• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3624 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۳ شهريور

خبر كوتاه

اجراي پايلوت رجيستري موبايل

حميدرضا دهقاني‌نيا، مديركل فناوري اطلاعات و ارتباطات ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز ضمن تشريح آخرين وضعيت اجراي طرح رجيستري موبايل، گفت: در حال حاضر مراحل مربوط به تست‌هاي اين طرح در مرحله پايلوت در حال انجام است. طرح رجيستري در بخش‌هاي فني از آذر سال گذشته آغاز شد. زماني كه كار بر اساس جداول زمانبندي شروع مي‌شود، قرار است كه نتيجه نخستين پايلوت در شهريور ماه امسال احصا شود. وي درباره جزييات اجراي طرح رجيستري به صورت آزمايشي و پايلوت عنوان كرد: نخستين پايلوت اين طرح به معني برگزاري آزمون‌هاي تست سيگنالينگ، ارتباط بين اپراتورها و ارتباط بين اپراتورها و سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي است كه بايد تست‌هاي مربوط به آنها برقرار شود، پس از انجام اين تست‌ها قرار است نتايج آن در انتهاي شهريور احصا شود. دهقاني‌نيا اضافه كرد: به دليل برخي ريزه‌كاري‌ها و جزييات بسيار زياد تا حدودي طرح رجيستري كند پيش مي‌رود اما كار در حال انجام است و آزمون‌ها و تست‌ها در حال انجام و پياده‌سازي است و بعد از اين مرحله و بر اساس نتايج آزمون‌هاي پايلوت، براي گسترده كردن طرح گام دوم آزمون‌ها را‌برداريم. تاكنون نتايج تست‌هاي پايلوت انجام شده مثبت و موفقيت‌آمير بوده؛ هر چند هنوز تمامي تست‌ها انجام نشده است.


استانداردهاي خودرويي افزايش مي‌يابد

استانداردهاي خودرويي به ۸۱ استاندارد افزايش خواهد يافت. در جديدترين جلسه شوراي سياستگذاري خودرو، سازمان ملي استاندارد گزارشي از تدوين استانداردهاي جديد خودرويي ارايه كرد. طبق اين گزارش ظرف سه سال آينده استانداردهاي اجباري خودرو به ۸۱ استاندارد افزايش خواهد يافت. در ابتدا نيز تا پايان سال جاري استانداردهاي ۵۱ گانه ايمني فعلي به‌روزرساني خواهند شد. همچنين در سه سال‌ آينده به تدريج استانداردهاي جديد پياده‌سازي و اجرا خواهند شد. در ادامه جديدترين جلسه شوراي سياستگذاري خودرو شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران گزارشي از وضعيت خدمات پس از فروش خودرو در ايران ارايه كرد. به دنبال اين گزارش وزير صنعت، معدن و تجارت از خودروسازان خواست در جهت ارتقاي رضايتمندي و تكريم مشتريان در شبكه خدمات پس از فروش خود حركت كنند. محمدرضا نعمت‌زاده همچنين با اشاره به خطرات استفاده مصرف‌كنندگان از قطعات يدكي تقلبي و غير استاندارد از خودروسازان خواست در زمينه استفاده از قطعات يدكي اصلي به مصرف‌كنندگان اطلاع‌رساني كنند.


اوپك در نشست الجزاير دامنه قيمت تعيين نمي‌كند

دبيركل اوپك مي‌گويد هدف اين سازمان در نشست غيررسمي الجزيره، ايجاد ثبات در بازار نفت است. خبرگزاري رسمي الجزاير (اي پي اس) به نقل از محمد باركيندو، دبيركل سازمان كشورهاي صادر‌كننده نفت (اوپك) گزارش داد كه وزيران نفت و انرژي كشورهاي عضو اين نهاد نفتي در نشست اواخر سپتامبر در الجزاير، به جاي تعيين يك دامنه قيمتي قطعي، در پي ايجاد ثبات در بازار نفت هستند. قرار است وزيران نفت و انرژي كشورهاي عضو اوپك در حاشيه اجلاس مجمع بين‌المللي انرژي (آي.‌اي.اف) كه از ٢٦ تا ٢٨ سپتامبر (پنجم تا هفتم مهر ماه) در الجزاير برگزار مي‌شود، براي بررسي بازار جهاني نفت، نشست غيررسمي تشكيل دهند.‌ اي‌پي‌اس افزود: باركيندو اين سخنان را پس از ديدار جمعه شب (١٩ شهريور ماه) با نورالدين بوطرفه و خالد الفالح، وزيران نفت و انرژي الجزاير و عربستان سعودي در پاريس گفته است. دبيركل اوپك تاكيد كرده است: بازار نفت بايد با كاهش نوسان قيمت‎ها تثبيت شود و ما براي بازگرداندن ثبات هميشگي به بازار، تلاش مي‌كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون