• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3155 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۴ دي

اظهارات وزارت ارشاد درباره پناهي و ميلاني


سخنگوي وزير ارشاد موضع اين وزارتخانه را درباره احضار تهمينه ميلاني به دادگاه، فعاليت و حضور جعفر پناهي در ايران و جشنواره‌هاي خارجي، لغو كنسرت‌هاي مجوزدار در شهرستان‌ها و حتي پوستر جشنواره تئاتر اعلام كرد.

اقتدار فرهنگي در جذب هنرمندان است

نوش‌آبادي در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره وضعيت فعاليت جعفر پناهي - كارگردان سينما - در ايران و حضور فيلم‌هاي او در جشنواره‌هاي خارجي، به خصوص جشنواره فيلم برلين اظهار كرد: وزارت ارشاد تا زماني كه اثري به آن ارايه نشده، نمي‌تواند اظهارنظر كند. بستر حضور همه كساني كه قصد خدمت به فرهنگ و هنر كشور را دارند، فراهم است اما با آنهايي كه طبق ضوابط و قوانين دچار مسائلي هستند و فعاليت‌شان با وقفه مواجه شده طبق قوانين رفتار خواهد شد. اين‌طور نيست كه وقتي يك نفر از يك حق اجتماعي محروم مي‌شود، در مقام امنيتي و سياسي به موضوع او رسيدگي كنيم. هدف ما زمينه‌سازي براي حضور افراد مختلف در حوزه فرهنگ و هنر است.  او افزود: قرار نيست ما افراد را تعقيب كنيم و جبهه‌گيري و صف‌آرايي داشته باشيم. اقتدار فرهنگي كشور زماني محقق مي‌شود كه ما هنرمندان را جذب كنيم و درست نيست كه به‌خاطر خطاها و اشتباهات مقطعي افراد در يك دوره خاص، مهر ابطال بر پيشاني آنها بزنيم و آنها را براي هميشه مجرم بدانيم. يك ايراني متعهد هرگز سياه‌نمايي نمي‌كند. آنهايي كه دست به اين كار مي‌زنند فقط نام ايراني بودن را يدك مي‌كشند و با رفتارهاي‌شان ارزش‌هاي فرهنگي ملت را زير سوال مي‌برند. سياست ما جذب كساني است كه در مقطعي اشتباه كرده‌اند، اما حالا مي‌خواهند براي تقويت و اعتلاي فرهنگ خودي تلاش كنند.

گله از حاشيه كنسرت‌ها

سخنگوي وزير ارشاد در پاسخ به اين پرسش كه چرا برخي كنسرت‌ها با وجود داشتن مجوز در شهرستان‌ها لغو مي‌شوند، گفت: ما هم نسبت به اين اتفاقات گله‌مند هستيم و معتقديم وقتي يك كنسرت مراحل قانوني خودش را طي مي‌كند و از نهادهاي ذي‌ربط مجوز مي‌گيرد، دليلي بر لغو آن نبايد وجود داشته باشد. متاسفانه اتفاقات، حاشيه‌ها و دخالت‌هاي بي‌موردي كه نگراني‌هاي امنيتي در پي دارد، باعث مي‌شود كه مقامات سياسي و امنيتي براي حفظ نظم و جلوگيري از اخلال در جامعه مجبور به تعطيلي كنسرت‌ها شوند.

موضوع احضار تهمينه ميلاني به دادگاه براي ما روشن نيست

سخنگوي وزير ارشاد در بخش ديگري از اين نشست درباره احضار تهمينه ميلادي به دادگاه گفت: محتواي متن احضاريه و اتهامي كه به ايشان وارد شده هنوز براي ما روشن نيست و نمي‌دانيم كتابي كه قبلا مجوز گرفته چطور باعث احضار ايشان به دادگاه شده است. حتي براي خود متهم هم هنوز تفهيم اتهام نشده و ناشر هم اظهار بي‌اطلاعي كرده است. بايد ببينيم كه اين موضوع شاكي خصوصي دارد يا مدعي‌العموم آن را مطرح كرده است.

پوستر جشنواره تئاتر فجر تغيير خواهد كرد

سخنگوي وزير ارشاد درباره وضعيت برگزاري جشنواره تئاتر فجر نيز اظهار كرد: با توجه به حاشيه‌هايي كه براي پوستر رونمايي‌شده جشنواره تئاتر فجر اتفاق افتاد و انتقاد هنرمندان را درپي داشت، قرار شده يك پوستر جديد با محتوا، پيام و نماد تازه براي اين جشنواره در نظر گرفته شود. اينكه ما پذيرفتيم اين پوستر در حد جشنواره بزرگ تئاتر نيست، اتفاق خوبي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون