• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3155 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۴ دي

شهردار اهواز در مراسم افتتاحيه زيرگذر خليج فارس:

خليج فارس پاره تن ايران، نماد وحدت در كشور و سمبل اتحاد در منطقه به شمار مي‌رود

 افتتاح نخستين زيرگذر تاريخ شهر اهواز كه هميشه وجود اين نوع تقاطع‌هاي غيرهمسطح در اين شهر احساس مي‌شد سرانجام با نام سيد خلف موسوي شهردار فعلي شهر اهواز سند خورد.
نخستين زيرگذر تاريخ شهر اهواز كه با نام خليج فارس نامگذاري شده عصر روز 17/10/93 و به مناسبت ميلاد پيامبر و طبق وعده‌يي كه از قبل شهرداري اهواز داده بود با حضور مسوولان شهري و استاني به بهره‌برداري رسيد تا ترافيك كشنده يك نقطه از شهر پرترافيك اهواز رفع شود.
ازدحام و تراكم خودروها در ميدان دروازه به يكي از مشكلات ديرينه منطقه تبديل شده بود. استقرار ايستگاه قطار شهري در ميدان مزبور نيز به معناي لزوم تسريع در حل مشكلات ترافيكي مي‌بود و بايد با نگاهي به چشم‌انداز آينده اين منطقه در اين خصوص تصميم گرفته مي‌شد.
چرا كه منطقه دروازه به لحاظ قرارگيري در مفصل يكي از اصلي‌ترين رينگ‌هاي مواصلاتي در شهر اهواز همواره دچارمشكل تراكم وسايط نقليه و نتيجتا ترافيكي سرسام آور در روزهاي عادي و عذاب‌آور در فصول گرم سال مي‌شد و شهرداري اهوار مطابق برنامه‌هاي بلندمدت خود تا سال 95 فرصت داشت اين گره را بگشايد و اين بار در تلاشي كم نظير شاهد بهره‌برداري از اين پروژه، ماه‌ها پيش از مهلت زماني تعيين شده هستيم.
زيرگذري كه به جهت استقرار در منطقه محروم هفت شهر اهواز نقش بايسته‌يي در رفع محروميت و اميدبخشي در شهروندان ساكن اين مناطق ايفا خواهد كرد.
محدوده قرار‌گيري زيرگذر خليح فارس در ميدان دروازه و در مجاورت مناطقي چون حصيرآباد، چهارصد دستگاه، عامري و سخيريه است. طول اين زيرگذر با احتساب 150 متر تونل و 180 متر رمپ به 330 متر مي‌رسد.
عرض زيرگذر خليج فارس بيش از هشت متر، حجم خاكبرداري 10 هزار متر مكعب، تعداد شمع‌هاي به كار رفته 515 با عمق 12متر و طول شمع‌ريزي 6180 است كه در دو طرف اين زيرگذر چهار ديوار بتني به طول 3000 متر و ارتفاع مفيد 5/4 متر تا 5/6 متر ايجاد شده است.
حجم بتن‌ريزي در پروژه زيرگذر خليج فارس بالغ بر شش هزار مترمكعب بوده و اعتباري كه براي اين پروژه هزينه شده است 65 ميليارد ريال محاسبه شده است و 35 هزار متر مربع نيز آسفالت پيش‌بيني شده است.
زيرگذر خليج فارس باعث خواهد شد از ميدان شهيد بندر تا تقاطع شهيد رستگاري شاهد هيچ گونه گره ترافيكي نباشيم و مسير اتوبان پاسداران - بهبهاني به طول سه كيلومتر عملكرد بزرگراهي پيدا خواهد كرد و پيش بيني مي‌شود زيرگذر خليج فارس ظرفيت تردد 3000 خودرو در باند شمالي و جنوبي را داشته باشد.

بلوار آيت‌الله بهبهاني اهواز دو طبقه مي‌شود
سيد خلف موسوي شهردار اهواز در آيين افتتاح زيرگذر خليج فارس كه شامگاه چهارشنبه در محل اين پروژه برگزار شد، اظهار كرد: خليج فارس پاره تن ايران، نماد وحدت در كشور و سمبل اتحاد در منطقه به شمار مي‌رود و نامگذاري اين زيرگذر به خليج فارس بسيار مبارك و ميمون است.
وي با بيان اينكه تجربه نشان داده كه مردم اهواز منتظر اقدامات عمراني شهرداري و شوراي شهر هستند، ادامه داد: اگر در سطح شهر كاري انجام مي‌شود به نام مردم اهواز است و با پول مردم كارها انجام مي‌شود ولي مهم استفاده مناسب از وقت و امكانات است.

كارهاي عمراني با صرفه جويي در شهرداري
شهردار اهواز بيان كرد: براي انجام كارهاي عمراني و خدماتي در كلانشهر اهواز حتي يك ريال از هيچ ارگان و دستگاهي كمك نگرفته‌ايم. شورا و مجموعه شهرداري با صرفه‌جويي، توانمندي و كار به موقع اين پروژه‌ها را به سرانجام رسانده‌اند.
وي در رابطه با زيرگذر خليج فارس گفت: اين زير گذر در دو سال گذشته آغاز شد و زماني كه شوراي چهارم سر كار آمد تنها 10 درصد آن انجام شده بود كه بعد از آن با تلاش و پيگيري اين زيرگذر به پايان رسيد.
موسوي با بيان اينكه عمليات تعريض پل سوم (شهيد دقايقي) در دهه فجر سال جاري به بهره‌برداري خواهد رسيد، تصريح كرد: روگذر جوادالائمه با 20 ميليارد تومان اعتبار نيز در حال انجام است كه يكي ديگر از گره‌هاي ترافيكي شهر را باز خواهد كرد.
وي از آغاز عمليات تقاطع غير همسطح چهارشير تا پايان امسال خبر داد و بيان كرد: اين تقاطع با 70 ميليارد تومان اعتبار انجام خواهد شد و به يكي از بزرگ‌ترين پروژه‌هاي عمراني و زيباترين نماد براي كلانشهر اهواز تبديل مي‌شود.  شهردار اهواز تصريح كرد: بعد از ميدان بار قديم، 5/3 كيلومتر از اتوبان آيت‌الله بهبهاني به صورت دو طبقه ساخته خواهد شد كه از پروژه‌هاي قابل افتخار در دوره شوراي چهارم خواهد بود.
وي به جلسه پرسش و پاسخ از شهردار در شوراي شهر اهواز اشاره كرد و افزود: در آن جلسه از من سوال شد كه اين پروژه‌هاي عمراني ممكن است باعث غفلت از حاشيه‌ها و مناطق محروم شود اما بايد گفت كه ما مصمم هستيم كه حتي يك ريال از پروژه‌ها و اعتبارات مناطق محروم كم نكنيم.

چهره اهواز دگرگون مي‌شود
موسوي ادامه داد: با بانك شهر توافقاتي داشته‌ايم كه بعد از طي ترتيبات قانوني چهره شهر اهواز به طور اساسي تغيير خواهد كرد.
وي با بيان اينكه شروع پروژه‌هاي بزرگ ريسك است كه مردم متحمل رنج‌ها و زحمت‌هاي آن مي‌شوند، عنوان كرد: ما وظيفه داريم كارهايي را كه انجام مي‌دهيم به اطلاع مردم برسانيم.
شهردار اهواز اظهار كرد: ما همه مصمم هستيم بدون حاشيه در خدمت مردم اهواز باشيم و عده‌يي كه حاشيه‌سازي مي‌كنند متوجه خواهند شد كار به جايي نمي‌برند و نمايندگان مردم در شوراي اسلامي شهر حافظ اموال و منافع آنها هستند زيرا اين هزينه‌هايي كه در شهر مي‌شود از اموال شهرداري نيست بلكه حق الناس است.

حجت‌الاسلام قربانعلي سعادت‌نيا، رييس شوراي اسلامي شهر اهواز:
سال آينده ورودي‌هاي زيبايي در اهواز خواهيد ديد و گرد محروميت از مناطق حاشيه‌يي و محروم اهواز زدوده مي‌شود.
حجت‌الاسلام قربانعلي سعادت‌نيا اظهار كرد: خوزستان و كلانشهر اهواز به دليل اينكه سال‌ها با جنگ تحميلي درگير بود بسيار عقب مانده است و مشكلات بسياري در اين شهر وجود دارد كه بايد با اتحاد و در كنار هم مشكلات را از سر راه ‌برداريم. وي ادامه داد: در دوره‌هاي گذشته شورا 9 نفر بود اما در حال حاضر شوراي چهارم از 21 نفر تشكيل شده كه همگي آنها انسان‌هايي با تحصيلات بالا هستند بنابراين اين دوره شورا از پتانسيل بالايي برخوردار است. رييس شوراي شهر اهواز بيان كرد: امروز اگر مي‌بينيم پروژه‌ها يكي پس از ديگري رنگ و روي كلانشهر اهواز را عوض مي‌كند به واسطه تلاش و برنامه‌هايي است كه در شوراي شهر برنامه‌ريزي و پايه‌گذاري مي‌شود. وي عنوان كرد: امسال كه بودجه 94 شهرداري اهواز به شوراي شهر تقديم مي‌شود با دقت بيشتري بررسي و نواقص بودجه 93 برطرف خواهد شد. در اين بودجه سعي خواهيم كرد نيازهاي شهر را ببينيم و براساس آن برنامه‌ريزي كنيم.
سعادت‌نيا با بيان اينكه شوراي شهر اهواز در جريان همه مشكلات مردم است، تصريح كرد: سال آينده ورودي‌هاي زيبايي در اهواز خواهيد ديد و گرد محروميت از مناطق حاشيه‌يي و محروم اهواز زدوده مي‌شود.
وي در پايان اظهار كرد: برخي زماني كه كاري در شهر انجام مي‌شود مي‌گويند هدف سياسي پشت آن است و وقتي كاري نمي‌كنيم آن را نشان از ضعف مي‌دانند، بايد به آنها گفت كه شوراي شهر اهواز با همدلي و خيلي محكم پشت سر شهردار است و از وي حمايت مي‌كند.

زيرگذر خليج فارس 3/6 ميليارد تومان ساخته شد
جمشيد سلحشور اظهار كرد: پروژه زيرگذر خليج فارس براي سهولت در عبور و مرور شهري و عدم ايجاد تقاطع عبوري بعد از بلوار آيت‌الله بهبهاني به صورت دوربرگردان در دستور كار شهرداري قرار گرفت.
وي با بيان اينكه طراحي و اجراي اين پروژه توسط نيروهاي متخصص و توانمند خوزستان انجام شد، ادامه داد: پيمانكار اين پروژه سازمان عمران ساحل كارون بود كه طول زير گذر با احتساب رمپ‌ها 333 متر است.
سلحشور هزينه زير گذر خليج فارس را 6 ميليارد و 300 ميليون تومان بيان كرد و گفت: اين زيرگذر برطرف كننده پنج هزار و 800 تداخل وسيله نقليه در ساعت است.
مدير كل امور شهري استانداري خوزستان نيز در اين نشست اظهار كرد: اميدوارم هفته وحدت تجلي‌گر وحدت در همه امور كلانشهر اهواز باشد زيرا پروژه‌هاي بزرگ در شهر انجام نمي‌شود مگر اينكه همدلي، وحدت و هماهنگي بين مسوولان و دستگاه‌ها برقرار شود.
پيمان كاظمي‌نژاد ادامه داد: در اين ميان شهرداري به عنوان دستگاه مادر عمل مي‌كند و پشت سر آن دستگاه‌هاي ديگر درگير هستند و حركت مي‌كنند.
مدير كل امور شهري استانداري خوزستان بيان كرد: در هنگام تصميم‌گيري براي يك پروژه جلسات متعددي براي به هدف رسيدن آن از فاز صفر تا طراحي و اجرا در استانداري خوزستان تشكيل مي‌شود تا مشكلات و معضلات سر راه برطرف شود.
وي با تاكيد بر اينكه هدف از اجراي پروژه‌هاي عمراني در سطح شهر خدمت به مردم است عنوان كرد: اين پروژه‌هاي بزرگ كه شاهد افتتاح آنها هستيم آسايش مردم را به دنبال خواهد داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون