• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3612 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۸ شهريور

رهبر معظم انقلاب:

دشمن باید بفهمد اگر تهاجم کند ضربه محکمی خواهد خورد

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، فرمانده معظم كل قوا ظهر ديروز (يكشنبه) در ديدار فرماندهان و مسوولان قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا (صلي‌الله عليه و آله) ارتش جمهوري اسلامي ايران، با تاكيد بر اهميت پدافند به عنوان «خط مقدم مقابله با هرگونه تهاجم»، جبهه مقابل جمهوري اسلامي را جبهه‌اي «خبيث، خدعه‌گر و مخالف استقلال ملت» خواندند و خاطرنشان كردند: در مقابل اين دشمن كه به‌دنبال تضعيف توان دفاعي كشور است، بايد آمادگي‌هاي نيروهاي مسلح آنچنان افزايش يابد كه دشمن حتي به خود اجازه فكر كردن درباره تجاوز را ندهد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، «عزم، اراده و توانايي نيروي انساني» را عاملي مهم در برطرف كردن موانع و ضعف‌ها برشمردند و افزودند: قرارگاه پدافند جزو خطوط مقدم و اصلي است و بايد با قدر دانستنِ اين موقعيت مهم و با نشان دادن عزم، اراده و قاطعيت، عزم دشمن را در تهاجم تضعيف كنيد.
رهبر انقلاب اسلامي مساله دشمني با ملت ايران و نظام اسلامي را فراتر از برخي دشمني‌هاي رايج در دنيا دانستند و خاطرنشان كردند: جبهه مقابل ما كه از آن با تعابيري همچون «نظام سلطه» يا «صهيونيسم جهاني» ياد مي‌كنيم، جبهه‌اي خبيث و خدعه‌گر و با انديشه‌هاي ظالمانه است كه با اصل اعتقادات ديني، استقلال و زير بار حرف زور نرفتن ملت ايران، دشمني دارد.
ايشان با اشاره به بروز دشمني اين جبهه مستكبر در چهره‌هاي گوناگون، افزودند: اين دشمني يك روز در چهره رژيم ايالات متحده امريكا و روز ديگر در چهره رژيم ظالمي همچون صدام بروز مي‌كند، اما مهم آن است كه ما با استفاده از امكانات و ظرفيت‌هاي فراوان كشور و با شناخت موقعيت و برنامه دشمن، موضع و تصميم درست را اتخاذ، و به آن عمل كنيم.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، مخالفت و جنجال گسترده درخصوص سامانه موشكي اس۳۰۰ يا تاسيسات حفاظت‌شده فردو را نمونه‌هايي از خباثت دشمن ملت ايران خواندند و افزودند: سامانه اس۳۰۰ ابزاري دفاعي است نه تهاجمي، اما امريكايي‌ها تمام تلاش خود را كردند كه جمهوري اسلامي از اين امكان برخوردار نشود.
ايشان افزودند: ما با چنين دشمني مواجه هستيم كه حق دفاع را نيز براي ملت ما قايل نيست و در واقع مي‌گويد بدون دفاع بمانيد تا هر زمان كه خواستيم بتوانيم كشور را مورد تهاجم قرار دهيم.
فرمانده كل قوا همچنين بر هوشياري، اقدام بهنگام و به‌كارگيري انواع روش‌هاي متنوع و ابزارهاي پيشرفته در پدافند هوايي تاكيد و خاطرنشان كردند: دشمن بايد بفهمد كه اگر تهاجم كند، ضربه محكمي خواهد خورد و دفاع ما شامل پاسخگويي نيز خواهد بود.
پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، امير سرتيپ فرزاد اسماعيلي، فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء (ص) با گراميداشت هشتمين سالروز تشكيل اين قرارگاه، گزارشي از مهم‌ترين اقدامات قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء (ص) بيان كرد.

خانواده‌هاي شهدا مظهر انقلاب اسلامي هستند
خانواده جانباز شهيد حاج رجب محمدزاده پيش از ظهر ديروز (يكشنبه) با حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ديدار كردند و مورد تفقّد ايشان قرار گرفتند.
رهبر انقلاب اسلامي در اين ديدار با تجليل از مقام رفيع و رشك‌برانگيز شهيد محمدزاده خاطرنشان كردند: در طول اين سال‌ها هر لحظه و ساعتي كه اين شهيد عزيز درد و رنج ناشي از جانبازي را تحمل كرد، نزد خداوند متعال محفوظ و برخوردار از اجر و حسنه است و در نهايت نيز با فوز شهادت، تفضلات بي‌حد و حصر الهي شامل حال آن شهيد بزرگوار شد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين با تجليل از روحيه بالا و فداكاري و صبر خانواده شهيد محمدزاده به‌خصوص همسر شهيد، افزودند: شما خانواده‌هاي شهدا مظهر انقلاب اسلامي هستيد و ما با ديدن شما عزيزان، روحيه مضاعف مي‌گيريم.
ايشان همچنين بر لزوم بيان و ترويج شرح حال و زندگي دشوار اما مقاوم مردان بزرگي همچون جانباز شهيد محمدزاده تاكيد كردند. حاج رجب محمدزاده از جانبازان سرافراز (۷۰درصد) دفاع مقدس بود كه در سال ۱۳۶۶ در منطقه هور عراق بر اثر اصابت خمپاره از ناحيه سر و صورت به درجه جانبازي نايل شد و در فروردين سال ۹۴ در جريان تشرف رهبر انقلاب اسلامي به حرم مطهر رضوي(ع) نيز با حضرت آيت‌الله خامنه‌اي ديدار كرده و مورد تفقد ايشان قرار گرفته بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون