• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3600 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۵ مرداد

محيط زيست و برنامه ششم

بايد بتوانيم انتشار گازهاي گلخانه‌اي و مصرف سوخت‌هاي فسيلي را كاهش دهيم. بنابراين راهي نداريم جز اينكه سرمايه‌گذاري در زمينه استحصال انرژي‌هاي نو، خورشيدي و بادي را تسهيل كنيم.
حمايت از ساخت خودروهاي برقي و هيبريدي، دوچرخه‌ها و موتوسيكلت‌هاي برقي و هيبريدي بايد در برنامه ششم گنجانده شود. بايد به موضوع آلودگي صوتي كلانشهرها توجه جدي شود. متاسفانه آلودگي صوتي در معماري كلانشهرها ناديده گرفته شده. 70 درصد كودكان در كلان‌شهرها به اندازه 80 دسي بل از آلودگي صوتي رنج مي‌برند. رفتن به سمت ساخت معابر امن براي دوچرخه سواري، همه گير كردن استفاده از وسايل حمل و نقل ريلي و عمومي مي‌تواند آلودگي را به ميزان زيادي كاهش دهد.
حمايت از مدارس طبيعت به عنوان راهكاري پايدار براي تربيت نسلي كه مدافع منافع محيط زيست باشد، هم توصيه مي‌شود.
بحث حفاظت از عرصه‌هاي طبيعي بايد به مردم واگذار شود. تا وقتي مكانيسم‌هاي حقوقي لازم ايجاد نشود و مردم خود را در حفاظت، بيگانه بدانند، نمي‌توانيم انتظار داشته باشيم مشكلات مناطق حفاظت شده و مسائلي چون شكار حل شود. از سوي ديگر، دولت بايد به سمت اعمال استانداردهاي لازم براي توليد سوخت و خودروي يور 5 و 6 برود.
بحث زباله، بحثي ديگر است كه نيازمند ايجاد تسهيلاتي است كه شهرداري‌ها تشويق شوند و بتوانند زباله را از مبدا تفكيك كنند.
سياست‌هاي حمايتي بايد براي توليد فرآورده‌هاي پلاستيكي تجزيه پذير وضع شود كه زباله‌هاي پلاستيكي تجزيه ناپذير در سطح طبيعت كشور كاهش يابد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون