• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3618 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۵ شهريور

كاهش دماي بورس

 شاخص كل بورس اوراق بهادار روند كاهشي روزهاي گذشته را ادامه داد و با كاهش ۲۳۸ واحدي نسبت به روز گذشته رقم ۷۶ هزار و ۵۰۹ واحدي را تجربه كرد.
دماسنج بازار سرمايه ايران در زمان انجام معاملات با شيب تقريبا افزاينده كاهش يافت و در انتهاي داد و ستد‌ها در عدد
۷۰۶ هزار و ۵۰۹ واحدي ايستاد كه با اين حساب نسبت به روز گذشته با ۲۳۸ واحد كاهش رو به رو شد. در دومين روز از معاملات شاخص كل هم وزن نيز ۵۷ واحد افت كرد و به عدد ۱۴ هزار و ۲۴۹ واحدي رسيد. همچنين شاخص آزاد شناور پس از ۲۸۶ واحد كاهش به رقم ۸۵ هزار و ۲۳ واحد رسيد.
علاوه بر اين شاخص بازار اول ۲۳۷ واحد افت كرد و تا رقم ۵۳ هزار و ۶۸۲ واحدي پايين آمد. شاخص بازار دوم نيز پس از ۱۰۱ واحد افت، رقم ۱۶۶ هزار و ۴۷۳ واحدي را تجربه كرد. ارزش معاملات به رقم ۱۲۵ ميليارد و ۱۵۵ ميليون ۳۰۰ هزار تومان بالغ شد كه اين رقم ناشي از دست به دست شدن نزديك به ۵۳۱ ميليون سهم و اوراق مالي قابل معامله طي بيش از ۴۲ هزار نوبت داد و ستد بود.  
نماد‌هاي معاملاتي شركت پالايش نفت بندرعباس، فولاد مباركه اصفهان و سرمايه‌گذاري رازك سه شركتي بودند كه بيشترين نقش را در نوسانات ديروز شاخص كل بازي كردند؛ به طوري كه دو نماد اول با ۷۲ و ۴۰ واحد تاثير منفي در شاخص كل بيشترين تاثير را در كاهش شاخص داشتند و داروسازي رازك با ۳۲ واحد تاثير مثبت سعي كرد از افت بيش از حد دماسنج بازار سرمايه جلوگيري كند. در معاملات نماد خودرو‌سازي سايپا بيشترين حجم معامله را به خود اختصاص داد؛ به طوري كه بيش از ۵۵ ميليون سهم با ارزش حدود ۶ ميليارد تومان در اين نماد داد و ستد شد. از طرفي نماد معاملاتي پتروشيمي مبين نيز ركورد بيشترين ارزش معامله را دارا بود؛ به طوري كه در اين نماد بيش از ۳۷ ميليون سهم به ارزش ۱۵ ميليارد و ۴۰۳ ميليون معامله شد. آيفكس6/3 واحد افت كرد و به رقم ۷۹۳ واحد رسيد. ارزش معاملات فرابورس ايران نيز ۷۶ ميليارد و ۶۷۷ ميليون و ۲۰۰ هزار تومان بالغ شد كه اين رقم ناشي از دست به دست شدن ۱۴۹ ميليون و ۲۲ هزار سهم و اوراق مالي قابل‌معامله طي ۱۴ هزار و ۲۲۹ نوبت داد و ستد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون