• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3598 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۳ مرداد

خبر كوتاه

فروش «كيلويي» هواپيماهاي اوراقي به خارجي‌ها

رييس سازمان هواپيمايي كشوري با بيان اينكه به دنبال اخذ مجوزهاي لازم براي اوراق هواپيماهاي زمينگير ايران‌اير از دولت هستيم، گفت: تاكنون ۴ فروند از هواپيماهاي زمينگير در فرودگاه‌هاي كشور را اوراق كرده‌ايم. علي عابدزاده در پاسخ به اين پرسش كه چه تعداد از هواپيماهاي زمينگير ايرلاين‌هاي داخلي اوراق شده است، گفت: تاكنون 4 فروند از اين هواپيماها اوراق شده و اين كار همچنان در حال پيگيري است. ضمن آنكه 5 فروند ديگر را نيز به مراكز آموزشي داده‌ايم.
وي با بيان اينكه برخي شركت‌هاي خارجي درخواست خريد اين هواپيماهاي اوراق‌شده را ارايه كرده‌اند، تصريح كرد: كشورهاي مختلفي براي خريد اين هواپيماها متقاضي هستند كه شركت‌هاي هواپيمايي در حال مذاكره با آنها هستند. وي با بيان اينكه شركت‌هاي خارجي هواپيماهاي اوراقي را «كيلويي» خريداري مي‌كنند، افزود: تجهيزات نصب شده روي اين هواپيماها جدا شده و بدنه اوراق مي‌شود. وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا هواپيماهاي زمينگير هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران اوراق شده است، گفت: به دنبال اخذ مجوزهاي لازم از دولت براي انجام اين كار هستيم. طبق اعلام سازمان هواپيمايي كشوري 27 فروند هواپيماي زمينگير ايرلاين‌هاي داخلي در فرودگاه‌هاي كشور اوراق مي‌شود كه 10 فروند آن متعلق به ايران‌اير است. بيش از 100 فروند از هواپيماهاي ناوگان هوايي كشور زمينگير هستند كه مشخص نيست چه تعداد از آنها بايد اوراق شود. مسوولان سازمان هواپيمايي كشوري هنوز در اين خصوص اظهارنظر نكرده‌اند.

 

صادرات به عراق نيازمند مديريت بحران است

رييس اتاق مشترك ايران و عراق با بيان اينكه صادرات به عراق نيازمند مديريت بحران است، گفت: سال‌ گذشته ۱۳ ميليارد دلار كالا و خدمات به عراق صادر شده و صادرات كالا در سه ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد افزايش داشته است. يحيي آل اسحاق به فارس گفت: عراق فرصت خوبي براي صادرات انواع كالا و خدمات براي ايران فراهم كرده، اما با وجود اين شرايط، بازرگانان و تاجران ايراني بايد بدانند كه با توجه به شرايط جنگ در اين كشور، صادرات به عراق داراي شرايط خاصي نسبت به ساير كشورها است. البته با وجود شرايط جنگي در عراق، امنيت اقتصادي صادرات كالا با توجه به وجود تضمين‌هاي مختلف كمتر از جاهاي ديگر نيست. وي تاكيد كرد: مهم‌ترين موضوع در ارتباطات تجاري اعتبارسنجي است و بازرگانان بايد طرف تجاري مورد وثوق خود را پيدا كنند و كالاهاي‌شان را بدون شناخت به هر خريداري عرضه نكنند. آل‌اسحاق بستر افزايش صادرات كالا و خدمات به عراق را مناسب دانست و اظهار داشت: با توجه به اينكه در شرايط بحراني ارتباطات تجاري با كشور عراق طي چند سال گذشته 13 ميليارد دلار كالا و خدمات به اين كشور صادر شده مي‌توان اميدوار بود، تا يكي دو سال آينده صادرات به اين كشور افزايش يابد و حتي به 20 ميليارد دلار هم برسد. در سه ماهه ابتداي امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل صادرات به عراق 23 درصد رشد داشته است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون