• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3155 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۴ دي

خبر كوتاه

نامه شش‌‌بندي فرهنگيان فومن به وزير آموزش و پرورش

جمعي از معلمان شهرستان فومن در نامه‌يي كه رونوشت آن به دفتر رهبري، رياست جمهوري و رييس ديوان عالي كشور ارسال شده است نسبت به شرايط حقوقي و معيشتي خود گله‌مند شده و خواستار رفع آن شدند.
به گزارش سايت سخن معلم، در اين نامه به پايين بودن حقوق، اجرا نشدن نظام هماهنگ پرداخت، عدم افزايش متناسب حقوق معلمان نسبت به ساير دستگاه‌ها، به موقع پرداخت نكردن حق‌التدريس‌ها، كندي روند طرح رتبه‌‌بندي معلمان و پايين بودن فرهنگيان از خط فقر اعتراض كردند. امضاكنندگان اين نامه موارد ذكر شده را از مهم‌ترين دغدغه‌هاي معيشتي معلمان دانسته‌اند.

استيضاح وزير آموزش و پرورش ناشي از دلنگراني‌هاي آموزش‌و پرورش نيست

گرچه احتمال دارد اين‌بار هم موضوع ختم به خير شود اما نبايد فضاي پديد آمده براي گفت‌وگو و بحث در اين باره را دست‌كم گرفت و از آن عبور كرد بلكه بايد به تحليل عوامل دروني و بيروني موثر در ناكارآمدي در گسترده‌ترين وزارتخانه پرداخت.
محمدرضا نيك‌نژاد، از فعالان صنفي و مدني با بيان اين مطلب به سايت جماران، طرح استيضاح وزير آموزش و پورش از سوي برخي نمايندگان را ناشي از دلنگراني‌هاي آموزشي و پرورشي ندانسته و دلايل ارايه شده توسط طراحان را فقط يك پوشش براي اهداف سياسي مي‌داند.

قدرت مانور وزير آموزش و پرورش در بودجه را از او گرفته‌ا‌ند

هنگامي كه از تمام بودجه اختصاص يافته به وزارتخانه آموزش و پرورش، وزير مجبور است 95 درصد را خرج حقوق پرسنل كند چگونه مي‌توان انتظار داشت كه برخي از مسائل و مشكلات موجود اين وزارتخانه حل شود.
جواد هروي، رييس كميته آموزش عالي كميسيون آموزش مجلس انتقادها به وزير آموزش و پرورش را سياسي و نابجا خواند و به خبرگزاري پانا گفت: وقتي قدرت مانور وزير آموزش و پرورش را دربودجه از او گرفته‌اند چگونه انتظار دارند وزارتخانه بتواند اقدامي جز رتق و فتق امور پرسنل خود را انجام دهد.

انجام انتصابات با استعلام از وزارت اطلاعات

فارس: اظهارنظرها در خصوص دعوت به كار افراد مساله‌دار و مرتبط با فتنه در آموزش و پرورش، اشتباه است و افزوده: تمام انتصابات در آموزش و پرورش با استعلام از وزارت اطلاعات و از طريق حراست آموزش و پرورش صورت مي‌گيرد.

تجربه اعتياد دانشجويان در دوره دانش‌آموزي

67 درصد از دانشجويان معتاد در دبيرستان مواد مخدر را تجربه كرده‌اند و دانشجوياني هم كه در خانه‌هاي مجردي يا خوابگاه‌ها زندگي مي‌كنند بيش از سايرين در معرض اعتياد قرار دارند.عليرضا جزيني، قائم‌مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بيان اين مطلب افزود: معتقدم از دو جنبه دانشگاه‌ها بايد فعاليت كنند؛ يكي علمي كردن مبارزه با مواد مخدر و ديگري اجراي پيشگيرانه در حوزه دانشجويي.
ايشان افزود: اين آسيب‌ها را اساتيد، والدين، مديران و مسوولان بايد بدانند تا براي آن برنامه‌ريزي كنند. اگر اطلاعات كافي نباشد برنامه‌ريزي‌ها هم ناكارآمد خواهد بود.

مفيدترين نيروها براي آموزش و پرورش تربيت معلمي‌ها هستند

خسرو نظري، رييس مركز برنامه‌ريزي منابع انساني و فناوري اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفته معتقديم راهي كه 30 سال آن را تجربه كرديم راه خوبي بوده اما مي‌توان با استفاده از ظرفيت ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگيان به طور همزمان از ظرفيت مراكز تربيت معلم هم استفاده كرد. وي تاكيد كرده است بهترين نيروهايي كه توانسته‌اند براي اين وزارتخانه مفيد واقع شوند نيروهايي بودند كه از كانال تربيت معلم جذب شده‌اند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون