• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3602 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۷ مرداد

مناظره سرپايي در خصوص قراردادهاي نفتي

گروه اقتصادي| قرار بود دانشكده فني دانشگاه تهران ديروز ميزبان طيف منتقدان قراردادهاي نفتي باشد اما چنين نشستي هرگز برگزار نشد. برخي مي‌گويند مجوز برگزاري چنين نشستي صادر نشده است و در سوي ديگر يك منبع آگاه در دانشگاه تهران به «اعتماد» خبر داده كه اين موضوع صحت ندارد. او مي‌گويد: دانشكده فني، به هيچ‌وجه در جريان برگزاري چنين نشستي نبوده است. اين در حالي است كه شنيده‌ها حكايت از آن دارد كه اطلاعيه‌اي در دانشگاه منتشر شده بود و اعلام كرده بودند نشست نقد و بررسي قراردادهاي جديد نفتي روز سه‌شنبه از ساعت هشت تا 10 صبح در تالار شهيد رجب بيگي دانشكده فني دانشگاه تهران با حضور فريدون حسنوند، رييس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي و منتقدان قراردادهاي نفتي از جمله احمد توكلي، نماينده پيشين مجلس، اصغر ابراهيمي اصل، معاون اسبق وزير نفت، هد‌ايت‌الله خادمي، عضو كميسيون انرژي مجلس و فرشيد فرحناكيان، كارشناس حقوقي برگزار شود. به هر روي روابط عمومي دانشكده فني دانشگاه تهران، به عنوان محل اعلام شده براي برگزاري اين نشست، در پاسخ به پيگيري‌هاي «اعتماد» مي‌گويد كه به هيچ عنوان در جريان چنين مراسمي نبوده كه بخواهد براي آن مجوزي صادر كند.
جنبش عدالت‌خواه دانشجويي هم ميزبان نبود
روابط عمومي دانشكده فني دانشگاه تهران، با ابراز بي‌اطلاعي از صدور اطلاعيه براي برگزاري چنين نشستي، اعلام مي‌كند: ميزبان اين نشست، جنبش عدالت‌خواه دانشجويي بوده است. معاونت فرهنگي دانشكده هم در اين باره مي‌گويد: اگر جنبش عدالت‌خواه دانشجويي، خواهان برگزاري نشستي در دانشگاه تهران باشد، اين موضوع به شكل مستقيم با وزارت علوم در ارتباط است. او ادامه مي‌دهد: بخش تشكل‌هاي دانشجويي دانشكده، هماهنگي‌هاي لازم را تنها به عنوان ميزبان نشست‌ها انجام مي‌دهد.  استعلام از بخش تشكل‌هاي دانشجويي هم نشان داد كه هماهنگي‌هاي لازم براي برگزاري چنين نشستي با دانشكده انجام نشده است. از سوي ديگر، جنبش عدالتخواه دانشجويي هم مسووليت برگزاري چنين نشستي را نپذيرفت و يكي از اعضاي اين جنبش عنوان كرد: اين جنبش، چنين نشستي را در دستور كار نداشته و احتمالا تشكل‌‌هاي ديگري براي برگزاري اين مراسم برنامه‌ريزي كرده بودند.
خادمي: دانشكده مجوز نداد
در اين ميان اما گويا ميزبانان يادشان رفته بود به هدايت‌الله خادمي، عضو كميسيون انرژي مجلس خبر دهند كه نشست كنسل شده است. او پيش از ساعت هشت صبح در محل برگزاري نشست حاضر بود و از سكوت و بي‌خبري جلوي درب تالار شهيد رجب بيگي جا خورد.  با وجود آنكه اخبار فراواني مبني بر برگزاري اين نشست در سايت‌هاي خبري و كانال‌هاي تلگرامي منتشر و دست به دست شده بود، اما تا ساعت 9 صبح، تنها كمتر از 10 نفر از دانشجويان براي حضور در اين نشست به تالار آمدند؛ نشستي كه حتي سخنران مدعو آن هم از برگزار نشدنش اطلاع نداشت. به اين ترتيب در حالي كه بيش از 30 دقيقه از زمان اعلام شده و مقرر براي آغاز مراسم مي‌گذشت، با خادمي، تنها سخنراني كه دعوت برگزار‌كنندگان را اجابت كرده و حاضر شده بود، تماس گرفته و اطلاع داده شد كه نشست لغو شده است. خادمي، نماينده مردم ايذه و باغملك در مجلس شوراي اسلامي، پس از پايان مكالمه تلفني هم به دانشجويان گفت: «گويا دانشگاه مجوز برگزاري چنين نشستي را صادر نكرده است. » او گفت: «اين IPC چه قدرتي دارد كه همه جا را بسته است.»

 

حاجي بابايي رييس كميسيون تلفيق مجلس شد

نخستين جلسه كميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي برگزار شد و اعضاي اين كميسيون حميدرضا حاجي بابابي، نماينده همدان را به عنوان رييس كميسيون تلفيق مجلس انتخاب كردند. محمود بهمني نماينده ساوجبلاغ و محمدرضا تابش نماينده اردكان به عنوان نواب اول و دوم رياست كميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي انتخاب شدند. جبار كوچكي نژاد نماينده رشت و علي ساري نماينده اهواز به عنوان دبيران كميسيون تلفيق برگزيده شدند و محمد خدابخشي به عنوان سخنگوي اين كميسيون انتخاب شد.

 

سياست ايران، لغو رواديد با كشورهاي همسايه است

رييس دفتر رييس‌جمهور با بيان اينكه قرار بود سالي يك‌درصد به حجم تجارت اعضاي اكو افزوده شود، گفت: سياست ايران لغو رواديد با كشورهاي همسايه است و اخيرا نيز با دو كشور به تفاهمات خوبي رسيديم.  محمد نهاونديان در همايش مشترك اتاق‌هاي بازرگاني ايران و سازمان همكاري‌هاي اقتصادي (اكو) گفت: اكو يك چارچوب و ظرفيت بسيار ارزشمند است كه هنوز فرصت بهره‌برداري كامل پيدا نكرده است. براي ملت‌هاي منطقه، اكو امكان همكاري جدي اقتصادي بوده و اتاق اكو به دليل حضور بخش خصوصي مي‌تواند كانون تحقق اين بهره‌برداري باشد.  وي با اشاره به اينكه در شرايط امروز منطقه لازم است به اين ظرفيت توجه مجدد كنيم، گفت: نگران امنيت منطقه هستيم و كساني كه آتش‌افروزي متنوع مي‌كنند بر اختلافات تاكيد داشته، ولي هر كسي كه دلسوز منطقه است، به دنبال جلب‌توجه در نقاط مشترك است.  رييس دفتر رييس‌جمهور با بيان اينكه همكاري‌ اقتصادي منطقه‌اي بلندترين و پايدارترين گام براي امنيت منطقه است، يادآور شد: امنيت در منافع مشترك شكل مي‌گيرد و همه از آن حراست مي‌كنند.  وي با بيان اينكه در حقيقت اقتصاد ميداني براي تجلي اشتراك فرهنگي، اجتماعي، سياسي، اقتصادي و امنيتي است، گفت: تروريسم از نااميدي و بيكاري سر باز مي‌زند، هر جا آشوب و برادركشي مي‌بينيد، ريشه در مشكلات اقتصادي و نااميدي جوانان دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون