• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3659 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۸ آبان

نماز جمعه

انتقاد از برنامه‌هاي ترامپ و كلينتون در نماز جمعه تهران

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران، اظهار كرد: اگر مسيحيت فرهنگ درستي داشت اين دو آدم بي‌ربط و مزخرف به نام كانديداي رياست‌جمهوري در امريكا حرف نمي‌زدند و مي‌بينيم تمام شعارهاي‌شان در آدمكشي و جنايت است. به گزارش ايسنا، آيت‌الله امامي كاشاني در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه تهران، گفت: امروز مي‌خواهند اسلام را از محتوا بيندازند و مي‌خواهند اساس آن را به عناوين مختلف از بين ببرند و بعضا مي‌بينيم اسلام را غلط تفسير مي‌كنند و آدم‌هايي همچون آل سعود و امثال آن‌كه نوكر غرب و استكبار هستند با آنها همراه شده‌اند و همان بساطي كه بني مروان بر سر اسلام آورد، اكنون با اسلام مي‌كنند. وي تصريح كرد: امروز نيز ما با چنين شرايطي مواجه هستيم، فرهنگ اسلام به اين وضع افتاده و فرهنگ مسيحيت نيز چنين است. اگر مسيحيت فرهنگ درستي داشت اين دو آدم بي‌ربط و مزخرف كه حيف كلمه آدم روي آنها بگذاريم به نام كانديداي رياست‌جمهوري در امريكا حرف نمي‌زدند. تمام شعارهاي‌شان در آدم‌كشي و جنايت است و به جاي اينكه بگويند براي ملت امريكا چه مي‌كنيم عليه ملت‌هاي مظلوم شعار مي‌دهند.آيت الله امامي كاشاني يادآور شد: اگر امريكا و اروپا به انسانيت خود بازگردند يك نفر به اينها رأي نمي‌دهد و اين دو نفر را از جامعه طرد مي‌كنند و دليل اينكه اينها به خود اجازه مي‌دهند اينگونه حرف بزنند اين است كه ملت‌ها محتواي خود را از دست داده‌اند و جوان‌ها راه فساد، مشروب، الكل، رقص، ساز و آواز پيش گرفته‌اند. اما راه دنيا انتظار فرج است. امامي كاشاني تصريح كرد:  زير بار ظلم نرويم، بر جنايت‌هايي كه مي‌شود صبر كنيم، تسليم اين همه جنايات نشويم و 13 آباني كه در پيش است خشم ملت ايران بود اما در اين 37 سال خشم‌ها گسترده‌شده چون مظلومان در سطح جهان بيشتر شده‌اند.


دلجويي امام جمعه اصفهان از زرتشتيان
امام جمعه اصفهان گفت: ايستادگي در برابر استكبار آموخته‌اي است كه از مكتب عاشورا به ما رسيده و زير بار خواسته‌هاي استكبار سر خم نكردن برترين جلوه قيام و ايستادگي در برابر ظالمان است. به گزارش مهر، آيت‌الله سيد يوسف طباطبايي‌نژاد با اشاره به اينكه اغلب اديان توحيدي يگانگي خداوند را قبول دارند، به برداشتي اشتباه از سخنان خود توسط برخي افراد درباره اعتقاد زرتشتيان اشاره و ابراز داشت: من اين موضوع را بيان نكردم كه زرتشتيان دوگانه‌پرست هستند چراكه معتقديم پيروان اين دين توحيدي يزدان پرست هستند ضمن اينكه در كتاب زرتشتيان نيز صحبتي از دو خداوندي نيست. وي اضافه كرد: برخي از پيروان اين دين معتقد به دو خالق براي خير و شر هستند اما اين مطلب به معناي اعتقاد به دو معبود نيست كه اين صحبت من به اشتباه انعكاس يافته بود.


انتقاد يك امام جمعه از مصرف زياد لوازم آرايشي در ايران

نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: قاچاق كالا و تجملگرايي از موانع تحقق اقتصاد مقاومتي هستند و استقلال اقتصادي كشور را به خطر مي‌اندازند. به گزارش ايرنا، آيت‌الله سيداحمد ميرعمادي در خطبه‌هاي نمازجمعه خرم‌آباد با بيان اينكه سال گذشته 800 ميليون دلار لوازم آرايشي قاچاق در كشور كشف شده، گفت: كالاي قاچاق و واردات كالاي غيرضرور ارز و سرمايه ملي را از كشور خارج مي‌كند. وي اضافه كرد: يكي از آثار تجملگرايي اين است كه امروز كشور در مصرف لوازم آرايشي به يكي از 10 كشور اول جهان تبديل شده است. نماينده ولي فقيه در لرستان انحطاط اجتماعي، نابودي فرهنگي و اشاعه فقر، تهيدستي، عيش و نوش، فساد و تبعيض را از آثار تلخ تجملگرايي برشمرد و گفت: كساني كه كاخ‌نشين هستند تربيت صحيحي ندارند و اخلاق كاخ‌نشيني انسان را از انسانيت دور مي‌كند. آيت‌الله ميرعمادي اضافه كرد: كاخ نشينان دنيا را بر آخرت ترجيح مي‌دهند به همين دليل در گمراهي و ذلالت به سر مي‌برند. وي با بيان اينكه تجملگرايي فرهنگ اصيل ما را هدف گرفته افزود: برخي بي‌عفتي‌ها نتيجه تجملگرايي هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون