• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3616 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۳ شهريور

عدد نوشت

حاشيه‌نشينان بافت‌هاي فرسوده

مديرعامل شركت عمران و بهسازي شهري گفت: ۳۰ درصد مساحت شهرهاي كشور نيازمند طرح بازآفريني است و ۱۹ ميليون نفر از جمعيت كشور در بافت‌هاي فرسوده يا حاشيه‌شهرها زندگي مي‌كنند. محمدسعيد ايزدي در جلسه ستاد بازآفريني پايدار شهر ملاير، افزود: اين محدوده‌ها شرايط لازم را از نظر ايمني، امنيت، سلامت اجتماعي، بهداشت و... ندارند. وي با اشاره به قرار گرفتن ۳۸ درصد جمعيت شهر ملاير و ۲۵ درصد كل مساحت اين شهر در بافت‌هاي پرخطر، ادامه داد: اين آمار از متوسط كشوري بالاتر و هشداردهنده است. معاون وزير راه با بيان اينكه اين آمار نشان مي‌دهد در برنامه‌ريزي‌هاي قبلي شهرنشيني تنها به دنبال كميت و توليد مسكن بوده‌ايم نه كيفيت، اظهار كرد: يكي از اولويت‌هاي دولت يازدهم محروميت‌زدايي از چهره شهرها و حل آسيب‌هاي اجتماعي است. ايزدي با اشاره به اينكه در همين راستا ۲۰ نوع آسيب اجتماعي شناسايي شده است، گفت: بر طبق تاكيدات مقام معظم رهبري و رييس‌جمهور، حاشيه‌نشيني در شهرها در اولويت اين آسيب‌ها قرار دارد.


 
سهم 8 فرودگاه از پروازهاي روزانه

عباس آخوندي وزير راه و شهر‌سازي گفت: فرودگاه‌هاي كوچك در كشور در بخش گردشگري و تجارت به خوبي عمل كرده و مي‌توانند توسعه يابند. وي با بيان اينكه ۸۰ درصد تقاضا براي انجام پرواز در هشت فرودگاه كشور صورت مي‌گيرد. اظهار كرد: ۵۰ فرودگاه در كشور داراي پروازهاي اندك بوده و از نظر اقتصادي ضعيف هستند. وي راهكار اقتصادي شدن فرودگاه‌ها را نوسازي ناوگان هوايي عنوان كرد و افزود: با افزايش ميزان پرواز نرخ بهره‌وري فرودگاه‌ها افزايش پيدا كرده و سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي افزايش نرخ بهره وري از سرمايه‌هاي موجود است. وي اقتصادي كردن فرودگاه‌ها را نخستين گام در جهت توسعه دانست و تصريح كرد: ۶۰ فرودگاه در كشور به بهره‌برداري رسيده كه اقتصادي كردن آنها نخستين گام است از سويي بايد ميزان پروازها را افزايش داده و در گام دوم توسعه فرودگاه بر اساس عملكرد آن هزينه سرشكن شده و به نحوه بهره‌برداري از فرودگاه توجه شود.

 

نشت آب در تهران

 با احتساب ميزان توزيع روزانه آب در تهران، حدود 5/1 تا دو برابر حجم مخزن سد لتيان در حالت پر، نشت آب در شبكه توزيع آب كلانشهر تهران داريم. اين نشت كه به دليل فرسودگي خطوط لوله توزيع آب در پايتخت است، امروز عامل بروز نشست ۱۰ متري غرب تهران اعلام شد. 24 درصد از آب شرب توزيعي در شهر تهران به عنوان آب بدون درآمد شناخته مي‌شود كه از اين رقم، 14 درصد هدررفت واقعي يا به عبارتي نشت آب در شبكه توزيع است. با احتساب ميزان توزيع روزانه آب در تهران، حدود 5/1 تا دو برابر حجم مخزن سد لتيان در حالت پر، نشت آب در شبكه توزيع آب كلانشهر تهران داريم. اين نشت كه به دليل فرسودگي خطوط لوله توزيع آب در پايتخت است، به دليل نبود منابع مالي، سال‌ها بدون تدبير به حال خود رها شده است. در كلانشهر تهران، به صورت مداوم در هر چند ماه يك‌بار، شاهد بروز حادثه نشست زمين هستيم كه يكي از دلايل اصلي بروز اين قبيل حوادث، نشت آب است كه به طور مستمر در پايتخت وجود دارد.

 

اعتبار براي ايجاد 173هزار شغل

معاون برنامه‌ريزي و امور زيربنايي معاونت توسعه روستايي نهاد رياست‌جمهوري از برنامه دولت براي اشتغالزايي روستايي خبر داد و گفت: ۴۳هزار ميليارد ريال براي ايجاد۱۷۳هزار شغل روستايي اختصاص مي‌يابد. نعمت‌الله رضايي گفت: دولت توجه ويژه‌اي به اشتغالزايي در روستاها دارد و بر اين اساس، در استان لرستان يك هزار و ۱۵۸ ميليارد ريال براي ايجاد هفت هزار و ۴۶۴ شغل در روستاها اختصاص يافته است. وي با بيان اينكه اين اعتبارات از محل منابع دولتي تامين مي‌شود، افزود: بايد مراقب باشيم به سرنوشت ديگر طرح‌هاي اشتغالزا دچار نشويم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون