• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3619 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۶ شهريور

تازه‌هاي نشر

رسانه، سرمايه و توسعه
«متغير پنهان در سرمايه‌گذاري» عنوان كتابي است كه به‌تازگي توسط انتشارات دنياي اقتصاد روانه بازار كتاب شده است. سيد ابراهيم عليزاده، نويسنده و گردآورنده اين كتاب است. وي روزنامه‌نگاري جواني است كه در حوزه اقتصاد مشغول به كار است. روزنامه‌نگار بودن نويسنده اين كتاب در توفيق آن سهم بسزايي دارد.
 از آنجايي كه روزنامه‌نگاران معمولا ارتباط خوبي با صاحبنظران مختلف در حوزه‌هاي گوناگون دارند و به همين واسطه ما در اين كتاب هم شاهد گفت‌وگوها و مصاحبه‌هاي مفصلي از اقتصاددانان، كارشناسان و مديران اقتصادي صاحبنام كشورمان نظير مسعود نيلي، محسن رناني، عيسي كلانتري، سيدصفدر حسيني، داود دانش‌جعفري، حجت ميرزايي و... هستيم.
 هادي خانيكي، استاد جامعه‌شناسي دانشكده علوم‌اجتماعي دانشگاه تهران نيز بر اين مجموعه مقدمه‌اي نوشته كه بر اهميت اين مجموعه مي‌افزايد. موضوعي كه وي در پيشگفتار اين كتاب به آن پرداخته نسبت ارتباطات و توسعه اقتصادي است.
علاوه بر اقتصاددانان، كارشناسان و مديران اقتصادي، با تعدادي از فعالان صاحبنام اين حوزه كه در بخش خصوصي مشغول به كار هستند نيز گفت‌وگوهايي انجام شده كه به كامل‌تر و كارآمدترشدن آن كمك كرده است.

دين و انديشه در تاريخ ايران
تاريخ ايران آكنده از خشونت و حادثه است؛ تاخت و تازها، فاتحان، جنگ‌ها و انقلاب‌ها. چراكه ايران تاريخي طولاني‌تر از بسياري كشورها دارد و جزو كشورهاي بزرگ جهان محسوب مي‌شود.
 اما تاريخ ايران بيش از اينها است. دين‌ها، عوامل موثر، جنبش‌هاي روشنفكري و انديشه‌ها بسياري مسائل را در ايران و همچنين خارج از ايران و گوشه و كنار دنيا تغيير داده‌اند. ايران يكي از كهن‌ترين تمدن‌هاي دنيا است؛ از همان آغاز از متفكرترين و پيچيده‌ترين تمدن‌هاي دنيا بوده است. جنبه‌هايي در تمدن ايران وجود دارد كه به نحوي از انحا تقريبا زندگي هر انساني را روي كره خاكي تحت‌الشعاع قرار داده است.
 اما چگونگي اين اتفاق و اهميت كامل اين تاثيرات غالبا ناشناخته و فراموش شده است. «امپراتوري انديشه» كتابي است از مايكل آكسورتي با ترجمه شهربانو صارمي كه توسط انتشارات ققنوس منتشر شده است.
اين كتاب مشتمل بر هفت فصل است كه از دوران ايران‌باستان و ظهور شخصيت‌هايي همچون زرتشت و كوروش تا ظهور عصر پهلوي و بعد از آن انقلاب 57 را شامل مي‌شود.

سبيل استاليني و كودتاي 28 مرداد
اپراي مردان سبيل استاليني رماني اجتماعي – سياسي است با محوريت كودتاي 28 مرداد سال 1332. اين رمان در سه فصل و با سه نگاه نسبت به اين حادثه بزرگ و تاثيرگذار تاريخ معاصر نوشته
 شده است.
اين كتاب به قلم محمد اسماعيل حاجي عليان و توسط انتشارات هيلا اكنون در دسترس علاقه‌مندان
 قرار دارد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون