• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3603 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۸ مرداد

هك شدن سايت فدراسيون جهاني وزنه‌برداري

سايت جهاني فدراسيون جهاني وزنه‌برداري در حالي هك شده كه ايرانيان در شبكه‌هاي اجتماعي به‌طور مسالمت‌آميز اعتراض خود به ناداوري عليه بهداد سليمي را علني كرده‌اند. در پي ناكامي بهداد سليمي در كسب مدال در مسابقات دسته فوق‌سنگين (105+ كيلوگرم) وزنه‌برداري بازي‌هاي المپيك كه بامداد چهارشنبه در سالن پاويليون ريو برگزار شد، كاربران ايراني در شبكه‌هاي اجتماعي هر يك به نوعي اعتراض خود به ناداوري را كه در حق وزنه‌بردار نامدار كشورمان شد نشان دادند. در يكي از اين حركات كاربران با هجوم به حساب كاربري رسمي فدراسيون جهاني وزنه‌برداري، زير هر يك از پست‌هايش در بخش نظرها از هشتگ «#behdadsalimi» استفاده كردند تا به‌طور مسالمت‌آميزي اعتراض خود را نشان دهند. همچنين يك كاربر ايراني سايت رسمي فدراسيون جهاني وزنه‌برداري (IWF) را هك كرد و عكس‌ بهداد سليمي را در اين سايت به عنوان قهرمان قرار داد. اين فدراسيون البته سعي كرد تا با غيرفعال كردن سايت خود اين اتفاق را بپوشاند، هرچند اين سايت همچنان هك شده باقي مانده است.

البته پس از اتفاقات رخ داده براي بهداد سليمي، رسانه‌هاي خارجي هم نسبت به اين موضوع موضع‌گيري كردند و روايت خشم هواداران ايراني را منعكس كردند. گاردين، ياهو، ديلي ميل و واول با‌قراردادن عكس‌هايي از بهداد سليمي به حذف نا عادلانه قهرمان المپيك لندن واكنش نشان دادند.

سايت المپين برزيل در گزارشي نوشت داوران در بازبيني حركت دوم سليمي به هنگام بلند كردن وزنه، تغيير راي دادند و همين باعث شد هركول ايراني از كسب نتيجه فاصله بگيرد. اين رسانه همچنين از روحيه بالاي وزنه بردار سنگين وزن كشورمان نوشت كه با وجود برخورد بحث‌انگيز با وي، در پايان به تالاكادزه كه قهرمان اين وزن شد، ‌تبريك قهرماني داد.

روزنامه هرالد استراليا در گزارشي به آنچه شب گذشته در سالن وزنه‌برداري مسابقات ريو 2016 رخ پرداخت. اين نشريه نوشت مسابقات به خاطر حضور قهرمانان سنگين‌وزن جهان، از جمله سليمي، هركول ايران، از جمله معدود مسابقات انجام شده در خلال مسابقات ريو، بوده كه افت و خيز بسيار زيادي داشت. اين نشريه عنوان كرد آنچه حين مسابقات شب گذشته رخ داد، شكسته شدن ركورد جهاني، خشم هواداران و فراخوانده شدن نيروهاي امنيتي بوده است. اين نشريه از قول گزارشگر خود عنوان كرد از زماني كه هيات ژوري، راي خود را تغيير دادند، باعث خشم همه تماشاگران شدند به‌طوريكه وزنه‌برداران در ادامه در فضاي پر سرو صدا و فريادهاي اعتراض رقابت كردند.

سايت ورزش روسيه به اين حق خوري واكنش نشان داد و سخنان بعد از مسابقه سجاد انوشيراوني، مربي تيم‌ملي وزنه‌برداري كشورمان را پوشش داد و تيتر خبر خود را با توطئه عليه ايران عنوان كرده است. اين سايت ورزشي مشهور روسيه اين اقدام داور را اشتباه داوري محض و با عنوان افتضاح ديگري براي داوران در رقابت‌هاي المپيك ريو عنوان كرد.

خبرگزاري رويترز در مطلبي با اشاره به اتفاقات مورد اشاره نوشته است، در پي اعتراضات شديد مربي بهداد سليمي به راي نهايي كميته داوران و هيات ژوري تنش در سالن مسابقات بالا گرفت و مسوولان، مجبور به اعزام نيروهاي امنيتي به سالن شدند.

رويترز گزارش داده است، اين تنش در پي آن بود كه مهار وزنه 245 كيلوگرم توسط بهداد سليمي توسط دو تن از سه داور اصلي مسابقات تاييد شد – به معناي تاييد حركت – اما كمي بعد هر پنج عضو هيات ژوري به اين دليل كه بازوي چپ بهداد كامل باز نشده بود، راي داوران را ملغي كردند. اين در حالي است كه به گفته رويترز، سليمي و سجاد انوشيرواني مربي وي، مدعي شده‌اند كه توطئه‌اي در هيات ژوري و توسط يكي از مسوولان عراقي اين هيات در اين رابطه صورت گرفته است كه همين، منجر به خشم آنها و اعتراض شديد مربي بهداد به راي هيات ژوري شده است. «سم كوفا»، رييس كميته فني فدراسيون وزنه‌برداري در اين خصوص گفته است: اين رفتاري زشت و ناپسند از سوي آنها – مربي بهداد – بود و ما از مدير مسابقات درخواست كرديم تا در واكنش به رفتار مسوولان ايراني ماموران امنيتي را به سالن فراخوانند. رويترز اعلام كرده است، تيم ملي وزنه‌برداري ايران به دليل اين رفتارها مورد تحريم و تنبيه قرار مي‌گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون