• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3624 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۳ شهريور

عدد نوشت

عرضه گوسفند در ميادين شهرداري

در شرايطي كه امروز بسياري از مردم به دنبال خريد دام زنده براي ذبح در عيد قربان هستند، معاون وزير كشاورزي از عرضه دام زنده در ميادين ميوه و تر‌بار شهرداري‌هاي تهران و شهرستان‌ها به قيمت كيلويي حدود ۱۴ هزار تومان خبر داد و گفت: نه تنها هيچ كمبودي در عرضه دام زنده وجود ندارد بلكه مي‌توانيم بخشي از مازاد خود را به كشورهاي همسايه صادر كنيم. حسن ركني اظهار كرد: با هماهنگي كه با شهرداري‌ها صورت گرفته در ميادين ميوه و تره‌بار در همه مناطق شهرداري تهران و شهرستان‌ها دام زنده مورد نياز مردم براي قرباني كردن تحت نظارت سازمان دامپزشكي عرضه مي‌شود و محل‌هاي عرضه دام زنده مشخص شده است. وي با بيان اينكه هر كيلوگرم دام زنده امروز در ميادين ۱۴ هزار تومان عرضه مي‌شود، افزود: با توجه به اينكه در مناطق مشخص شده شهرداري هزينه حمل و نقل و جابه‌جايي و ديگر خدمات براي متوليان آن قابل تصور است اين قيمت منطقي به نظر مي‌رسد و در اين ميان سهم دامداران و توليدكنندگان براي هر كيلوگرم دام زنده حدود ۱۲هزار تومان است.
 
رشد توليد ميني‌بوس‌ها

مردادماه امسال توليد انواع ميني‌بوس و ميدل‌باس در ايران 7/62 درصد افزايش يافته است. در اين مدت توليد اين محصولات در گروه بهمن 6/42 درصد افزايش يافته و از ۱۴ دستگاه در مرداد ۱۳۹۴ به ۲۰ دستگاه افزايش يافت. توليد انواع ميني‌بوس و ميدل‌باس در پيشرو ديزل آسيا نيز افزايشي بوده و از صفر دستگاه در مرداد ماه سال گذشته به سه دستگاه افزايش يافته است. توليد اين محصولات در سروش ديزل مپنا نيز افزايش يافته و از صفر دستگاه در مرداد ۱۳۹۴ به ۳۰ دستگاه افزايش يافته است. اما در اين مدت توليد انواع ميني‌بوس و ميدل‌باس در ايران خودرو ديزل برخلاف شركت‌هاي ديگر كاهش يافته و با افت 9/18 درصدي از ۳۷ دستگاه در مرداد سال گذشته به ۳۰ دستگاه كاهش يافته است.

سهم بيمه‌اي پرتفوي نفت و انرژي

مديرعامل بيمه تعاون از رشد ۱۰۶ درصدي حق بيمه تعاون در چهارماه نخست امسال خبر داد و گفت: ۳۰ درصد پرتفوي نفت و انرژي كشور در بيمه تعاون است. حميدرضا كاوه، اظهار كرد: بيمه تعاون به عنوان يك تعاوني ملي و بين‌المللي، پروژه‌هاي نفت و گاز، پتروشيمي و صنعت هوايي را هم بيمه مي‌كند و بزرگ‌ترين بيمه‌گر بخش نفت و انرژي كشور شناخته مي‌شود به نحوي كه ۳۰ درصد پرتفوي نفت و انرژي كشور متعلق به بيمه تعاون است. وي افزود: خوشبختانه استانداردهاي آلمان را گذرانده‌ايم و بيمه‌نامه‌اي كه در ايران صادر مي‌كنيم عينا شركت اتكايي مونيخ مي‌پذيرد و براي ما شرطي نمي‌گذارد، لذا در صنعت نفت از مقبوليت خوبي بين نفت و انرژي كشور برخورداريم و اين مساله در چهار ماهه سال ۱۳۹۵ رشد ۱۰۶ درصدي حق بيمه را به دنبال داشت كه براي يك شركت سه ساله عدد خوبي است.
 
افزايش پيك مصرف برق

پيك مصرف برق روزانه با افزايشي ۵ هزار و ۷۰۵ مگاواتي نسبت به روز گذشته روبه‌رو شد. پيك مصرف برق روزانه (شنبه) با ثبت ركورد ۴۴ هزار و ۶۷۴ مگاوات نسبت به مدت مشابه روز گذشته با افزايش ۵ هزار و ۷۰۵ مگاواتي روبه‌رو شد. بر پايه اين گزارش، پيك مصرف برق روزانه با ثبت رقم ۴۴ هزار و ۶۷۴ مگاوات و كاهش قابل توجه ۶ هزار و ۱۳۵ مگاواتي نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبه‌رو شد. همچنين آمارهاي شركت مديريت شبكه برق نشان مي‌دهد كه ميزان مبادلات برق به يك هزار و ۸۶۱ مگاوات رسيد كه يك هزار و ۴۱۰ مگاوات آن صادر و ۴۵۱ مگاوات آن وارد شده است. ذخيره نيروگاهي در اين روز معادل ۳ هزار و ۸ مگاوات گزارش شد كه در مقايسه با مدت مشابه ديروز ۳ هزار و ۶۶ مگاوات كاهش نشان مي‌دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون