• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3155 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۴ دي

تشكل‌ها

توليد عسل زنبور نديده در كشور |هزينه توليد عسل در كشور صد درصد افزايش يافته است. مديرعامل اتحاديه سراسري زنبورداران با بيان اينكه قيمت عسل طبيعي بين 40 تا 60 هزار تومان است، گفت: در سال جاري متوسط برداشت عسل طبيعي از هر كندو بين 3 تا 5 كيلوگرم بوده درحالي كه اين ميزان بايد بين 5/13 تا 14 كيلوگرم باشد. رييسي با بيان اينكه عسل‌هايي كه به قيمت 17 تا 18 هزار تومان به فروش مي‌رسند عسل طبيعي نيستند، افزود: در كشور ما سه نوع عسل وجود دارد، نوع اول عسل‌هاي طبيعي و نوع دوم عسل‌هاي تغذيه‌يي هستند كه در توليد نوع دوم به زنبور مخلوط آب و شكر خورانده مي‌شود و در اين حالت ممكن است زنبورداران حتي تا 80 كيلوگرم نيز از يك كندو عسل برداشت كنند. وي ادامه داد: نوع سوم عسل‌هاي دست‌ساز يا زنبور نديده هستند كه با گلوكز و اسانس بدون دخالت زنبور توليد   مي‌شوند.

تعليق 55 مجوز دفاتر خدمات مسافرت هوايي|مديركل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شركت‌ها و موسسات هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري از تعليق 55 مجوز دفتر خدمات مسافرت هوايي در 9 ماه ابتداي سال 93 خبر داد. مرتضي دهقان گفت: با هدف نظارت برعملكرد دفاتر و شركت‌هاي خدمات مسافرت هوايي و اطمينان از وضعيت و مطابقت اين دفاتر با مفاد آيين‌نامه نظارت بر تاسيس و فعاليت دفاتر خدمات مسافرت هوايي، جهانگردي و زيارتي مصوب هيات وزيران، همواره از دفاتر مذكور بازرسي مستمر به عمل مي‌آيد.

هشدارهايي براي خريد برچسب موبايل|رييس انجمن فروشندگان سيم‌كارت، گوشي و لوازم جانبي خاطرنشان كرد: از يك برچسب موبايل نمي‌توان انتظار معجزه داشت و بايد از پرداختن بهاي بالايي كه به بهانه‌هاي مختلف براي آن تعيين مي‌شود خودداري كرد. افشار فروتن درباره برچسب‌هاي محافظ گوشي تلفن همراه كه از قيمت‌هايي حدود 2000 تومان گرفته و گاهي تا بالاي صد هزار تومان هم به فروش مي‌رسند گفت: اين برچسب‌ها جزو لوازم جانبي گوشي تلفن همراه محسوب مي‌شوند و گاهي ممكن است عده‌يي براي سودجويي اسم‌هاي مختلفي روي آن گذاشته و تبليغات مختلفي براي آنها انجام دهند. وي ادامه داد: گاهي به عنوان مثال گفته مي‌شود كه برخي برچسب‌ها ضربه‌هايي در اندازه‌هاي مختلف را دفع كرده و گوشي تلفن همراه را در برابر آن محافظت مي‌كنند كه طبيعتا قبول چنين مواردي به دور از منطق است.

انتقاد صنايع نساجي از اعمال تعرفه ترجيحي |رييس اتحاديه توليدكنندگان و صادركنندگان صنايع نساجي ايران از قرارداد تجارت ترجيحي ايران و تركيه در زمينه نساجي انتقاد و پيشنهاد كرد كه به جاي تجارت ترجيحي، كارخانه‌هاي نساجي مشترك با ترك‌ها راه‌اندازي كنيم. سعيد حسين‌زاده با بيان اينكه مجموع ارقام تجارت ترجيحي ايران و تركيه در دو تا سه فهرست است كه شكلات، ماهي و... نيز شامل آن مي‌شود، به ايسنا گفت: در بخش نساجي تقريبا تمامي موارد از جمله پوشاك، پارچه، نخ و فرش در اين فهرست آمده كه شامل تخفيف 40 درصدي عوارض مي‌شود.

فعاليت غيرقانوني ميوه‌فروشان دوره‌گرد | رييس اتحاديه ميوه و سبزي‌فروشان بر ضرورت برخورد قانوني و جدي با وانت‌بارها يا دوره‌گردهايي كه اقدام به ميوه‌فروشي در محله‌هاي مختلف مي‌كنند تاكيد كرد. حسين مهاجران به ايسنا، گفت: سال‌ها شكايات و اعتراضاتي مبني بر فعاليت دوره‌گردها، وانتي‌ها يا كساني كه با چرخ دستي ميوه مي‌فروختند كرديم و شهرداري نيز اقداماتي براي برخورد با آنها انجام داد. اين برخورد هر از گاهي انجام مي‌شد ولي ظاهرا شهرداري حريف آنها نشد و حالا شاهديم كه آنها آزادانه و به راحتي فعاليت مي‌كنند و اين موضوع سال‌هاست كه واحد‌هاي صنفي ما را با مشكل مواجه كرده و در روند فعاليت آنها تاثير‌ گذاشته است. وي تاكيد كرد: فعاليت آزادانه اين دوره‌گرد‌ها به نوعي ارايه‌ مجوز به آنهاست چون كسي با آنها برخورد نمي‌كند. بسياري از اين وانتي‌ها با بلند‌گوها موجب آلودگي صوتي مي‌شوند و همين موضوع باعث شده كه مردم از آنها شكايت كنند ولي شاهديم كه آنها آزادانه مشغول فعاليت   هستند.

وفور سيب در بازار ميوه| در حال حاضر سيب كيلويي 1500 تا 3500 تومان است، امسال سيب به وفور يافت مي‌شود و به پايين‌ترين قيمت رسيده است. همچنين نارنگي بندرعباس كيلويي 8500 تومان، نارنگي شمال كيلويي 5500 تا 6000 تومان، پرتقال جنوب كيلويي 1500 تا 3500 تومان و پرتقال شمال كيلويي 1500 تا 3000 تومان به فروش مي‌رسد. موز نيز 2800 تا 3200 تومان و خيار 1500 تا 2500 تومان فروخته مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون