• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3600 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۵ مرداد

چهره‌ها- خبرها

«ترور» امام جماعت مسجدي در نيويورك

عصر شنبه امام جماعت مسجدي در منطقه «كوئينز» نيويورك به همراه مشاور خود مورد اصابت گلوله يك فرد مسلح قرار گرفته و جان خود را از دست دادند. به گزارش فارس و به نقل از روزنامه نيويورك ديلي‌نيوز، اين فرد كه ائمه جماعت مورد احترام منطقه كوئينز بوده، زماني هدف قرار گرفته كه به همراه دوستش از مسجد باز مي‌گشته است. مهاجم كه تنها بوده، مستقيما به سمت اين دو نفر رفته و از فاصله‌اي نزديك به پشت سر آنها شليك كرده است. اين روزنامه حمله به امام جماعت مسجد «الفرقان» را يك «اعدام» توصيف كرده است. برخي رسانه‌ها هم از اين اقدام با عنوان «ترور» ياد كرده‌اند. پليس نيويورك هويت اين امام جماعت را «ملما اوكانجي» اعلام كرده است. وي و همراهش «ثارالدين»، به هنگام حادثه لباس مخصوص مسلمانان را بر تن داشته‌اند و مهاجم به سادگي مي‌توانسته مسلمان بودن آنها را تشخيص دهد. اوكانجي 55 ساله، متاهل و پدر سه فرزند است. او و خانواده‌اش دو سال قبل از بنگلادش به نيويورك رفته و از رهبران ديني مورد احترام منطقه به شمار مي‌رود. وي ديروز در جا درگذشت. در پي اين حادثه، گروهي از مسلمانان با تجمع در محل تيراندازي، اين اقدام را كه به گفته آنها انگيزه نژادپرستانه داشته، محكوم كردند. به نوشته نيويورك ديلي نيوز، مسلمانان محلي، «دونالد ترامپ» نامزد جنجالي جمهوريخواهان در انتخابات رياست‌جمهوري 2016 امريكا را مقصر اين حادثه مي‌دانند و تاكيد دارند كه اظهارات او عليه مسلمانان، موجب اسلام‌هراسي شده است. با وجود آنكه شواهد زيادي از وجود انگيزه‌هاي نژادپرستانه در اين حمله حكايت دارد، اما پليس نيويورك مي‌گويد كه احتمال اينكه حمله با انگيزه سرقت انجام شده باشد را هم در دست بررسي دارد. به گفته پليس، يكي از اين دو نفر چند صددلار پول به همراه داشته، كه همين امر مي‌تواند انگيزه‌اي براي حمله ضارب بوده باشد. پليس نگفته كه آيا ضارب اين مبلغ را به سرقت برده يا فقط به كشتن اين دو نفر اكتفا كرده است.

 

تشكر از مردم و انتقاد از اوباما

رهبر انقلاب كوبا در نامه‌اي مفصل كه در رسانه‌هاي دولتي منتشر شد از مردم كوبا به خاطر آرزوهاي خوب‌شان براي وي در تولد 90 سالگي‌اش تشكر و از رييس‌جمهور امريكا به‌شدت انتقاد كرد. به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، فيدل كاسترو در اين نامه مفصل درباره تولد 90 سالگي‌اش نوشت: از صميم قلب از شما مردم كوبا به خاطر ابراز احترام، تبريك‌ها و تحسين‌هاي‌تان كه در روزهاي اخير به من نشان داديد، تشكر مي‌كنم. اين كار شما به من قدرت مي‌دهد تا لطف‌تان را جبران كنم. پزشكي مدرن به من اجازه داده تا جهان را با دقت بررسي كنم.
فيدل كاسترو در مراسم جشن تولدش در كنار رائول كاسترو، برادر كوچك‌ترش و رييس‌جمهور كوبا، نيكولاس مادورو، رييس‌جمهور ونزوئلا و جمعي از مقامات عاليرتبه ارتش و مقامات غيرنظامي نشسته بود. وي در اين نامه خاطراتش را درباره دوران كودكي و جواني‌اش در شرق كوبا مرور و زمين‌شناسي و طبيعت منطقه‌اي را كه در آن بزرگ شده بود، توصيف كرد. فيدل كاسترو همچنين به فوت پدرش كمي قبل از آنكه پيروزي پسرش را در سرنگوني باتيستا، ديكتاتور كوبا در سال 1959 ميلادي ببيند، اشاره كرد. وي در پايان از باراك اوباما، رييس‌جمهور امريكا به خاطر عدم عذرخواهي از مردم ژاپن در جريان سفرش به هيروشيما در مه سال جاري ميلادي انتقاد كرده و گفت: سخنراني اوباما عاري از رفعت بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون