوي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي خاطرنشان كرد: حافظه تاريخي ملت ايران گواهي مي‌دهد ارتشيان غيور و غيرتمند طي ۳۸ سال اخير همراه با پاسداران انقلاب اسلامي و ساير نهادهاي امنيتي، اطلاعاتي و انتظامي كه نقطه درخشان آن جنگ تحميلي جهاني هشت ساله و دفاع مقدس پيروزمند است، توطئه‌ها و نقشه‌هاي شوم نظام سلطه و استكبار را خنثي و آنان را با شكست‌هاي خفت‌بار مواجه ساخته‌اند. مسوول روابط عمومي سپاه در پايان اظهار اميدواري كرد: كارشناس مورد نظر براي رفع سوء برداشت‌هاي ايجاد شده و نااميد ساختن دشمنان و بدخواهان ايران اسلامي درخصوص ويديوي منتشره شده شفاف‌سازي كند.
مطهري: نقطه قوت ارتش وارد نشدن به حوزه سياست و اقتصاد است
از سوي ديگر نايب رييس مجلس شوراي اسلامي هم با تاكيد بر ضرورت پرهيز از تضعيف ارتش گفت كه عدم ورود ارتش به حوزه سياست و اقتصاد نقطه قوت آن محسوب مي‌شود و نه نقطه ضعف. به گزارش ايسنا، علي مطهري اظهار كرد: آقاي عباسي در سخنان‌شان بي‌تفاوتي ارتش نسبت به برخي مسائل سياسي و اقتصادي را يك نقص و ايراد براي ارتش برشمرده‌اند در حالي كه اتفاقا اين نقطه قوت ارتش است كه صرفا كار تخصصي خودش را انجام مي‌دهد و وارد حوزه سياست و اقتصاد نشده است. وي افزود: اجتماع نيروي نظامي با قدرت اقتصادي و سياسي و همچنين قدرت رسانه‌اي باعث مي‌شود يك نهاد نظامي به تدريج تبديل به يك حزب قدرتمند سياسي شود و اين مي‌تواند براي آينده كشور مخاطراتي ايجاد كند. نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اينكه ارتش وظيفه‌اي كه به او محول شده را به خوبي انجام مي‌دهد تاكيد كرد: به اعتقاد من ارتش كار درستي انجام مي‌دهد كه وارد حوزه‌هاي غيرمرتبط نمي‌شود. نايب رييس مجلس با اشاره به نقش برجسته ارتش در دوران جنگ تحميلي تصريح كرد: عمليات شكست حصر آبادان بدون كمك ارتش و لشكر ۷۷ خراسان امكان پذير نبود و اين نيروي نظامي در عمليات آزاد‌سازي خرمشهر نيز نقش اساسي داشت. به‌طور كلي ارتشي كه بازمانده‌اي از رژيم گذشته بود و مدت‌ها بازسازي نشده بود در جنگ تحميلي نقش موثري داشته است. مطهري اضافه كرد: روشن نيست صحبت‌هاي آقاي عباسي با چه انگيزه‌اي گفته شده البته ظاهرا صحبت‌هاي ايشان مربوط به قبل بوده اما اخيرا منتشر شده است. به هر حال اين سخنان ناپخته بوده و شايد هم ايشان براي تضعيف ارتش اين حرف را نزده اما اثر بيروني منفي دارد و ما اميدواريم ايشان صحبت‌شان را اصلاح كنند. وي با تاكيد بر لزوم پرهيز از تضعيف ارتش خاطرنشان كرد: در شرايط امروز منطقه ما نبايد روحيه ارتش را تضعيف كنيم و به جاي اينكه از ارتش به خاطر پرداختن به كار تخصصي‌اش تمجيد شود آن را متهم به بي‌تفاوتي به مسائل اساسي كشور كنيم.
محسن رضايي: دعواي ارتش و سپاه دروغ خنده‌داري است
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام هم با اشاره به ديدار خود با يكي از فرماندهان نيروي زميني ارتش، تاكيد كرد: ارتش و سپاه دوشادوش يكديگر و برادرانه با دشمن جنگيدند. به گزارش خبرآنلاين متن يادداشت محسن رضايي در اين رابطه كه مي‌توان آن را مرتبط با برخي اظهارات مطرح شده طي روزهاي اخير توسط حسن عباسي دانست در صفحه شخصي اينستاگرامش منتشر شده است. متن اين يادداشت به شرح زير است: ديروز فرصتي فراهم شد تا به ديدار و عيادت از فرمانده دلاور نيروي زميني ارتش، امير دادبين بروم كه در تمرين‌هاي نظامي ويژه نيروهاي مخصوص ارتش به‌شدت مجروح شد و با عنايات الهي به شكل معجزه‌آسايي بهبود يافت. دادبين از دوستان خوب من است كه سابقه درخشان در دفاع مقدس و مبارزه با ضدانقلاب دارد. ديدار خوبي بود، امير دادبين هم بسيار خوشحال شد. خاطرات دوران دفاع مقدس را مرور كرديم كه ارتش و سپاه دوشادوش يكديگر و برادرانه با دشمن جنگيدند. البته كساني تلاش مي‌كردند كه مانع اين برادري شوند اما توفيق نيافتند. از روزهايي ياد كرديم كه راديو بغداد هر روز داستان‌هايي از دعواي ارتش و سپاه مي‌ساخت و اين دروغ‌هاي خنده‌دار اسباب سرگرمي ما را فراهم مي‌كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون