• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3616 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۳ شهريور

كاراته المپيكي شد اما فدراسيون رييس ندارد

كاراته يكي از پنج رشته جديد حاضر در المپيك 2020 خواهد بود، اما هنوز تكليف رييس فدراسيون كاراته ايران مشخص نيست.
از استعفاي سمندر، رييس سابق فدراسيون كاراته حدود 10 ماه مي‌گذرد و هدايت فدراسيون كاراته زيرنظر سرپرست است. از مهلت قانوني شش ماه سرپرست نيز ماه‌ها سپري شده است و زمان انتخابات رياست كاراته مشخص نيست. در تاريخ هشت مرداد 1395 هر 27 كانديداي رياست فدراسيون كاراته از سوي وزارت ورزش و جوانان تاييدصلاحيت شدند و زمان انتخابات كاراته 11 مرداد ماه اعلام شد اما يك روز قبل از برگزاري مجمع انتخاباتي، انتخابات از سوي وزارت ورزش لغو شد.
رقابت‌هاي المپيك ريو 2016 در مرداد ماه برگزار شد و مسوولان وزارت ورزش زمان انتخابات مجمع را به بعد از رقابت‌هاي المپيك موكول كردند ولي تا به امروز با پايان رقابت‌هاي المپيك هنوز خبري از زمان برگزاري مجمع انتخاباتي نيست.
لبخند حاصل از المپيكي شدن كاراته خيلي دلنشين نبود چراكه با بلاتكليفي موجود در فدراسيون كاراته و نبود رييس نمي‌توان خيلي دلخوش بود و روز‌ها و ماه‌ها يكي پس از ديگري سپري مي‌شوند و كاراته ايران از قافله حركت رو به جلو رقيبان خود عقب مي‌ماند.
تيم ملي كاراته خود را براي حضور در رقابت‌هاي مهم جهاني اتريش مهيا مي‌سازد و به دليل اينكه تيم ملي آسيبي نبيند با نظر كميته فني سرمربي تيم ملي زنان و مردان مشخص شد. رقابت‌هاي جهاني اتريش آبان ماه برگزار مي‌شود ولي از زمان برگزاري اردوهاي آماده‌سازي تيم ملي براي مسابقات جهاني اتريش تا به امروز هيچ اردوي تداركاتي خارج از كشور يا رويداد تداركاتي براي ملي پوشان فراهم نشد تا بتوانند پيش از رقابت‌هاي جهاني در ميداني خود را محك بزنند.
كاراته وان تركيه، آلمان و رقابت‌هاي جهاني دانشجويان مسابقات مهمي براي ملي‌پوشان است اما به دليل دير صادر شدن رواديد، تيم ملي فرصت حضور در رقابت‌هاي دانشجويان را از دست داد. اعزام به رقابت‌هاي كاراته وان تركيه نيز به دليل مسائل امنيتي به احتمال بسيار زياد كنسل خواهد شد و اميد ملي‌پوشان تنها حضور در كاراته وان آلمان و حتي كاراته وان ژاپن است تا بلكه بتوانند پيش از حضور در رقابت ‌هاي جهاني در ميداني خوب خود را محك بزنند. از آنجايي كه كه كاراته المپيكي شده است بايد از همين امروز قدر لحظه‌ها را دانست و خود را براي حضوري موفق در المپيك 2020 توكيو مهيا كرد اما دريغ كه ملي‌پوشان كشور جز رقابت‌هاي درون اردويي ميداني را براي محك زدن خود پيش از رقابت‌هاي جهاني اتريش نديده‌اند و مشخص نيست چگونه با شرايط موجود كاراته را براي المپيك آماده خواهيم كرد.
فدراسيون جهاني كاراته هنوز نحوه كسب سهميه در المپيك 2020 را اعلام نكرده است و كاراته ايران بايد پيش‌بيني هر نوع كسب سهميه‌اي را داشته باشد تا در روز اعلام نحوه ورود به المپيك، حسرت روز‌ها و مسابقات از دست رفته را نخورد، كه آن روز براي افسوس خوردن بسيار دير است. حضور در رقابت‌هاي كاراته وان در امتيازات به دست آمده در رنكينگ براي ملي‌پوشان بسيار مهم است. برنامه‌ريزي از امروز، نكته كليدي در صحبت‌هاي ملي‌پوش و مربيان تيم ملي كاراته است و اهميت اين موضوع را به خوبي نشان مي‌دهد كه البته داشتن برنامه‌ريزي منسجم و چندساله منوط به حضور رييس فدراسيون در كاراته است. مشخص شدن هرچه زودتر زمان انتخابات مجمع كاراته، به نفع كاراته بوده و نگراني خانواده كاراته را كاهش خواهد داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون